יש לך רישיון לבקש מרשם?

יש לך רישיון לבקש מרשם?

ועדת העבודה והרווחה אישרה שתי הצעות חוק - האחת לחייב את העוסקים ברוחקות ברישיון ממשלתי והשניה למניעת אפלייה תעסוקתית

שיתוף
ביטוח בריאות
רישיון לעסוק ברוקחות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה אתמול (יום ב') לקריאה שנייה ושלישית שתי הצעות חוק – האחת בנוגע לרישיון לעסוק ברוקחות והאחרת למניעת אפליה תעסוקתית.

על פי הצעת החוק לעיסוק ברוקחות, יחויבו המועמדים, בעלי ההשכלה הרלוונטית, לעמוד בהצלחה בדרישות סף של הממשלה לקבלת רשיונות.

יוזם החוק ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי): "מתן רישיון לעסוק במקצוע הרוקחות אינו כולל, כמקובל במקצועות אחרים, דרישה למעבר בחינת רישוי ממשלתית כתנאי למתן הרישיון. משרד הבריאות אמנם רשאי לדרוש בחינות כאלה, אולם עד היום נעשה שימוש בסמכות זו רק ביחס לבוגרי מוסדות לימוד בחו"ל. העיסוק ברוקחות כרוך באחריות גדולה לבריאות של מטופלים ולכן יש לקבוע שגם בוגרי מוסדות הלימוד בארץ, יידרשו לעמוד במבחן הממשלתי".

החוק ייכנס לתוקף החל מינואר 2013, כך שהסטודנטים אשר לומדים כיום בשנה הרביעית ללימודיהם יהיו פטורים מהבחינה, בתנאי שיגישו למשרד הבריאות את הבקשה לרישיון לפני ינואר 2013.

על פי הצעת החוק השנייה, ייאסר על לשכת תעסוקה ועל מעסיקים שנעזרים בה, להפלות לרעה אדם בקבלה לעבודה. בין העילות שיתווספו לחוק נגד הפלייה בעבודה: נטייה מינית, היריון, טיפולי פוריות, שירות מילואים. סירוב קבלת עובד לעבודה בגין עילות אלה ייחשב לעבירה הגוררת קנס של כ-14 אלף שקל.

יוזם החוק ח"כ נחמן שי (קדימה): "החוק מיטיב עם נשים וגברים כאחד: איסור על אי קבלה לעבודה בשל טיפולי פוריות והפריה חוץ גופית מצד הנשים, ואצל הגברים שירות מילואים. אני מודה לשדולת הנשים שסייעה וקידמה את ההצעה".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), בירכה על אישור הצעת החוק וציינה כי התוספות לאיסור האפליה הן עדכניות וצודקות ומתאימות לרוח התקופה המודרנית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה