שיתוף

זה לא סוד הטכנולוגיה שינתה את תעשיית משאבי האנוש מקצה לקצה. מגמות הטכנולוגיה של משאבי אנוש לשנת 2017 כוללות איסוף נתונים של אנשים שהופכים לניתוח אנליטי והקו המפריד בין שיווק לבין משאבי אנוש הופך להיות מטושטש כשמדובר בקביעת עדיפות לניסיון העובדים – וזו רק ההתחלה. שינוי מפתח הוא נסיקתה של הטכנולוגיה השיתופית, שמחליפה שיטות עבודת משאבי אנוש ישנות.

השימוש בכלי טכנולוגיה שיתופיים הרקיע שחקים בעידן זה של ניידות וחיבור. נראה כי כל עסק פונה לטכנולוגיה שיתופית כדי להגביר את היעילות, לצמצם פערים בתקשורת ולקרב את אנשי הצוות באמצעות טכנולוגיה.
בכירים טוענים כי הפרטים שמרכיבים צוות משנים הרבה פחות מאשר הדרך בה הם מתקשרים ומציגים. אנשים עושים את העבודה הטובה ביותר שלהם כאשר הם מרגישים שיש להם מטרות חזקות, וכשהם יכולים לסמוך אחד על השני ומאמינים שהעבודה שלהם עושה את ההבדל.

זוהי נקודת מבט אחת חשובה לסיבה בגינה התחזקה הטכנולוגיה השיתופית. מהם יתרונותיה של הטכנולוגיה הזו מבחינת משאבי האנוש?

הגדלת הזדמנויות הדרכה וחניכה

אנשי משאבי אנוש מודרניים רבים עושים שימוש בטכנולוגיה שיתופית בענן, במיילים ומידע שמשותף ברשת, לטובת הדרכה ואימון על שיטות עבודה כגון סקירות ביצועים, משוב עובדים, נוכחות, דיני עבודה, ועוד. טכנולוגיה שיתופית מאפשרת תקשורת קלה בין מנהלים ועובדים ללא מאמץ וגישה פשוטה ונוחה לקבצים משותפים.

שיפור הגיוס

גיוס הוא תהליך יקר שאורך זמן. באמצעות טכנולוגיה שיתופית התהליך הופך זול יותר וחסכוני. לתוכנות שיתופיות של גיוס יש פוטנציאל מיטבי לייעול התקשורת בין אנשי משאבי אנוש למועמדים לעבודה. כל זאת תוך יצירת משאבים כגון: קבצי הדרכה, קטעי וידאו, טפסים, ועוד.

מתן הכשרה שוטפת

פלטפורמות רבות של טכנולוגיה שיתופית מאפשרות קטעי הדרכה וסרטונים בהם מועברים קורסים, ללא צורך בנוכחות מרצה אנושי. הדבר חוסך זמן ומשאבים רבים ועובדים מכל הארגון יכולים להתחבר וללמוד מהרצאות אלו, בכל זמן שנוח להם.

עבודה מרחוק

מחקרים מראים כי עובדים מרחוק ברובם מאושרים יותר, פרודוקטיביים יותר ובאמצעות טכנולוגיה שיתופית, מתקשרים עם עמיתיהם לעבודה והמנהלים שלהם, באופן יומיומי. אנשי משאבי אנוש יכולים למנף את האפשרות לעבודה מרחוק שמושגת באמצעות טכנולוגיה שיתופית, לגייס כישרונות שגרים רחוק מאוד ממקום העבודה, ויכולים לעבוד בעיקר מהבית.

גיבוש עובדים

טכנולוגיה שיתופית מאפשרת חיבור בין עובדים עם תחומי עניין משותפים, מה שמגבש אותם ומחזק את הערך החברתי בארגון. העובדים יכולים ליצור קשרים בנושאים שונים מחוץ לעבודה ע"י פלטפורמות חברתיות ברשת, ולשתף את עמיתיהם לעבודה בקבוצות ובפורומים השונים.

הגדלת ביצועי עובדים

דבר נוסף שמאפשרת הטכנולוגיה השיתופית הוא, הגדלת ביצועי העובדים באמצעות משוב שוטף ועדכונים תמידיים בנוגע לעבודתם והתקדמותם. זה יכול להיעשות ע"י תוכנות ניקוד וציוני התקדמות המשותפות ברשת, דרכן אנשי משאבי אנוש יכולים לעדכן ביצועים והעובדים יכולים לצפות בהם ולהשתפר מדי יום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה