כך "בונים" עובדים מאושרים

כך "בונים" עובדים מאושרים

היכן נמצאים העובדים המאושרים ביותר? סקר חדש קובע: במקום הראשון במדד אושר העובדים נמצא ענף הבניה. במקום 12 (האחרון) נמצא ענף הייצור

שיתוף
סקר שביעות רצון עובדים

רוצים לראות עובדים מאושרים? אל תיכנסו לחברת הייטק מצליחה, גם לא למשרד עורכי דין. דלגו על חברת ביטוח גדולה ואל תחשבו לרגע על האפשרות להיכנס למפעל יצרני! לכו ישר לאתר הבניה הקרוב. שם נמצאים העובדים המאושרים ביותר בעולם!

the 2015 “Best Industry Ranking Report” מדרג את מקומות העבודה שבהם העובדים הכי מאושרים ואת אלה שבהם העובדים הכי פחות מאושרים. הסקר (שבוצע על ידי TINYpulse), שבו משוקללים נתונים של 30,000 עובדים מ-500 חברות, נועד לבחון את רמת האושר הכללית של העובדים, על פי 12 מגזרים / תעשיות במשק.

כיצד קובעים מדדי אושר בקרב העובדים?

  • 34% ממרכיב האושר בקרב העובדים הינו המנהל / יחסים עם המנהל.
  • 20% ממרכיב האושר בקרב העובדים הינו האחריות / האנרגיה שיוצרת התחושה שהם עושים משהו חשוב בכל יום.
  • 20% ממרכיבי האושר הינו ההתאמה המקצועית של העובד לתפקיד, המאפשרת לו לעשות משהו מועיל בכל יום.

כיצד קובעים מדדים להיעדר אושר בקרב העובדים?

  • היעדר תמיכה / גיבוי מצד המנהל או יחסי עבודה עכורים עם המנהל.
  • מחסור בכלים הנחוצים לעובד כדי להצליח בתפקידו.
  • היעדר הזדמנויות לקידום ופיתוח מקצועי.

במקום הראשון נמצאים עובדי ענף הבנייה, לאחר מכן עובדי ענף השירותים לצרכן / שירות לקוחות. במקום 12 (האחרון) נמצאים עובדי ענף הייצור ומיד לפניהם במדד העובדים הלא מאושרים נמצאים עובדי המדינה והעמותות הפועלות ללא מטרות רווח. הדירוג המלא נמצא לנוחיותכם בטבלה הבאה:

סקר מקומות עבודה שמחים
מדוע עובדי ענף הבניה כל כך מאושרים בתפקידם?
ענף הבניה נמצא בצמיחה תמידית, שמציעה הזדמנויות מרובות להשתלב בפרויקטים חדשים ומעניינים. זהו ענף שמשלב כמה כישורים בו זמנית, מאמץ שכלי ופיזי, עבודה עם אנשים בסביבה משתנה אך באווירה "צוותית". אלה רק חלק מהסיבות שבגללן עובדי ענף הבניה הם המאושרים ביותר במשק.

"הסיבה העיקרית שבגללה אני מדרג את העבודה שלי כאחת שמסבה לי "אושר גדול" היא המשאב הגדול ביותר של החברה שלי – האנשים! אני מאוד נהנה מהעבודה היום יומית שלי. אני מאוד עסוק ומרגיש שבדרים מתפתחים לכיוונים חיוביים… אני אוהב את מה שאני עושה ואני לומד דברים חדשים בכל יום. בנוסף אני נהנה מחברתם של העמיתים שלי.." כך לדברי עובד ענף הבניה.

"הם נמצאים הרבה בחוץ, נושמים אוויר צח, נהנים מהשמש… הם משלבים בין עבודה בתוך המשרד לבין האוויר הפתוח… ומה שהופך את העבודה למהנה ביום יום זו אווירת הצוות – חברה שיוצאים לשתות בירה ולקשקש קצת אחרי יום עבודה ארוך." כך מגדיר אחד המנהלים בענף הבניה את היתרון העצום שהענף הזה נהנה ממנו, בהיבט של רמת האושר של העובדים שלו.

 
 

מהן הסיבות הרשמיות שהופכות, על פי הסקר הנוכחי, את ענף הבניה למקום המאושר ביותר עבור העובדים? הנתונים מוצגים לנוחיותכם בטבלה הבאה:
 

סקר העובד המאושר 2015

בואו ללמוד איך מייצרים סביבת עבודה "מאושרת" לעובדים ולמנהלים שלכם. הירשמו לכנס משאבי אנוש 2015 בו המרצים המצוינים ביותר בקרב קהילת משאבי אנוש ילמדו אתכם אודות כלים חדשים, טרנדים מובילים ויעבירו קפסולות ידע לפיתוח ארגוני והעצמת עובדים ומנהלים. לפרטים והרשה לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה