הסכם בטיחות ראשון בענף הבנייה: תקנות מחמירות, עונשים ומענקים לעובדים

הסכם בטיחות ראשון בענף הבנייה: תקנות מחמירות, עונשים ומענקים לעובדים

ההסכם נחתם בחברת סולל בונה מול הסתדרות עובדי הבניין. 60% מההרוגים בתאונות עבודה ב-2011 מקורם בענף

שיתוף

24 שעות לפני ציון היום הבינלאומי לבטיחות בעבודה, חתמו היום (א') חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי והסתדרות עובדי הבניין והעץ על הסכם בטיחות ראשון בענף הבנייה.

זה לא סוד שהענף הוא המועד ביותר לפורענות בכל הקשור לתאונות עבודה. הדברים מעוגנים בנתוני דו"ח שהוגש לשר התמ"ת בפברואר האחרון, ולפיהם כ-60% מההרוגים בתאונות עבודה מקורם בענף הבנייה (2011).

מכאן שלהסכם שהתגבש משנה חשיבות, שכן לא זו בלבד שהוא הראשון בענף אלא בזכות עקרונות בטיחות והנחיות נוקשים מבעבר. כך לדוגמה, מנהלי פרויקטים וממונה הבטיחות בחברה יובילו אישית "דפוסי התנהגות בטוחה" על-פי תוכנית בטיחות כתובה. בהסכם הוגדרו, בנוסף, סמכויותיו של מנהלי הפרויקט ומנהלי העבודה, שימוש בחומרים מסוכנים, שימוש בציוד תקין ובכלל זה סולמות, כלי עבודה וציוד מגן אישי.

בד בבד, יקבלו העובדים תדרוך של הוראות הבטיחות, לרבות שימוש בציוד מגן אישי ועד הפסקת עבודה מוחלטת במידה וסביבת העבודה אינה בטיחותית. 

עוד נקבע כי תוקם ועדה פריטטית שתתכנס אחת לרבעון. הוועדה תורכב משני נציגי הנהלה ושני נציגי עובדים, ותדון בכל נושאי הבטיחות לרבות עבירות בטיחות מצד העובדים עצמם. חברי הוועדה יהיו רשאים להחליט על און הטיפול בעבירות, בהתאם לחומרתן. להבדיל, בסמכותם להעניק פרסים או אף מענקים כספיים לעובדים מצטיינים בתחום.

 

משאבים עצומים

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל: "לאור הנתונים העגומים של משרד התמ"ת לפיהם ישנם נפגעים רבים בענף הבנייה, החלטנו בשיתוף סולל בונה, לשים את נושא הבטיחות במרכז פעילות הסתדרות עובדי הבניין והעץ בשנת 2012, זאת בנוסף למשאבים העצומים בנושא הדרכות בטיחות וציוד בטיחות, שההסתדרות והתאחדות בוני הארץ, משקיעות באמצעות הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה. החתימה על הסכם קיבוצי בנושא בטיחות מול חברת סולל בונה תשתיות מבטאת את היותה של סולל בונה חברה מובילה את מחויבותה העמוקה של סולל בונה תשתיות לבטיחות עובדיה ומנהליה וכולי תקווה כי חברות ביצוע נוספות בענף הבנייה ילכו בעקבותיה. נטילת האחריות ועיגונה בהסכם היא הדדית- גם עובדי החברה מתחייבים ל"תרבות של בטיחות בעבודה".

מנכ"ל סולל בונה תשתיות, ירון קריסי ציין כי "סולל בונה תשתיות מקדישים מאמצים ומשאבים רבים לבטיחות עובדיה, ואנו מאמינים כי כאשר משקיעים בתחום ניתן למנוע תאונות רבות. אנו בטוחים כי הסכם זה, שאת עקרונותיו אנו מיישמים כבר היום, ימשיך את מגמת השיפור בבטיחות, ואנו מברכים את ההסתדרות על היוזמה וקוראים לשאר החברות בענף להצטרף ולחתום על הסכם זה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה