שיתוף

אנשים בעולם של היום מחוברים מאוד לרשתות המדיה חברתית. כתוצאה מכך, מעסיקים החלו לחפש עובדים מוכשרים באמצעות פלטפורמות אלו. גיוס במדיה החברתית נחשבת כיום לאחת השיטות הטובות ביותר לגיוס עובדים והתאמתם למשרות הפתוחות בארגון.

עם זאת, יש כמה טיפים חשובים שמעסיקים צריכים לזכור כאשר הם מגייסים עובדים באמצעות המדיה חברתית. חוסר תשומת לב לגורמים אלו יכולה להוביל לכך שהם סת יבזבזו את זמנם ואת כספם. לכן, חשוב שכל מנהל גיוס יהיה מודע למה שצריך לעשות בעת איתור וגיוס עובדים פוטנציאליים ברשתות בחברתיות.

הטיפים הבאים יוכלו לסייע לכם לייעל את השימוש במדיה חברתית כדי לגייס עובדים מוכשרים:

מקדו את החיפוש ברשת למועמדים פוטנציאליים

ראשית, המעסיקים צריכים לזכור כי עליהם רק למקד את מסע הגיוס של מחפשי העבודה הפוטנציאליים. זה יכול להיות נוח כמו גם שיטה חסכונית לפרסם את המשרות בכל מקום אפשרי, אך זה עשוי להצטייר כייאוש ולהפחית מרמת מותג המעסיק. מלבד זאת, אתם כנראה תקבלו מאות ואלפי קורות חיים שאינם רלוונטיים שיגזלו את זמנכם. חשוב לייעד את פרסום המשרות לעמודים וקבוצות ספציפיות ברשתות החברתיות, בהם נוכחים המועמדים הפוטנציאליים שלכם. כמו כן, ישנן חברות שמפרסמות את המשרות פנויות בעמוד הפייסבוק או הלינקדאין של החברה – אם תרצו לקדם פוסט כזה, תצטרכו להשקיע כסף בתקציב הפרסום הממומן.

התאמה לקהל היעד

לא כל האנשים שעוקבים אחר פרופיל החברה שלכם, רוצים גם להיות עובדים בחברה. לכן, עדיף להשתמש בערוץ מדיה חברתית נפרד אשר תוכנן במיוחד לגיוס מועמדים פוטנציאליים. זה יסייע לכם להפחית את כמויות הפניות הלא רלוונטיות.
הקדישו תשומת לב מיוחדת לבחירת המילים

כאשר אתם פועלים לגיוס עובדים באמצעות המדיה החברתית, חשוב לזכור כי אתם לא יכולים לפעול כאילו מדובר בלוח דרושים מסורתי.

ישנם מועמדים פוטנציאליים שעוברים על ערוץ המדיה החברתית שלכם מדי יום. מצד שני, ישנם מועמדים אשר יחפשו משרות פנויות וזמינות באמצעות האשטאג או מילות מפתח.

לכן, תצטרכו לערוך תיאור עבודה תמציתי שיכלול את כל מילות המפתח הרלוונטיות. כל תסייעו למועמדים שלכם לחפש את המשרות הפנויות במינימום טרחה. בנוסף, עליכם להיות דייקנים בעיצוב מודעות המשרות בצורה כזו, כך שהן יבלטו בתוך הקהל.

כאשר אתם יוצרים את תיאור התפקיד, תצטרכו להיכנס לנעליו של המועמד האידאלי שלכם ולחשוב כמוהו. מה הוא היה רוצה לראות במודע, אילו יתרונות יש בעבודה אצלכם ומה הן דרישות הסף לתפקיד. אלו יסייעו לכם לקבל תמונה ברורה יותר של מילות המפתח הרצויות, אשר ישמשו את המועמדים כאשר הם יחפשו משרות פנויות. בנוסף, עליכם לוודא שהפוסטים שאתם מעלים מתויגים כהלכה כך שיהיו גלויים בשדות הרלוונטיים.

לא להתמקד רק בפרסום

אם אתם מקבלים החלטה לגייס עובדים באמצעות מדיה חברתית, אתם לא צריכים להתמקד רק בקמפיין פרסום. קמפיינים יכולים להיות שיטה אחת מתוך כמה וכמה שיטות לגיוס עובדים במדיה החברתית.

בנוסף, יהיה עליכם לבנות קשרים עם המועמדים הפוטנציאליים שאתם מעוניינים ליצור עמם קשר. כדי לעשות זאת, תוכלו לארגן לארגן אירועים רלוונטיים או לשתף מידע רלוונטי באמצעות ערוץ המדיה החברתית שלכם.

תצטרכו לשתף דברים מעניינים על הארגון שלכם שימשכו את קהל המועמדים הפוטנציאלי להיכנס ולקרוא. תוכלו להוסיף פרטים על האירועים באתר האינטרנט של החברה כמו גם לשתף תמונות של סביבת העבודה וסרטוני ווידאו שממחישים את התרבות.

תוכלו לפרסם מצגת או סרטון וידאו אינטראקטיבי, אשר ממחיש את העבודה בחברה. שיטות אלו יעילות יותר בהשוואה לקמפיין פרסומי שאתם מפרסמים באמצעות ערוץ המדיה החברתית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה