"לחברות השמה יש מקום רק אם יש להן ערך מוסף"

"לחברות השמה יש מקום רק אם יש להן ערך מוסף"

חברות המגייסות עובדים יעשו טוב לארגון אם הן יעזרו בחברות השמה המתמחות במקצוע מסוים. זה גם יעשה טוב למועמדים ולחברות עצמן

שיתוף
חברות השמה המתמחות בנישה מסוימת

חברת השמה היא אחת משיטות גיוס העובדים הנפוצות בעולם משאבי האנוש, והשימוש בה הוא תלוי ארגון. חברת השמה היא מערכת הנותנת שירות, שתפקידה הוא לשלוח קורות חיים רלוונטיים עבור משרה פתוחה. כמובן, שבפועל המציאות היא מורכבת בהרבה. החיסרון של השימוש בחברות ההשמה הוא בכך שמדובר בגורם חיצוני, שלא מכיר את הלך הרוח בחברה, את העובדים בה, והכי הרבה מכיר מעט את מחלקת משאבי האנוש המגייסת.

מועמדים רבים, במיוחד מתחומים מורכבים המאגדים בתוכם שפה שלמה, השמיעו באוזניי את הטענה כי רכזות השמה הנן שירותיות מאוד, אך לא מספיק מכירות את התחום בו הם מחפשים עבודה. הן משתדלות לשנן היטב את המונחים והמושגים, אפילו לא תמיד מצליחות אך רחוקות מלהבין באמת את המשמעות העומדת מאחוריהם.

רכזות כאלה יכולות לעשות את העבודה ולמצוא מועמדים העונים על דרישות הלקוחות. אך במקרים רבים הן יפספסו, וחבל: היכרות קרובה יותר עם העולם הזה, ובעיקר עם הארגון לו נדרש עובד, יעזור לה להבין את פרופיל המשרה, את פרופיל העובד.

חברות השמה החולשות על תחומים רבים – תפסת מרובה לא תפסת. אלה המתמחות בתחום מסוים עשויות להיות נכס לארגונים שדרושים להם עובדים: הן מכירות, הן יודעות, הן חשות את התחום. הרי השמה היא מכירות: בדיוק כפי שמומלץ שאיש מכירות יכיר עם המוצר אותו הוא מציע ללקוח הפוטנציאלי כדי להצליח – כך מומלץ שנציגי חברת ההשמה יכירו את הלקוח שלהן מבפנים, ויוכלו לשקף ולשווק את המשרה באופן האמיתי ביותר. מנגד, מתוקף הכירות עם המשרה, הן יוכלו גם לזהות את המועמדים המתאימים ביותר מבחינת אישיותם וכישורם.

תחיה אלונה אלתר, מנכ"לית ובעלים של חברת ההשמה טופסיילס, המתמחה גם בגיוס אנשי מכירות לתחום ההייטק:  

"אנו שולחות כמות מצומצמת של קורות חיים, אבל רק את המתאימים. גם למועמדים אנחנו לא מתביישות לומר שרק מי שמתאים בדיוק למשרה אנחנו שולחות את קורות החיים שלו. אנחנו לא מוותרות לאף לקוח ופוגשות את המנהלים המגייסים, אלה שיהיו המנהלים הישירים של העובדים, ולא רק את מחלקת משאבי האנוש.

התוצאה של העניין בפועל היא שנוצרות חברויות, כי מדובר בתהליך השמה שהוא אינטימי מאוד, גם מול המועמד ומול הלקוח. מצד שני – גם מול הלקוחות שיש מצוקה שלא מוצאים את האדם. נותנים לנו את הסודות הכי עדינים ורגישים על האדם שלא מתאים.

יש המון דעות על חברות השמה בעידן הזה, אם יש להן מקום בכלל. אז אנחנו אומרות שברור שיש להן מקום, אבל רק אם יש להן ערך מוסף בתחום התמחות, רק אם הארגון מרגיש שהן מביאות משהו אחרת".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה