שיתוף

על פי מחקר עולמי שנעשה לאחרונה בתחום, 41% מהמועמדים שלכם יפסיקו לרכוש מוצרים ושירותים מהחברה, כאשר חוו חוויית מועמד שלילית – זה מתורגם להפסדים של מיליונים, וזה כמובן מלבד האפשרות שהם יפיצו את ההתרשמות השלילית שלהם ברשתות החברתיות.

חוויית מועמד חיובית לעומת זאת, תגדיל את נאמנותם של כ- 64% ממחפשי העבודה לחברה – פוטנציאל ההכנסה הפוכה שאין להתעלם ממנו.

אז איך תדע בוודאות אם אתה מספק חווית מועמד מצוינת? באותו אופן שבו אתה בוחן את ביצועי העובדים והארגון – באמצעות מדידות.

המדידה אינה אופציונלית, היא חיונית.

מדידת חוויית המועמד שלך מצריכה יותר מבדיקה עצמית. כיום, החברות המספקות חוויות מועמד טובות פונות ישירות למקור מהימן ביותר של תובנות אובייקטיביות: המועמדים עצמם. חברות אלו אוספות משוב מכל מועמד שעובר את תהליכי הגיוס שלהם, בין אם הוא גויס ובין אם לא.

איסוף משוב זה מצריך השקעה ייעודית של אנשי ניהול כישרונות וטכנולוגיות משוב אפקטיביות ומתאימות על מנת לנתץ את הסטטוס קוו עם גישה אסטרטגית המבוססת על המועמד כצרכן.

חברות כאלו מציינות כי "עד שאתה שומע ישירות מהמועמדים שלך לגבי החוויה שלהם, אתה לא באמת יודע מה סדרי העדיפויות שלהם ומה הם מצפים לקבל במהלך תהליך הגיוס. אתה עשוי לחשוב שאתה יודע, אבל אתה לא. "

כיצד ניתן למדוד את חוויית המועמד בהצלחה?

שלב 1 – סקירת מועמדים פנימיים וחיצוניים שמשתפים מידע על כל צעד של חוויית המועמד שלהם – מן האינטראקציה הראשונית המקוונת ועד לראיון העבודה.

שלב 2 – סקירת העובדים החדשים. זהו סקר יחיד המיושם באופן עקבי על פני הארגון כולו כדי לקבוע כיצד העובדים החדשים מרגישים בעבודה שלהם. הסקר בוחן את שביעות הרצון הכללית שלהם בתהליך הגיוס, בתהליך הקליטה ובמהלך העבודה, ומציע נקודות לשיפור.

שלב 3 – איסוף משוב מתמשך. חשוב לאסוף את המשוב הזה בכל עת שנפתח תהליך גיוס חדש וקליטת עובדים חדשים לחברה, כך שיהיה ניתן ללמוד ולהשתפר כל הזמן.

לאחר המשוב, ספקו למועמדים את חוויית המועמד שהם שואפים לה בהתאם לדברים החשובים שהם ציינו במשוב. מדדו את ההחזר על ההשקעה של יוזמות ספציפיות לחוות מועמדים.

היתרונות של מדידת חוויית המועמד

היתרונות העסקיים של מדידת חוויית המועמד שלכם הם כאמור זכיה באמון המועמד כלקוח וכמועמד חוזר, גיוס ומשיכת כישרונות נוספים לחברה, ובניית בריכת כישרונות שתשמש אתכם בעתיד.
ישנם יתרונות נוספים למדידת חוויית המועמד שלך: האפשרות לאמוד את תהליכי הגיוס של החברה ואת חוויית המועמד מול חברות מתחרות, קבלת הכרה רשמית על חוויית המועמד שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה