שיתוף

עם התפתחות העולם הדיגיטלי, התגברות השקיפות בארגונים, והשפעתם הגוברת והולכת של בני דור המילניום, מצפים יותר ויותר עובדים לחווית עבודה שתהיה גם פרודוקטיבית, וגם מרתקת ומהנה.

יותר ויותר ארגונים מאמצים כיום את הגישה לפיה, במקום להתמקד בכמה נושאים בנפרד הכוללים: מעורבות העובדים, מחוייבות העובדים, מחוברות העובדים, התרבות הארגונית, יחסי עובדים מנהלים ועוד; יש לפתח מוקד אחד משולב, המעניק ביטוי כולל לחווית העובדים על מכלול היבטיה. מדובר בריכוז כל ההיבטים המשפיעים על העובדים וקשורים למקום העבודה, משאבי האנוש והניהול, לכלל מרכיב מדיניות אחד שיש לו כמה זוויות.

חווית עובד: הפתעה על השטיח האדום

בבוקר חורפי אחד במגדל העמק, נדהמו עובדי חברת KLA-Tencor ישראל לגלות עם הגעתם לעבודה, שטיח אדום, ארוך ארוך שנפרש ממשטח החנייה ועד לכניסה הראשית לבניין החברה; בובות ענק התנפנפו ברוח הצפונית הקרירה, ברקע התנגנה מוסיקה, והשולחנות שהוצבו במקום היו עמוסים אוכל ושתייה מכל טוב.

גולת הכותרת של ההפתעה היתה שורת המנהלים הבכירים, חלקם הגיעו במיוחד מחו״ל ובראשם אורי תדמור, נשיא החברה, שחיכו מוקדם בבוקר לעובדי חברת KLA-Tencor ישראל, כדי ללחוץ את ידיהם.

שבירת שיא המכירות: לחיצת ידי העובדים והענקת שי

"הסיבה לחגיגה", מספרת ויקי פלטניק, מנהלת משאבי האנוש של מרכז הפיתוח של חברת KLA-ויקי פלטניק, KLA-TencorTencor ישראל, "היתה לומר תודה לכל מי שלקחו חלק בשבירת שיא מכירות למוצרי החברה".

חברת KLA-Tencor מפתחת ומייצרת פתרונות למדידה ובקרה של ייצור שבבים. באותו בוקר במגדל העמק צורף ללחיצות הידיים, המילה טובה והטפיחות על השכם, גם שי קטן.

״זוהי רק דוגמה קטנה, אך מאפיינת, להעצמת חווית העובד החיובית בחברה״, אומרת פלטניק. ״יש לנו ריכוז מרשים של עובדים מאוד מוכשרים כאן וחשוב לנו מאוד שהם גם ירגישו כמה אנחנו אוהבים ומעריכים אותם״.

עבודה גמישה מהבית

לדברי פלטניק, "דוגמאות נוספות להעצמת העובדים לא חסרות. החל בתוכניות של עבודה גמישה מהבית, דרך הנגשת תוכנית ליסינג לרכב לכלל העובדים, ועד להשקה הטרייה של תוכנית גלובלית בשם Celebrate.

"תוכנית זו, שהינה פעילה כיום בכל סניפי החברה גם בחו״ל, כוללת חלוקת נקודות למנהלים ולעובדים. את הנקודות יכולים העובדים והמנהלים להעניק לעובדים אחרים שהם רוצים להוקיר להם תודה או סתם לעשות משהו עבורם. הנקודות ניתנות להמרה במגוון מוצרים ושירותים. כך, יכולה עובדת לתת נקודות בונוס לחברה שסייעה לה בפרוייקט, ומנהל יכול להעניק נקודות לעובד שסיים בהצלחה קורס חשוב".

פעילויות חברתיות, ספורט והעשרה

זאת ועוד, לדברי פלטניק, ״לאורך כל השנה מקיימת החברה תוכנית עשירה של פעילויות חברתיות ופעילויות ספורט ובריאות. אנחנו דואגים גם לגוף ולא שוכחים את הנפש ואת ההעשרה. יש לנו כאן מתחת לאף מרכז הדרכה ולמידה בין המובילים בעולם.

"כמו כן, יש לנו פעילות אינטנסיבית בחדר כושר הנמצא בתוך הקמפוס של החברה במגדל העמק, ארגון קייטנות לילדי העובדים בחופשים ועד להשתתפות במערך ההתנדבות המאוד פעיל שלנו, במסגרתו העובדים והמנהלים תורמים מזמנם ומרצם לקהילה בה אנו חיים ועובדים״.

לכתבה הראשונה בסדרה – חווית עובד: איך ליצור הקשבה אקטיבית לצרכי העובד

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה