התמ"ת: למעלה מ-4000 דורשי עבודה השתתפו ביריד התעסוקה לבני 60+

התמ"ת: למעלה מ-4000 דורשי עבודה השתתפו ביריד התעסוקה לבני 60+

משרד התמ"ת ועמותת "והדרת" קיימו יריד תעסוקתי ייעודי לבני 60+. מהתמ"ת נמסר כי למעלה מ-4000 דורשי עבודה פקדו את האירוע.

שיתוף
שלום שמחון שר התמ
שלום שמחון שר התמ"ת

יריד תעסוקה המיועד לבני 60+, התקיים אתמול (יום ג') בבית ציוני אמריקה בתל אביב, במסגרת שיתוף פעולה בין משרד התמ"ת לעמותת "והדרת".

במסגרת האירוע, הראשון מסוגו בארץ, הוצגו כ-1,200 משרות המותאמות לאוכלוסייה המבוגרת. לדברי התמ"ת למעלה מ-4,000 דורשי עבודה הגיעו לאירועי,  2,590 מהם הגישו מועמדות לתפקידים, 2,104 נרשמו להכשרה תעסוקתית, 200 נרשמו למסגרת התנדבות קהילתית ו-400 נרשמו לתכנית ליזמות עסקית של הסוכנות לעסקים קטנים. בנוסף, 400 איש נרשמו לתכנית "סבתא להשכרה", המספקת שירותי שמרטפות למשפחות עם ילדים צעירים.

שר התמ"ת, שלום שמחון, נכח ביריד, שוחח עם דורשי העבודה ושמע את המצוקות והקשיים שלהם להשתלב בשוק העבודה. "יריד זה הוא חלק מתכנית רחבה שמפעיל משרד התמ"ת על מנת לספק מענה לאוכלוסייה זו", אמר השר שמחון והוסיף כי "בכוונת התמ"ת לערוך ירידים נוספים ברחבי הארץ, כדי לתת מענה לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים דורשי העבודה. לא יתכן שאנשים בעלי ניסיון וידע, שיכולים לתרום רבות לשוק העבודה יפלטו ממנו שנים לפני הפנסיה. אני רואה יעד מרכזי בהחזרת אנשים מבוגרים לשוק העבודה, באמצעות תכניות מיוחדות להעדפתם".

ריבי בלר, מנכ"ל עמותת והדרת, ציינה את כמות המשתתפים ביריד (כ-4,000), שהתעלתה מעבר לציפיות המארגנים ומעידה לדבריה, על הצורך העצום הקיים בקרב בני הגיל השלישי להשתלב בשוק העבודה.

"אני סמוכה ובטוחה כי מהלך זה הינו צעד ראשון בשינוי תודעתי בקרב מעסיקים, באשר ליתרונות ולחשיבות העסקת מבוגרים. העמותה שמה לעצמה מטרה לשנות את עמדות הציבור כלפי הגיל השלישי בישראל, כאשר היא רואה בהיבט התעסוקתי מפתח מרכזי להשגת השינוי", אמרה בלר.

גם המשרד לאזרחים ותיקים וג'וינט-אשל היו שותפים בארגון האירוע.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה