האם אנשי דור ה-Y הוא "ילידים" בעולם הדיגיטלי?

האם אנשי דור ה-Y הוא "ילידים" בעולם הדיגיטלי?

המיתוס כי דור ה-Y הינו בעל תפיסה טכנולוגית מפותחת במיוחד נמצא פעם אחר פעם כלא נכון. יתרונו של דור ה-Y נעוץ בהרחבת תפיסתו את מרחב העבודה

שיתוף
עיצוב משרדים

עיצוב משרדים

מקובל לחשוב שאצל קבוצת הבוגרים הצעירים, אלה שמכונים דור ה-Y, התפיסה הטכנולוגית מפותחת במיוחד ושאולי אין להם מה ללמוד כי כל הידע כבר מובנה במוחותיהם. מחקרים מראים שלא זה המצב, אבל בכל זאת מוצאים כמה הבדלים בין ה-Yים לבין בני הדורות הקודמים ביחס לסביבת העבודה.

ישנו מיתוס שלפיו דור ה-Y, האנשים שנולדו בין השנים 1979 ו-1997 הם "ילידים דיגיטליים" ולפיכך אופי העבודה שלהם שונה מן היסוד מזה של בני הדורות הקודמים, גם אלה שאינם מבוגרים מהם בהרבה. חברת העיצוב Knoll , שלה אגף מחקר פעיל הבוחן את תחום סביבת העבודה על היבטיה השונים, אספה כמה אמיתות ומיתוסים בנוגע לדור ה-Y.

ישנם חוקרים שחושבים שצורת הלמידה של דור ה-Y שונה לגמרי מזו של הדורות האחרים. למשל, אם בן הדור הזה יתבקש להעביר סיכום של מידע כלשהו, במקום לחבר קטע טקסט ולהפיצו לנמענים, הוא ייצור סרטון וידיאו, יעלה אותו ליוטיוב וישלח קישורים לנוגעים בדבר. חוקרים אחרים מטילים ספק בשונות צורת העבודה והלמידה של ה-Yים, וטוענים שקיימות מגוון גישות לטכנולוגיה ולמומחיות בתוכם. חוקרים אלה מצביעים גם על היעדרם של הבדלים במבנה המוח בקוגניציה בין ה-Yים לאחרים, הבדלים שלו התקיימו, היו מובילים לצורות עבודה ולמידה נבדלות.

מובילים בתחום החינוך אינם חושבים שלדור ה-Y יש הבנה ייחודית של טכנולוגיה, אין אצלם מודעות "מובנית" לטכנולוגיה שאינה קיימת אצל מוריהם ולמורים אין צורך להדביק את הידע של סטודנטים מהדור הזה. הם צריכים ללמוד כמו כולם.

אז איפה בא לי לעבוד הבוקר?

במחקר שהשווה בין ארבעה דורות – "הדור הדומם", בייבי בומרס, דור ה-X ודור ה-Y – מצא שכולם מייחסים חשיבות לעיצוב מרחב העבודה וכן שאצל שני דורות – הבייבי בומרס ודור ה-Y קיימת הערכה ייחודית של מרחב העבודה. הסיבה היא שבני שני הדורות הללו משתמשים באופן שונה בסביבת העבודה. הבומרס, בעיקר המבוגרים שבהם, התבגרו עם ההרגל שעליהם ללכת למשרד כדי להשתמש בטכנולוגיה שבו: מחשב, קו טלפון וכו'. אצל ה-Yים לא קיימת תפיסה כזאת והם מבינים באופן שונה איך והיכן אפשר לעבוד. הם מייחסים חשיבות פחותה מהדורות האחרים ל"משרד" מרכזי ומנצלים את הטכנולוגיה בצורה חכמה כדי לספק לעצמם גמישות וניידות רבות יותר בחיים הפרטיים ובעבודה, וכתוצאה מכך נהנים ממבחר גדול יותר של מקומות שניתן לעבוד בהם (או, כפי ששכיח לשמוע – "לעבוד מהם").

ה-Yים הרחיבו מאוד את "הגיאוגרפיה של העבודה" ונמצא ש-47% מ"עבודת המשרד" אינה מתבצעת במשרד. בהשפעתם סביבת העבודה המשרדית היא רק אפשרות אחת מכמה, שחלקן כלל אינן בסביבת המגורים. מתי לאחרונה נכנסתם לבית קפה שאין בו כמה שולחנות שעליהם מונח מחשב נייד?

מהנתונים שלעיל עולה שהמושג "ילדי דיגיטלי" קשור פחות לגיקים טכנולוגיים ויותר לשימוש חכם בכלים הקיימים, בעיקר בהקשר של מקום העבודה. ה-Yים אינם "הכוהנים הגדולים" של הטכנולוגיה, שיושבים וכותבים תוכנות להנאתם ואין להם יכולות קוגניטיביות ייחודיות שתורמות להבנה טובה יותר של העולם הדיגיטלי. הם פשוט הדור הראשון שהשתחרר ממגבלות המשרד הישן ואימץ בשמחה את הגמישות בבחירת מקום העבודה בפועל, שאותו מספקת הטכנולוגיה החדשה.

ניתן ללמוד עוד על שימוש נכון בטכנולוגיות עבוד ניהול המשאב האנושי בכנס HR-Tech!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה