שיתוף

קפיצת הצפרדע שביצע שוק העבודה בכל הקשור לעבודה מהבית בעקבות משבר הקורונה, ממחישה מאוד את הצורך של ארגונים בשימוש בכלים טכנולוגים ובראשם כלים של מציאות מדומה, לצורך עבודה יעילה יותר של העובדים מהבית.

טכנולוגיית המציאות הווירטואלית נמצאת עדיין בחיתוליה ביחס למה שדרוש לארגונים, אבל היא צפויה למלא תפקיד מרכזי וחשוב בכל הקשור למשאב האנושי בחברות.

במילים אחרות, טכנולוגית המציאות הווירטואלית צפויה להקפיץ את הארגונים בכל העולם לעולם חדש ומפתיע במסגרתו יפעל בעתיד שוק הארגונים כולו

ברגע שהטכנולוגיה תבשיל ותספק מענה פשוט וזול לצרכי הארגון, יאפשרו כלים אלה של מציאות וירטואלית להקפיץ את הארגון קדימה ב-7 מישורים מרכזיים:

1 הכשרה ותרגול במהירות וביעילות תוך תיקון טעויות בזמן אמת:

המציאות הווירטואלית מאפשרת לארגון להכשיר את עובדיו מהר יותר, ביעילות רבה יותר ותוך חסכון ניכר בעלויות.

בנוסף, עובדים יוכלו להשתתף בהכשרות ביעילות רבה יותר לרבות תיקון טעויות במרחב הסימולציה במקום לבצע טעויות במוצר הסופי.

2 מניעה של אפליית עובדים וגישור על פערי מגדרים ומגזרים:

כלים של מציאות וירטואלית יכולים להסיר מכשולי מגדר ושאר סיבות הנמצאות בבסיס האפליה כנגד עובדים.

בטווח הארוך תוכל טכנולוגיית המציאות הווירטואלית לתקן פערי תעסוקה בין נשים וגברים גם במקצועות הדורשים הפעלת מכונות כבדות או הפעלת כוח פיזי מכל סוג שהוא.

3 קיצור מרחקים פיזיים:

כלים של מציאות וירטואלית יאפשרו לקיים פגישות וירטואליות בחדר ישיבות וירטואלי, באמצעות אווטרים, ובשלבים מתקדמים יותר אף על ידי דמויות בתלת מימד, המייצגות את המשתתפים ואת שפת הגוף והבעות הפנים שלהם.

4 הגברת הבטיחות בעבודה:

כל עוד העובדים נמצאים בביתם ונפגשים רק במרחב הוירטואלי, סכנת הבטיחות בעבודה הינה קרובה לאפסית.

במילים אחרות, תחום הבטיחות בעבודה יכול להיעזר רבות בטכנולוגית המציאות הווירטואלית, שכן היא מאפשרת לעובדים במפעלים לתרגל את הנחיות הבטיחות בעבודה ועל ידי כך לחסוך פציעות ואף חיי אדם.

5 השתתפות בקורסים המרוחקים פיזית מהארגון:

טכנולוגיית המציאות הווירטואלית מאפשרת לעובדים להשתתף בקורסים שעורך הארגון, גם אם הם ממוקמים אלפי קילומטרים ממשרדי הארגון, וגם אם העובדים נאלצים לעבוד רק מהבית, או בסניף מרוחק של החברה או אף מעבר לים.

6 סביבה בטוחה לצבירת בטחון בעבודה:

מחקרים מראים, כי עובדים רבים נוטים להתרחק ממקצועות בהם הם פחות בטוחים בעצמם ויותר חוששים לבצע טעויות.  

טכנולוגיית המציאות הווירטואלית מספקת להם סביבה בטוחה בה הם יכולים לתרגל ולצבור מיומנות וניסיון, בלי לחשוש מפני טעויות.

7 הזדמנות להזדהות עם האחר:

בכל נושא ההדרכות הרגולטוריות כמו הטרדה מינית, גזענות וכו, מאפשרים כלי המציאות הווירטואלית לבצע סימולציות המדמות תרחישים בהם המשתתפים יכולים לחוש בעצמם איך מרגיש קורבן של הטרדה מינית, גזענות, התעמרות במקום העבודה ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה