העסקת עובדי קבלן יתרונות וחסרונות

העסקת עובדי קבלן יתרונות וחסרונות

להעסקת עובדי קבלן יש יתרונות כגון חוסר קביעות, חיסכון בתשלומי פנסיות וקופות גמל וסל כישורים שהם מביאים איתם. מצד שני יש גם חסרונות בעניין וכדאי לדעת אותם

שיתוף

שוקל העסקת עובדי קבלן? להלן מספר דברים חשובים שכדאי לדעת:

יתרונות בהעסקת עובדי קבלן

גמישות

עובדי קבלן מהווים יתרון רב למעסיק מבחינת הגמישות שלהם לעבודה. לרב הם גמישים לפרויקטים משתנים ולטווחי עבודה שונים והם גם בדרך כלל זמינים לעבודה מיידית. החל מפרויקטים של מספר שבועות ועד לפרויקטים של מספר חודשים, עובדי קבלן בדרך יענו לפרויקטים בסדרי גודל משתנים. בנוסף תוכל לבחור אם להתקשר עם עובד קבלן על בסיס מזדמן או על בסיס קבוע בהתאם לצרכיך ותוכל לסיים את ההתקשרות באם לא תהיה לך עבודה עבורו בהמשך.

חיסכון בעלויות

עובדי קבלן זמניים הינם בבחינת חיסכון כסף ברור. החל מהוצאות של קרנות השתלמות ופנסיה ועד לתשלומי פיטורין. מלבד אלו על עובדי קבלן אין הוצאות של חופשה בתשלום, ימי מחלה ושעות נוספות. אין עלויות ביטוח ותנאי שכר משתנים.

מוטיבציה

עובדי קבלן בדרך כלל בעלי מוטיבציה גבוהה. עליהם להוכיח את עצמם ולדאוג לפרנסתם כל הזמן ומאחר והם אינם קבועים אצלך בחברה. בעוד שהם משמשים לפרויקטים זמניים, הם בדרך ישקיעו את כל כולם בפרויקט הזמני. המוטיבציה שלהם גדלה עם הרצון לפתוח אפשרות להעסקה קבועה בהמשך.

התמחות

קבלנים משפרים ללא הרף את כישוריהם ואת הידע שלהם. בכל פעם שהם לוקחים על עצמם פרויקט בחברה אחרת, הם לומדים משם דברים חדשים ונחשפים לפרויקטים שונים בתחומים מגוונים, כך שהם מביאים איתם ידע רחב ולא מתמקדים בתחום החברה שלך בלבד. עובד קבלן מציג סט כישורים שלא תמיד תוכל לקבל מעובד שכיר העובד במשך שנים במקום אחד.

חסרונות בהעסקת עובדי קבלן

העסקה לתקופה מוגבלת

העסקת עובד קבלן מוגבלת לתקופה של 9 חודשים. לאחר 9 חודשי העסקה דרך חברת כוח אדם, העובד יחל לעבוד בחברה שלך כעובד מן המניין כלומר שעליך כמעסיק, לקלוט את העובד כעובד מן המניין  בתום 9 החודשים. בנוסף לכך הוותק הוותק של העובד שלך לצורך חישוב זכויותיו הסוציאליות, יחושב מיום תחילת העבודה אצלך ולא מיום הקליטה שלו כעובד מן המניין.

הכשרות חוזרות ונשנות

חסרון נוסף בהעסקת עובדי קבלן מגיע עם ההכרח להכשיר אותם לעבודה ולהכיר להם את החברה והעובדים האחרים, בכל פעם מחדש. בניגוד לעובד קבוע בחברה, שמכיר את העבודה והנהלים והוכשר לתפקידו עם כניסתו לתפקיד ולחברה, את עובדי הקבלן המשתנים תצטרך להכשיר ולהכיר בכל פעם מהתחלה. לעיתים זה מקשה על מעסיקים ואף גוזל זמן עד לתחילת עבודתו של העובד בפועל.

התנהלות מול חברות השמה

העסקת עובדי קבלן מתבצעת בדרך כלל באמצעות חברת השמה (כוח אדם) חיצונית. כל הדיווחים באשר לעובד הקבלן, הגיוס שלו לתפקיד וההתנהלות איתו, צריכים להתבצע בשוטף מול חברת ההשמה, דרכה הוא הגיע לעבוד אצלך. לא תמיד נוח למעסיקים לעבוד מול חברות חיצוניות, לדווח להם ולהתנהל מול בשוטף.

השתייכות לחברה

חסרון בולט נוסף מגיע עם העובדה שעובדי קבלן הם זמניים ולכן אינם חשים את אותה תחושת שייכות לחברה כמו העובדים הקבועים. הם אינם תואמים לחזון החברה ולכיוון העתידי אליו היא מכוונת ולכן לא תחושו מהם את אותה תחושת 'גאוות יחידה' שתקבלו ככל הנראה משאר העובדים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה