שיתוף

ברור לכולנו כי אין שני עובדים זהים וכל אחד מהעובדים מציג ארסנל יתרונות וחסרונות אינדיבידואלי משל עצמו. מנהלים פעמים רבות מתקשים לבחור מבין שני מועמדים טובים לתפקיד, או לקדם לתפקיד אחד מבין כמה עובדים מוצלחים.

עובדים בעלי פוטנציאל גבוה, הם אלו שתרצו לגייס ולקדם. למרות שקשה לאתר אותם מבין יתר העובדים והמועמדים, יש מספר תכונות שמרכיבות אותם שלרב מופיעות אצל אותם עובדים בעלי פוטנציאל גבוה.

אלו אנשים שלא רק לומדים ומקדמים את עצמם בכל יום קצת יותר, אלא גם מחזיקים בכישורים מולדים שהם הרבה מעבר למה שיש לכל אדם ואדם.

על פי Harvard Business Review, כ- 5% מהאנשים בארגון הם בעלי פוטנציאל גבוה.

כמנהל אשר מעוניין לקדם את הארגון שלך, חשוב למצוא בדיוק את אותם אנשים המחזיקים בתכונות אלו:

לוקחים את ההובלה

עובדים בעלי פוטנציאל גבוה פעמים רבות מציגים כישורי מנהיגות טבעיים. אם לדוגמה 5 אנשים בצוות עובדים על פרויקט ביחד, העובד בעל הפוטנציאל הגבוה עשוי להאציל משימות על יתר החברים (כולל על עצמו). הוא זה שיעודד את חברי הצוות, יעריך אותם על הביצועים שלהם וינחה אותם לאורך הפרויקט, ממש כאילו היה המנהל שלהם.

יוזמים

עובדים בעלי פוטנציאל גבוה לרב לא ממתינים עד שמישהו אחר יעלה רעיונות ויוזמות טובים, אלא מעלים בעצמם את הרעיונות הללו. העובדים הללו מתקשים לשבת ולחכות שדברים יקרו, אלא אוהבים לקחת את הענייניים לידיים. הם מאוד מעורבים בארגון ויעשו כל שביכולתם כדי שהארגון יצליח. בהתאם לכך הם מעלים יוזמות לשיפור וחדשנות, פעמים רבות. בנוסף, הם לא חוששים לקחת על עצמם אחריות נוספת כדי שדברים יזוזו.

עובדים באופן עצמאי

תכונה נוספת של העובדים בעלי הפוטנציאל הגבוה היא, שהם יכולים לעשות דברים בכוחות עצמם.
בעוד שעובדים רבים צריך הדרכה וחפיפה עמוקה כדי ללמוד את התפקיד, בעלי הפוטנציאל הגבוה מרגישים נוח לקפוץ למים, ללמוד בעצמם ולהתקדם במהירות ובהצלחה. בנוסף לכך, אין להם בעיה עקרונית לקבל ביקורת בונה ולשמוע הסברים בעת הצורך. העובדים הללו מונעים מאוד וחדורי מטרה והם כאן כדי להגשים את עצמם ולהתקדם בקריירה.

משיגים את המטרות

אחרי עובדים אלו המנהלים כמעט לא צריכים לעקוב. הם ישלימו את המשימות שלהם  בזמן ובהצלחה יתרה, ובמידה וירגישו כי הם נתקלים בבעיה או לא עומדים בזמנים, הם ידאגו לעדכן את המנהלים. תחושת האחריות שלהם לא תאפשר להם להתקרב למועד סיום המשימה מבלי להיות בטוחים שהם יצליחו לסיימה בהצלחה ובזמן.

שואלים שאלות רלוונטיות

העובדים הללו שואלים שאלות רלוונטיות כדי שהפרויקטים עליהם הם עובדים יתבצעו על הצד הטוב ביותר. בנוסף, הם יכולים להבחין בקשיים ובבעיות במקומות בהם אחרים לא מבחינים בהם. לכן הם ישאלו שאלות ויביעו ספק עד שירגישו שהבעיות נבדקו וטופלו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה