שיתוף

עיצוב המשרד מעולם לא שיחק תפקיד אינטגרלי יותר בהצלחת החברה כפי שהוא עושה היום. עם כל שנה שחולפת, טכנולוגיות חדשות צצות ומיושמות בחללים משרדיים ברחבי העולם, מה שמוביל למגמות חדשות ומפתיעות בתחום.

מגמות עיצוב המשרדים לשנת 2019 על פי מומחים, יתבססו בעיקרן על המגמות הקיימות, אולם יאירו באור הזרקורים על רווחת העובדים והלקוחות, בהתמקדות יתר על הפן הירוק.


כתבה זו הינה חלק מפרויקט מיוחד בנושא טרנדים ומגמות בעיצוב סביבת העבודה ליצירת חוויית עובד חיובית. ניתן למצוא מידע נוסף בכתבות הבאות:

חווית עובד חיובית: איך משפיע עיצוב המשרד על הגברת התפוקה

4 מגמות בעיצוב המשרד לקראת 2019


עידן חדש של עיצוב מקום העבודה ממשיך לקבל השראה מעולם הטבע, ואנשים העובדים בתוך הסביבה הבנויה. מחקרים מראים, כי שיפורים בעיצוב סביבת העבודה הוכיחו השפעה חיובית על העובדים במספר דרכים: יכולת להסתגל למתח, פרודוקטיביות, פוקוס, רווחה ואיכות חיים, שיעורי היעדרות, אושר כללי, יעילות כללית.
מגמות המאקרו לשנה הקרובה כוללות מעבר לעבר שטחי חוויית העובד. מעצבי המשרדים מתמקדים בשילוב של שירותים פונקציונליים כגון: אזורי מדיטציה וברי אספרסו, המשפרים את חווית העבודה עבור עובדים מרמת הכניסה ועד למנהלים בכירים.

המומחים של חברת Ambius על פי הפרסומים, חוזים שיתוף פעולה בשטחי יצירתיות ודמיון עם אפשרויות כגון שימוש רב התחומי הפגישה, קל משקל, רהיטים מטלטלין, הרבה צמחים, קירות ירוקים ניידים וצמחייה ייעודית שתספק הפרדה ופרטיות בעת הצורך.

מגמת מאקרו נוספת בעולם עיצוב המשרדים לה המומחים מצפים בשנת 2019, היא הופעתו של צמח מבוסס – עיצוב ביופילי שיעבור מרמה ניסיונית לרמה של השתלבות נרחבת במקום העבודה המודרני. שילוב טקסטורות בהשראת הטבע וצורות, כמו גם תכונות כגון קירות ירוקים חיים, רצפות של צמחים, עציצים ופרחים דקורטיביים, יעברו מלהיות הצהרה אופנתית בלבד, למשהו סטנדרטי במשרד.

בין מגמות המיקרו תהיינה מגמות נוספות, ביניהן: קירות איזוב בולטים, קירות מוס וקירות ירוקים אחרים הצפויים לגדול בפופולאריות כיוון שהם משפרים את הקשר של המשרד לטבע תוך השארת שטח פתוח לתכונות אחרות, מה שהופך אותם תואמים מאוד את מגמות המאקרו המפורטות.

שילוב חוויות הלקוח באופן ישיר לתוך המודל העסקי, הוא נוהג נפוץ בתעשיות כגון: קמעונאות ואירוח שבו לקוחות הינם חיוניים להצלחה. באחת המגמות שצומחות בקצב המהיר ביותר, העובדים מובאים לכדי ביטוח בנוסף ללקוחות.

המגמה המשרדית משלבת מגוון רחב של תכונות, שכולן מקיפות את ההיבטים "הפוטנציאל האנושי" של האופטימיזציה של החלל, שמטרתה לתת עדיפות לחוויית העובד בעבודה. חוויות מנוסות-ניסיון מודגשות על ידי שיפורים ממוקדי-עובדים שמטרתם פיתוח בריאות, טיפוח אושר, בניית קהילה, והגברת המורל עבור כולם, ממתמחים ועד למנהלים בכירים.

תכונות אלו בדרך כלל מגולמות על ידי הרוח של החברה ולא ע"י גישה אחת בגודל מתאים לכל אחד. בין החללים המשרדיים המיוחדים יהיו: טיפולי עיסוי וחללי התייעצות, אזורי מדיטציה, אקופונקטורה והנפקות הוליסטיות, אולפני יוגה ומסלולי הליכה / ריצה, סלעים מטפסים על קירות, ברים של אספרסו וקוקטיילים, חדרי משחק ומציאות וירטואלית, אולמות לטורנירי ספורט תאגידיים וחללים פעילים (בתוך הבית ובחוץ), חללי תאטרון ומוזיקה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה