שיתוף

האתגרים שעומדים בפני ארגונים בגיוס עובדים כיום, נראים כך: אתה יודע שאתה צריך לגייס עובדים כדי למלא משרות פנויות בארגון שלך – אתה בודק באזור הגיאוגרפי הקרוב כדי למצוא עובדים מוכשרים שיכולים להביא ערך אמיתי לחברה – אתה מסתפק בעובדים סבירים אבל לא מוכשרים באמת כיוון שהם מקומיים.

כך למעשה, כל הארגון סובל. אין דבר גרוע יותר מלהתפשר על עובדים שיעשו עבודה בינונית, כשאתה יודע שיש אנשים אחרים אחר שם בחוץ שיכולים לעשות עבודה מדהימה.

כאשר ארגונים מצמצמים את היקפי חיפוש העובדים ומסתכלים רק על המיקום הקרוב להם, מתרחשים שני דברים:

לוקח יותר זמן למלא את המשרות מתוך מאגר המועמדים הנוכחי ואז מגייסים במהירות במקום בחכמה כי יש עבודה שחייבים לעשות.

האנשים הלא מתאימים מגויסים, ואז מתקבלת תחלופת עובדים גבוהה, דבר שפוגע משמעותית בשורה התחתונה של הארגון.

אלו מוקשים שארגונים רבים נכנסים אליהם. מה אם תוכל להרחיב את מעגלי החיפוש שלך ולגייס עובדים מרחוק במקום זאת? מה אם תוכל לגייס לשכור את המועמד הטוב ביותר שימלא את המשרות הפתוחות שלכם על ידי מבט מחוץ לאזור הגאוגרפי הקרוב של החברה? תוכל לעשות זאת, אך זה מצריך תהליך גיוס מיוחד כדי למצוא את האדם המושלם למשרה ולחברה.

להלן כמה טיפים לגיוס עובדים מרחוק:

התחל את החיפוש שלך במקום הנכון

עובדים מרוחקים נמצאים בכל מקום, אבל אם אתה לא מסתכל במקום הנכון, אתה עשוי לגייס אנשים לא מתאימים. ישנם מספר מקומות שבהם אתה תוכל להגיע למקור פוטנציאלי של מועמדים לעבודה מרחוק. כגון: מדיה חברתית, פורומים של מחפשי עבודה, קבוצות אינטרנט של עובדים עצמאיים, ועוד.

היה ברור בציפיות שלך

האם העובדים מרחוק שלך יצטרכו לתקשר איתך באופן קבוע? האם אתה תדרוש מהם להתחיל ולסיים לעבוד בשעות מסוימות? הבהר לעצמך תחילה מה הציפיות שלך מהעובדים מרחוק, כדי שתוכל להבהיר להם גם. את הבירור העצמי עשה בטרם אתה מתחיל לחפש מועמדים. זה יעזור לך לסנן את את כל המועמדים שנראים טוב על הנייר, אבל לא יוכלו להתאים לציפיות שלך ולתפקיד הספציפי שאתה צריך למלא.

היה מוכן לעבוד עם עובדים עצמאיים

פעמים רבות, עובדים מרחוק אינם מוכנים להתחייב להיות עובדי חברה. במקרים רבים, עובדים אלה מעדיפים לפעול על מעמד של עובד עצמאי (פרילאנס), במקום עובד שכיר או לפי שעה.
זה בעצם יתרון לחברה שלך כי זה מאפשר לך גמישות רבה יותר וזה גם נוטה להיות חסכוני יותר.
אם העובד העצמאי יתאים מאוד למה שאתה צריך עבור הארגון שלך, ייתכן שבסופו של דבר הוא ירצה להיקלט כעובד שכיר, זו בהחלט אפשרות.

שאל את השאלות הנכונות

חשוב להבין מדוע אדם בוחר לעבוד מרחוק, מהם הצרכים שלו ובאותה מידה להבין איך האדם עובד. שאל את השאלות הנכונות כדי לחפור עמוק יותר לתוך המוטיבציה של העובד מרחוק ומדוע הבחירה הזו מועדפת עליו במקום להגיע למשרד בכל יום. אולי מדובר באמא שצריכה להיות עם הילדים בבית אך עדיין רוצה להרוויח הכנסה ועבודה. אולי מדובר באדם שאוהב לעבוד לבד ובשקט בסביבה הנוחה לו. לאחר שתשאל את השאלות, בחן שוב את הציפיות שלך לתפקיד. אם התשובות של המועמד מתיישרות עם הציפיות שלך אז הצלחת.

מצא מישהו עם טכנולוגיה מתאימה

אם אתה עובד עם מישהו ברחבי הארץ (או מעבר לים) שניכם תצטרכו להשתמש בטכנולוגיה מודרנית כדי לתקשר בצורה יעילה. את אמצעי התקשורת תצטרכו להתאים ביניכם – שיחות ווידאו, שיחות ועידה, עבודה משותפת על קבצים בענן, תוכנות לשיתוף קבצים, וכן הלאה. כדי לקבוע אם העובד מרחוק מרגיש נוח להסתגל לטכנולוגיה חדשה, התחל להשתמש בה במהלך תהליך הראיון. זוהי הזדמנות מצוינת לראות איך האדם פועל עם הטכנולוגיה שלך וכיצד הוא יאמץ אותה בהמשך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה