לאכול בחדר אוכל או בחוץ

לאכול בחדר אוכל או בחוץ

שירותי הסעדה בחדר האוכל של החברה – או שוברים למסעדות בחוץ? מה עדיף לארגון? מה עדיף לעובדים? כיצד יוצרים ארגון בריא? ולמה השקעה בארוחות עובדים משתלמת לארגון!

שיתוף
הסעדה מוסדית

ארוחות הצהריים מספקות לא רק מזון לגוף, הן מאפשרות מפגש בלתי אמצעי של עובדי החברה באמצע היום, הזדמנות לבלות יחד, להחליף רשמים וגם לעיתים אף יכול לקרות שתוך כדי שיחה על בעיה מסוימת בעבודה, יצוץ לפתע רעיון או פתרון חדש.

העוסקים בניהול משאבי אנוש מתלבטים תדיר מהי המתכונות העדיפה – חלוקת השוברים המסורתית, המאפשרת לעובדים לבחור היכן לאכול את ארוחת הצהריים בין עשרות המסעדות הפזורות באזורים בהם ממוקמים משרדי החברה או להתקשר עם חברות הסעדה, שיובילו את הארוחות היישר אל חדר האוכל של החברה.

השאלה הפשוטה לכאורה בעצם מורכבת הרבה יותר. כאמור, ארוחת צהריים אינה רק צורך ביולוגי הכרוך בהספקת מנת הקלוריות היומית. היא הרבה מערב לכך, היא השעה המאפשרת מפגש בלתי פורמאלי בין עובדי החברה, הזדמנות לדבר על נושאים שאינם קשורים לעבודה ואף מאפשרת לרכל או במילים אחרות להחליף מידע, שהינה פעילות חשובה גם היא. לדוגמה, על פי המומחים, לרכל על הדרגים הגבוהים הוא צורך חיוני המאפשר תיעול רגשות של כלל העובדים ביחד.  בנוסף, במהלך ארוחת הצהריים ניתן להחליף רעיונות באופן חופשי ולא מחייב – מעין סיעור מוחות המתנהל באווירה משוחררת ושונה לחלוטין מזו הקיימת בישיבות.

בזכות שירותי הסעדה

קיימים מספר יתרונות מרכזים בבחירת שירותי הסעדה (קייטרינג) אל מול השוברים.

ראשית המחיר עצמו – התקשרות מראש עם חברת הסעדה מאפשרת מתן ארוחות במחיר קטן בהרבה מזו של ארוחה בחוץ. זה זול יותר לארגון עצמו, זול גם מתרבות השוברים המפורסמת כל כך בישראל, וזה זול גם לעובד עצמו, המוצא עצמו מבזבז מאות שקלים מידי חודש בארוחות מחוץ לארגון.

בנוסף, הסעדה בארגון חוסכת זמן, ולא מעט מימנו. ארוחת צהריים בחוץ אינה מסתכמת רק בזמן המוקדש בפועל לאכילה עצמה, היא כרוכה גם בכיתות הרגליים דקות ארוכות אל המסעדה הנבחרת וממנה חזרה למקום העבודה, כמו גם בהמתנה של דקות ארוכות בתור בו ממתינים עשרות סועדים אחרים. כמו כן, לא לחזור לעבודה השוטפת אחרי ארוחה דשנה ומסע רגלי מהמסעדה יכול לגרור מנוחה נוספת עם ההגעה למשרד, מה שמאריך את הזמן הכולל של ההפסקה. הפיהוקים אל מול צג המחשב וירידה חדה בתפוקת העובדים בשעות אחר הצהריים, הם שיקול שהארגון חייב לקחת לתשומת ליבו.

שירות הסעדה בתוך ארגון מאפשר פיקוח תזונתי על המזון. נשמע מאיים? לא ממש. הפיקוח על המזון בחברות ההסעדה גבוה הרבה יותר מאשר אצל מרבית המסעדות, והן נעזרות בדרך כלל בטכנולוג מזון וגם בתזונאית.

ולחלק החשוב יותר- התזונה עצמה. עם הפעלת שירות הסעדה, הארגון עצמו עשוי לסייע לעובדיו בשמירה על בריאותם, בהגשת מזון בריא ודל בשומנים. חשוב לזכור כי מזון בריא וקל לעיכול עשוי לתרום לבריאות וגזרת העובדים, אך בנוסף, הוא יקל על החזרה לעבודה השוטפת ויתרום לתפוקת העובד בשעות אחר הצהריים.

מגמת הארגון ההוליסטי הדואג לרווחת העובדים בהיבטים שונים בתחומי החיים – הינה מגמה המתחזקת בארגונים מובילים בעולם (מהו ארגון הוליסטי ומה החשיבות שבביצוע פעילויות הוליסטיות לרווחת העובדים ולטובת הארגון ניתן לקרוא כאן – פעילויות רווחה הוליסטית – מה זה?).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה