כיף במקום העבודה

כיף במקום העבודה

על אף הלחצים, המתח, ההכרח לעמוד בזמנים והמשימות הדחופות, אל לנו לאבד את הכיף בעבודה. מקום עבודה כייפי מעלה את מורל הצוות, מחדיר מוטיבציה ומגביר את תחושת המעורבות

שיתוף

כיף במקום העבודה נעשה באמצעות יצירת סביבת עבודה נעימה, מחבקת ומעודדת. 

להלן מספר דרכים פשוטות להפוך את מקום העבודה לכיפי:

יחס חיובי

אתם כמנהיגים משפיעים על כלל עובדי החברה. היחס שלכם כלפי המנהלים מתגלגל ועובר הלאה ליתר הדרגים בחברה. על מנת לשמור על אווירה של כיף בחברה, עליכם להימנע מלפגוע בקולגות שלכם. חשבו מספר פעמים בטרם אתם עורכים איתם שיחה קשה, הקפידו לחייך אליהם במסדרון ובפינות הקפה. האווירה השמחה מתחילה בכם ועליכם להקפיד לשדר נועם ואהדה.

התלהבות

דרך נוספת להחדרת כיף למקום העבודה נעשית באמצעות ההתלהבות שלכם. ייתכן ובהתחלה היא תרגיש לכם לא טבעית, אך חשוב מאוד לאמץ ולשדר אותה. התלהבות כידוע, מדבקת. ברגע שאתם תתלהבו מפרויקטים חדשים, מטיול חברה מתוכנן, מלקוח חדש שנכנס לחברה, כל אלו ישפיעו וידביקו את יתר האנשים בהתלהבות שלכם. אווירה של אנרגיה חיובית לעשייה, היא הכרחית על מנת לייצר מקום עבודה כייפי.

הטלת משימות

הדרך להטיל משימה על המנהלים או העובדים בחברה, צריכה להיעשות בדרך של שיתוף והכוונה, כך שמקבל המשימה ירצה לקבל אותה. לעולם אל תטילו משימות בצורה של עובדה או הכרח. תמיד ספקו את התחושה כי אתם מתייעצים לגביי המשימה עם המקבל ולא "מפילים" אותה עליו. בדרך זו המנהלים והעובדים ישמחו לקחת חלק במשימות ולקבל את האצלת הסמכויות שלכם ברצון ומתוך הצורך לתרום לקידום החברה.

שיחות מחוץ למשרד

מחוץ למשרד, כשאתם יושבים עם המנהלים והעובדים לארוחת צהריים או בזמן פעילות גיבוש מחוץ לחברה, נסו להימנע מלדבר על נושאי העבודה כנושא מרכזי. זה הזמן שלכם להתנתק קצת מענייני המשרד ולהכיר את הקולגות שלכם בצורה אחרת. נסו ליזום נושאי שיחה אחרים כגון נושאים אקטואליים, דברים שמתרחשים במדינה, שיחות אישיות יותר על התכניות שלהם לעתיד, על בני המשפחה שלהם, וכן הלאה. על מנת לשמור על אווירה כיפית חשוב לדעת גם להתנתק מהעבודה ולמלא את השיחות בעולמות תוכן נוספים.

שינוי אווירה

דרך פשוטה ויעילה מאוד לשמור על הכיף במקום העבודה, היא להחליף את האווירה המשרדית באווירה שונה מידיי פעם. אפשר למשל לערוך אחת לחודש, ארוחת צהריים משותפת עם העובדים בפארק. כל אחד מהעובדים יביא מאכל מסוים מהבית וכולם יחלקו יחד את האוכל בפיקניק משותף.
אווירת הפארק, הדשא, המרחבים הפתוחים, כל אלו תורמים מאוד לתחושת כיף והנאה. אפשר גם להביא משחקים כגון מטקות, כדורגל, פריזבי וכד', ולערוך טורנירים חברתיים.

ציון אבני דרך

דרך נוספת לא פחות חשובה ליצירת מקום עבודה שנעים לעבוד בו, היא לציין את הניצחונות הקטנים ואבני הדרך החברה. אחת לתקופה לערוך טקס הוקרה וחלוקת פרסים לעובדים מצטיינים שבצעו פרויקטים משמעותיים בחברה ושקידמו אותה באופן משמעותי. בטקס חשוב לציין ולשבח את אותם עובדים, להוקיר אותם בפני כלל החברה, להעניק להם פרס מתגמל ולתת להם במה לספר ליתר האנשים בחברה על הדרך להצלחת הפרויקט ועל תחושת הגאווה שלהם.

עיצוב המשרדים

ישנה חשיבות רבה לסביבת העבודה ולדרך בה המשרדים מעוצבים, על מנת לייצר מקום עבודה כיפי. קירות בצבעים בהירים ושמחים, חללים גדולים ופתוחים אשר מאפשרים תקשורת בין העובדים, שולחנות ואביזרים ארגונומיים לשמירה על בריאות העובדים, פריטי עזר מעוצבים על השולחן כגון: סטנד עטים מעוצב, שדכן צבעוני, כלי כתיבה מקוריים, מחשבים וטלפונים חדשים, כל אלו תורמים מאוד לאווירה השמחה והמעניינת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה