בעל עסק, לא שילמת מסים?! תתבייש!

בעל עסק, לא שילמת מסים?! תתבייש!

רשות המסים פרסמה מודעה בדבר העלמת מס של בעלת עסק. בעלת העסק טענה שמדובר בלשון הרע. בית המשפט פסק: מותר לפרסם דיווח מדויק

שיתוף
חוק שבוע העבודה ההוגן

חוק שבוע העבודה ההוגן

כן דיווחתם למס הכנסה, לא דיווחתם למס הכנסה. כן דייקתם בדיווח, לא דייקתם. ניסיתם ואולי אפילו חשבתם שהצלחתם – להונות את רשות המיסים. אולי. אבל אם וכאשר רשות המסים תפתח בחקירה כנגד העסק שלכם, המחיר יהיה כבד שבעתיים בעידן הרשת. זה כבר לא בין העסק לבין רשות המסים, ולא מדובר בסנקציה פלילית-כספית אלא בפגיעה בשמו של העסק תוך חשיפת הפרשה בפני הציבור הרחב בתוך שעות ספורות! פסק דין חדש שניתן בנושא פרסום חקירת רשות המסים שולח מסר לבעלי העסקים – לא מדובר בלשון הרע אלא בפרסום לגיטימי (בהיעדר צו איסור פרסום).

בעלת עסק עצמאי קטן בתחום האסטרולוגיה והמיסטיקה נחקרה על ידי רשות המסים (בחשד לעבירת מס). רשות המסים חשדה שבעלת העסק מעלימה מאות אלפי שקלים וזו אף ביקשה להורות על מעצרה לאחר חקירה. התיק הובאה לדיון בפני שופט בבית משפט השלום בתל-אביב, שם נקבע כי בעלת העסק תשוחרר בתנאים מגבילים. עם תום הדיון, דוברות רשות המסים העלתה הודעה בדבר החקירה לאתר הרשות. בהמשך, הודעה זו הופצה ברשת והיא אף הגיעה לעיתונות.

כשבעלת העסק, שלא ביקשה מהשופט צו איסור פרסום, גילתה שהמקרה שלה מפורסם ברבים, היא הזדעקה והגישה לבית משפט השלום בהרצליה תביעה נגד רשות המסים בגין פרסומים אסורים בניגוד לחוק איסור לשון הרע.

לטענת בעלת העסק, פרטי החקירה הועלו לאתר רשות המסים בתוך שעה ממועד סיום הדיון בבית המשפט. לטענתה כשחזרה הביתה מבית המשפט, הרשת כבר הייתה מוצפת במידע אודות דבר החקירה. לטענת בעלת העסק, עורכת הדין שמונתה לטפל במקרה שלה הייתה צעירה וחסרת ניסיון ולכן זו (עורכת הדין) לא עתרה לקבלת צו איסור פרסום.
בעלת העסק טענה בתביעתה כי מדובר בפרסום שקרי, היות שהמדינה טרם הוכיחה את החשדות נגדה וכבר שמה הוכפש ותדמיתה המקצועית הוכתמה. בנוסף, בעלת העסק הציגה עצמה כמי שמצויה במצב נפשי קשה.

רשות המסים ביקשה מבית המשפט לסלק את התביעה על הסף, בטענה שדיונים פומביים הנערכים בבתי המשפט בדלתיים פתוחות וללא צו איסור פרסום הם "פרסומים מותרים". רשות המיסים טענה להגנתה כי הפרסומים בדבר החקירה של בעלת העסק הינם חזרה כמעט מדויקת של הדברים כפי שהם נוסחו בהחלטת בית המשפט. היות שכך, הם חסינים מתביעה, בהתאם לחוק איסור לשון הרע. בנוסף, רשות המסים טענה כי היא איננה אחראית לפרסומים בכלי התקשורת, מעבר לפרסומים באתר רשות המסים.

בית משפט השלום פסק: מדובר בדיווח מדויק
שופטת בית משפט השלום בהרצליה, לימור ביבי-ממן, דחתה את התביעה על הסף, לבקשת רשות המיסים. השופטת פסקה שמדובר בפרסום חוקי וחסין מפני תביעות.

הירשמו עוד היום לכנס דיני עבודה כדי לקבל מידע וכלים יישומיים בתחום יחסי עבודה / חוקי עבודה שישמשו אתכם בארגונים. למידע על כנס משאבי אנוש, שיתקיים במהלך יומיים רצופים בחודש מרץ 2015, הנכם מוזמנים לעמוד הכנס בו ניתן גם להירשם ולהבטיח את מקומכםלחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה