יום עיון לתעשיינים בצפון: "זכויות עובדיכם ונשים בהריון ייאכפו מעתה בקפדנות"

יום עיון לתעשיינים בצפון: "זכויות עובדיכם ונשים בהריון ייאכפו מעתה בקפדנות"

האכיפה מעתה תהיה מנהלית ולא רק פלילית, ומעסיקים יקבלו הודעת אזהרה לפני עיצומים כספיים היה ויפרו זכויות עובדיהם

שיתוף
מחסור בעובדים בתעשייה

החוק החדש להגברת האכיפה של דיני העבודה עמד במרכזו של יום עיון למנהלים בתעשייה, שנערך בשבוע שעבר. זולת דיונים בחוק המדובר, התבצע ריענון נהלים הנוגעים לשיקול דעתם של מנהלים בכל הקשור לפיטורי נשים בהריון.

ביום העיון נטלו חלק עשרות אנשי תעשייה, כאשר את הרצאת הפתיחה העבירה ראש תחום חקיקת עבודה בהתאחדות התעשיינים, עו"ד מיכל חילי וקסמן. הלה ציינה, בין היתר, כי " החוק החדש כולל סעיפים רבים שעל המעסיקים לתת עליהם את הדעת ולהיערך בהתאם, ואנו כהתאחדות שמחים לתת בידי התעשיינים את הכלים המתאימים, ולסייע להם להכיר ולהתמודד עם דרישות החוק הזה".

בתום חמש שנים של דיונים בממשלה, ואח"כ בכנסת ובוועדותיה עבר בקריאה שנייה ושלישית החוק להגברה האכיפה של דיני עבודה. מטרת החוק היא להגביר ולייעל את אכיפת זכויות העובדים, והוא כולל שלושה שינויים עיקריים.

הראשון, אכיפה מנהלית של חוקי העבודה (ולא רק פלילית שהייתה מוכרת עד כה), קרי: מעסיקים יקבלו מכתבי התראה וכן הודעות על כוונה להטיל עיצום כספי מאת מפקחי עבודה במשרד התמ"ת בגין הפרת זכויות עובדים ולאחריהם, במידה ולא יחול שינוי במצב, קובע  החוק, כי ניתן יהיה להשית עיצומים כספיים על המעסיקים.  שינוי נוסף בא להגן על עובדי קבלני שירותים כך שתוטל אחריות על המעסיקים בפועל (ולא רק על מעסיקיהם הישירים) בגין הפרת זכויותיהם  ושלישית, החוק מרחיב את אחריות המנכ"ל בכל ארגון, מוסד  או מפעל בגין הפרת זכויות כאמור.

ההרצאה השנייה ביום העיון הייתה של רבקה מקובר, מנהלת אגף ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת. מדובר באגף הממונה על נושאי היתרי עבודה במנוחה, שעות נוספות, עבודת לילה, רישוי קבלני כוח-אדם וחוק עבודת נשים. מקובר הזכירה לנוכחים כי עובדת בהיריון המועסקת למעלה מחצי שנה בארגון,  לא ניתן לפטרה או לפגוע בתנאיה בלא העברת הנושא לשיקול הממונה על החוק מטעם משרד התמ"ת, שכן יתכן ומדובר בפיטורים או בפגיעה בתנאים נוכח ההיריון. נגד מעסיקים הנוהגים בפיטורי נשים בניגוד לחוק, ניתן לנקוט בהליכים לעצירת הפיטורים כמו גם בהליכים פליליים.

את יום העיון חתם עו"ד עופר יוחננוף, מנהל המחלקה למשפט עבודה בהתאחדות התעשיינים שהשיב על שאלות המשתתפים.

את האירוע הפיקו במשותף הסניף הצפוני של התאחדות התעשיינים ואגף עבודה ומשאבי אנוש באותו הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה