לקיים ראיון עבודה מוצלח: 6 טיפים ששווים זהב

לקיים ראיון עבודה מוצלח: 6 טיפים ששווים זהב

ראיון עבודה הוא המפגש הראשון עם מי שיכול להיות העובד הבא שלכם. מה כדאי לזכור רגע לפני שנכנסים לחדר ועל אלו דברים קריטי להקפיד?

שיתוף
ראיון עבודה

למעסיקים וותיקים תהליך ראיונות העבודה מתנהל באופן כמעט אוטומטי, וחלקם אף סבורים כי מדובר במשימה קלה להפליא. אך סביר להניח כי גם הם יודו שמדובר בסיטואציה אנושית לא פשוטה. בסיטואציה זו מוטל על המראיין תפקיד כבד משקל – לחשוף הן את היכולות האמיתיות של המועמד והן את נקודות התורפה שלו, ולעשות זאת באופן מקצועי ומכבד. זאת, כמובן, תוך כדי בחינה של התאמתו לתפקיד ולארגון.

ביעילות וברגישות: 6 טיפים שכדאי לזכור

אנחנו לא צריכים לספר לכם כי ראיון עבודה שלא מנוהל היטב הוא מתכון בטוח לבזבוז זמן ומשאבים. הנה כמה דברים קטנים (אך גדולים) שכדאי לשים עליהם דגש:

1. תנו לכל ראיון את הכבוד הראוי לו

גם אם ביצעתם מאות ראיונות למשרה המדוברת (וזה קורה בהחלט), חשוב להתכונן לפני כל ראיון מחדש, כאילו היה הראשון: לחזור על דרישות המשרה, לעבור על קורות החיים של המרואיין ולהכין רשימה של שאלות רלוונטיות. זכרו שכל מועמד יכול להיות המועמד שיתקבל.

2. חשוב: להתחיל את הראיון בזמן

איחור, וגם הקטן ביותר, מגביר את המתח של המועמד (המתוח גם כך), פוגם בחוויה שלו בארגון ומבזבז את הזמן שלו ועל כן – חשוב להקפיד לעמוד בזמנים. המלצה אישית שלנו: אם יש לכם יום עמוס בראיונות, מומלץ לרווח אותם באופן סביר (לפחות רבע שעה בין אחד לאחר).

3. השאירו את הסטיגמות מחוץ לחדר

כבני אדם, כולנו חשופים לדעות קדומות – במודע או לא. נסו להתעלות על אותו רושם ראשוני, שנחרט בכם לאחר עיון בקורות חיים, בשיחה טלפונית ואפילו האופן בו המועמד מתלבש (למרות שבהחלט ראוי להתחשב בכולם בסיכום הכללי שלכם).

4. אמרו את האמת, כל האמת ורק את האמת

חשוב לא לנסות לייפות את המציאות ולהגיד את האמת בנוגע למשרה – כבר משלב פרסום המשרה ולאורך הראיון. כאשר המועמד יבין כי "מכרו" לו מידע לא מדויק הוא יירתע, ואף עלול לעזוב אתכם לאחר זמן קצר. אגב, אין זה אומר שאין צורך לשווק את המשרה ולהדגיש את יתרונותיה ככל האפשר.

5. חיוך לא עולה כסף, אבל הוא שווה זהב

מרואיינים רבים קופאים ונלחצים במעמד הראיון. אחרים עוטים על עצמם ארשת רצינית במכוון, בניסיון לשדר חזות "עסקית". אך "שבירת הקרח" תעזור למועמד להיפתח ותהפוך את הראיון לאמין ומוצלח – מה שישרת בעיקר אתכם. לכן, בתחילת הפגישה מומלץ לנהל "סמול טוק" עם המועמד, להתעניין איך הוא מרגיש, האם הוא רוצה לשתות וכן – גם לחייך. בקטנה.

6. גם "לא" זו תשובה – והיא חשובה

מגייסים טועים לחשוב כי במידה ומועמד לא התקבל – אין טעם להשקיע בו יחס נוסף. מחשבה זו מוטעית מיסודה; בראיית התמונה הגדולה, חווית הגיוס של המועמדים משפיעה על הארגון, וחשוב שהיא תהיה חיובית. לכן, חשוב לכבד כל מועמד שמגיע לראיון ולחזור אליו באופן הולם ומכובד– גם אם התשובה שלילית.


לוח דרושים AllJobsמאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה