כיצד לייעל את הגיוס מונחה הנתונים

כיצד לייעל את הגיוס מונחה הנתונים

גיליון אלקטרוני לרישום ומעקב אחר כל שלבי הגיוס, משמש כלי אפקטיבי בגיוס מונחה נתונים

שיתוף
חוקי ה- GDPR

חוקי ה- GDPR

גיוס עובדים הוא הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר העומד בפני חברות. מציאת האדם הנכון לתפקיד ספציפי הוא אתגר לא פשוט, וביצוע כל שלבי הגיוס בצורה אופטימלית, קשה אף יותר.

בשלב הגיוס עליך למשוך מועמדים ממקורות רבים, לבחון כל אחד מהם, לתזמן ראיונות בהתאמה ללוחות הזמנים של כולם, להעריך את המועמדים שלך בעקביות ובסופו של דבר לבחור את המועמד האידאלי, ולהקפיד שלא לטעות בבחירה.

באמצעות מערכת מעקב מועמדים, מאמצי הגיוס שלך יופחתו באופן משמעותי, אך לא כל חברה מוכנה לרכוש מערכת כזו שלרוב עלויותיה גבוהות.

במקרים בהם אין לכם מערכת גיוס, ההמלצה היא לעקוב אחר תהליכי הגיוס שלכם בגיליון אלקטרוני מהימן. תוכל לקבוע על איזה מידע חשוב לעקוב, ולהציב את המעקב שהגדרת לגבי כל תפקיד ותפקיד. לאחר זמן מה של שימוש בגיליון המעקב האלקטרוני, יהיה לך מסמך מלא בתובנות מאירות שיעזרו לך להבין באילו צעדים בתהליך ההעסקה אתה חזק במיוחד, ובאילו עליך לתת תשומת לב רבה יותר.

כיצד לייעל את גיוס מונחה הנתונים ע"י גיליון אלקטרוני?

מעקב אחר מקורות המועמדים שלך

ישנן דרכים שונות דרכן אתה מגיע למועמדים, אך תמיד ישנם כמה ערוצים יעילים יותר מאחרים. לדוגמה, אתרי דרושים יכולים להגיע למועמדים רבים יותר מאשר פניה שלך בדוא"ל או בתכנית חבר מביא חבר, אבל עובדים איכותיים יותר יתקבלו ע"י חברים שממליצים עליהם. מעקב אחר מידע זה יכול לעזור לך לקבוע אילו ערוצים שווים את הזמן והמאמץ שלך.

הנתונים מבדילים בין המועמדים שפנו אליכם ובין אלו שבאמת מתאימים לתפקיד. כך תוכלו ללמוד לדוגמה, שערוץ מסוים טוב בהפניית מועמדים רבים וערוץ אחר טוב בהפניית מועמדים מועטים אך בעלי יותר ניסיון בתחום.

לעבור את שלב הראיון במועד

כאשר שלב הגיוס עובר משלב המקורות לשלב ראיונות העבודה, תצטרך לתזמן ביעילות רבה ראיונות עם מועמדים רבים, יחד עם מנהלי צוותים במידת הצורך. לא פשוט לסנכרן בין לוחות הזמנים של כולם. לכן, מעקב בגיליון הנתונים אחר הצלבת הראיונות המרובים, יוכל להקל עליך מאוד. כך גם תוכל לסמן לעצמך אילו ראיונות כבר בוצעו וע"י מי, ואת מי עוד נותר לראיין.

ניתן לעקוב אחר סך המועמדים שרואיינו, המועמדים הסופיים ומועדי הראיונות הבאים. באמצעות הזנת הנתונים בגיליון האלקטרוני ומעקב יומיומי, תוכל לגלות אם תהליך ראיונות העבודה אורך זמן רב מידי או שמשך הזמן סביר.

הערכת המועמדים

שלב הערכת המועמדים מתרחש לעיתים קרובות במהלך הראיונות. עליך לשאול את המועמדים שאלות שיסייעו לך ללמוד על מיומנויותיו ואישיותו של כל מועמד.

חשוב להעריך כל מועמד לגבי אותם קריטריונים, באופן מדיד. תוכל לבצע זאת ע"י שאלות מוכנות ומובנות ודירוג התשובות במספרים מ- 1-5, מהגרוע ביותר עד לטוב ביותר.

הבנת תהליך הגיוס מקצה לקצה

ככל שעובר הזמן ואתה מגייס עבור תפקידים שונים, הגיליון האלקטרוני שלך יתמלא בהרבה נתונים שימושיים. בשלב זה, תוכל לקחת צעד אחורה ממעקב אחר התקדמות המועמדים לתפקידים ספציפיים, ולמדוד את האפקטיביות של תהליך ההעסקה כולו.

כדי למדוד את האפקטיביות של תהליך ההעסקה בחברה, יש לעקוב אחר זמן ממוצע לראיון, זמן למילוי המשרה, ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה