ועד עובדים בפלאפון – בקרוב

ועד עובדים בפלאפון – בקרוב

עובדי פלאפון החלו להתאגד בהסתדרות מחשש מפיטורים ומירידה בתנאי העסקתם בעקבות השינויים בשוק הסלולר. ביותר ויותר ארגונים קיימת התאגדות עובדים

שיתוף

ועד עובדים

מאות עובדים בחברת פלאפון חתמו אתמול והיום על טפסי הצטרפות להסתדרות, בעקבות הרפורמה שיזמה הממשלה בשוק הסלולר שהביאה לתחרות עזה בענף.

בפלאפון מועסקים כ-4,000 עובדים. לפני כחודשיים פנו כמה מהם לאגף התאגדות עובדים בהסתדרות, והביעו את חששם כי תנאי ההעסקה שלהם יפגעו ושפרנסתם בסכנה בעקבות הרפורמה.

ועד הפעולה בחברה אף נפגש גם יושב רוש ההסתדרות, עופר עיני, שהבטיח לעמוד מאחורי העובדים המתאגדים.

עיני קרא לכל עובדי פלאפון להמשיך להתאגד, כדי שההסתדרות תוכל להמשיך ולייצג אותם. לדבריו, כיום העובדים מבינים שרק אם יהיו מאורגנים הם יוכלו להתמודד עם הרעות צפויות בתנאי העסקתם ועם איומי הפיטורים הצפויים בעקבות השינויים שארעו לאחרונה בשוק הסלולר.

ברק לוי, יושב ראש ועד הפעולה של עובדי פלאפון, אמר היום כי זה הזמן שעובדי פלאפון יתאגדו כדי לשמור על מקום עבודתם ועל יציבות תעסוקתית. לדבריו, העובדים מאמינים כי התאגדותם תהיה הסנונית הראשונה בדרך לשיפור תנאי העסקתם של העובדים בכל חברות הסלולר.

בית הדין האזורי ידון מחר בבקשה של ההסתדרות להוציא צווי מניעה להנהלת פלאפון שמחתימה עובדים על טפסי ויתור על חברות בהסתדרות, וכך מנסה למנוע מהם את זכותם החוקית להתאגד.

יותר ויותר עובדים בחברות פרטיות מתאגדים בהסתדרות במטרה לשמור על זכויותיהם ולהגן על עצמם מפני הרעת תנאים ופיטורים. רק בחודשים האחרונים התאגדו עובדי הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, עובדי גלובוס גרופ, עובדי העמותות לבריאות הנפש;. בשנתיים האחרונות נולדו ועדי עובדים בחברות כמו הולמס פלייס וחברת הקייטרינג שפע.

הלחץ על המעסיקים גדול: חוק הגברת האכיפה של דיני עבודה מבחוץ, ועד עובדים מהצד השני מבפנים. שוק העבודה, שעובר שינויים רבים ומגלה עובדים שמבקשים להחליף מקום עבודה מדי שנה או שנתיים, חושף גם את רצון ליציבות תעסוקתית. אם פעם ועד עובדים התייחס לשירות הציבורי בלבד, כיום ניתן לייחס את המונח גם לחברות פרטיות ועסקיות, ואף לענף התקשורת, שבדרך כלל מדווח על התאגדויות וועדי עובדים חדשים אחרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה