שיתוף

ההחזר על ההשקעה בהכשרת עובדים מתבטא לא רק בהגברת המיומנות של העובדים, אלא גם באפשרות לקדם אותם בתוך הארגון ועל ידי כך לשמר את העובדים.

ארגון שלא משקיע בהכשרת העובדים שלו עלול לגרום בכך לנטישתם, או לחלופין, לעכב את קידום עסקי הארגון בשל היעדר הכשרות ומיומנויות מתאימות.

ברקע כדאי לקחת בחשבון שההשקעה בהכשרת עובד כרוכה בסיכון שהעובד יעזוב את החברה, לפעמים עוד לפני שהחברה הצליחה לקבל את מלוא ההחזר על השקעתה כלומר עוד לפני שהחברה תוכל להרוויח את כל מה שניתן מיתרונות ההכשרה.

אחת הדרכים היותר אטרקטיביות מבחינת העובדים שמעוניינים לעבור הכשרות מרחוק היא באמצעים של מציאות מדומה.

הכשרה באמצעות מציאות מדומה מאפשרות לא רק להכשיר כוח אדם מהר יותר מאי פעם, אלא גם להגביר משמעותית את מידת המחוברות של העובדים (הלומדים) לארגון.

במהלך הכשרה באמצעות כלים של מציאות מדומה, העובדים חווים את המצבים בהם הם ימצאו בעת ביצוע המשימות.

הכלים של מציאות מדומה מאפשרים להם להתנסות "על יבש" באותה מיומנות שהם זקוקים לה לצרכי עבודתם, ולתרגל אותה.

בנוסף, הכשרה באמצעות כלים של מציאות מדומה מאפשרת להם לקבל הכשרה שהיא מותאמת להם באופן אישי, בין אם במקום העבודה או בעבודה מהבית.  

מערכות המציאות המדומה מפחיתות את הצורך בקורסי הכשרה ארוכים הכוללים סקירת מדריכים, הפסקות בעבודה, בזבוז זמן ומשחקי תפקידים שהם לא תמיד יעילים לצורך ההכשרה.

הכשרה באמצעות כלים של מציאות וירטואלית (ובמקרים מסויימים גם על ידי כלים של מציאות רבודה), מאפשרת לעובד הלומד להתאמן פעמים רבות בסביבה וירטואלית, באופן שהשימוש בכלים מחדד את כישוריהם ומאפשר להקנות להם כישורים ומיומנויות חדשים.

זאת ועוד, הכשרה באמצעות כלים של מציאות וירטואלית ומציאות רבודה מספקת לעובדים נתונים ותובנות לגבי הנתונים, הרבה מעבר לכל שיטת הכשרה אחרת.

מנהלים שעברו הכשרה באמצעות כלים של מציאות מדומה מדווחים כי הם נדהמו לגלות באיזו מידה בה מערכות המציאות הווירטואלית והמציאות רבודה עוצמתיות ויעילות יותר מסרטוני הדרכה ושיעורים בשיטת הלימוד הפרונטלית.

יתרה מכך, ככל שהם התקדמו בהכשרה כך הם גילו עד כמה ההכשרה באמצעות מציאות וירטואלית ורבודה חוסכת זמן במידה משמעותית לעומת הדרכות מסוגים אחרים.

הסיבה לכך היא שכלים של מציאות וירטואלית (וכלים של מציאות רבודה) מספקים לעובד חוויה עוצמתית שמאפשרת לו לזכור את המידע החדש שלמד (וחווה אותו בפועל) לפרק זמן ארוך הרבה יותר לעומת הדרכות אחרות.

אלא שבכך לא מסתיימים היתרונות של המציאות המדומה בהכשרות עובדים. ככל שיותר עובדים מעוניינים לעבוד מהבית וגם לקבל את ההכשרות מהבית, כך גוברים הסיכויים שהתקשורת בין המדריכים ללומדים תתבצע באמצעות מערכת מציאות מדומה.

במקום לנסות להסביר לעובד הלומד את החומר מרחוק בוועידות וידאו, יהיה מרחב וירטואלי שבו ישתתפו, פרט למדריך, גם  העובד הלומד או קבוצת לומדים.

את החומר הנלמד יוכלו העובדים הלומדים להוריד אל המחשבים או הטלפונים הניידים שלהם, בפורמט של מציאות מדומה, להכנס אליו בכל עת שירצו לרענן את החומר וללמוד מחדש בתוך אותה מערכת של מציאות מדומה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה