היום הבינ"ל לבטיחות ולבריאות בעבודה יצוין מחר בישראל

היום הבינ"ל לבטיחות ולבריאות בעבודה יצוין מחר בישראל

הנושא המרכזי שיאפיין את המועד השנה הוא קידום הבטיחות והבריאות בתעסוקה בכלכלה הירוקה, כך קבע ארגון העבודה הבינלאומי ILO

שיתוף

היום העולמי לבטיחות ולבריאות בעבודה (World Day for Safety and Health at Work) צוין אתמול (שבת) ברחבי העולם.

מכיוון שכך, בישראל יציינו דווקא מחר (ב') את היום הזה בשוק העבודה המקומי.

הנושא המרכזי שיאפיין את המועד השנה הוא קידום הבטיחות והבריאות בתעסוקה בכלכלה הירוקה, כך קבע ארגון העבודה הבינלאומי ILO.

במוסד לבטיחות ולגיהות, שמטה לחמו נעוץ בסוגיות הללו במשך השנה כולה, הרחיקו לכת ויציינו את היום הזה במשך חודשיים תמימים, מתחילת אפריל ועד סוף מאי. הפעילות מתבטאת בימי השתלמות והדרכות, ניידות הדרכה, אזכורים באתר האינטרנט, מרכז המידע, הסברה ופרסום ופעילויות נוספות.

במהלך אפריל, בנוסף, מפרסם המוסד מידע ייעודי בתחום הבטיחות והבריאות בתעסוקה בכלכלה הירוקה. כך לדוגמה, הוכנו גיליונות סיכונים, בעברית ובאנגלית, בנושאים הרלוונטיים לרבות היבטי בטיחות של מתקנים להפקת חשמל. עוד הופקו דפי מידע על מיחזור, ובכללם סיכונים במתקני איסוף אשפה וטיפול במיחזור פסולת; בטיחות במתקני מיחזור פסולת בניין; מחזור פסולת אלקטרונית; מיחזור שמנים ועוד.

 

יום הנצחה לקורבנות

"חשיבות הנושא של שמירה על איכות הסביבה בעולם גדלה בשנים האחרונות", אומרים במוסד לבטיחות. "כדי למזער את הנזק לסביבה ולאדם ישנה מגמה עולמית למצוא תחליפים ידידותיים. מתוך כך צמחו בשנים האחרונות תעשיות ועיסוקים הקשורים לאיכות הסביבה כגון תעשיות מיחזור, ניצול אנרגיית השמש, בניית מיתקני התפלה כמו גם בניית מיתקנים אחרים, מיחזור נייר וקרטון, מיחזור חומרי פלסטיק, ייצור חומרי הדברה ידידותיים לסביבה, מיחזור פסולת בנייה ועוד.

יום הבטיחות העולמי הוא מסורת שארגון העבודה הבינלאומי ILO פתח בה בשנת 2003. הוא החל כיום הנצחה בינלאומי לקורבנות של תאונות העבודה בעולם, אך הארגון שינה את ייעודו וקבע את היום כיום הבטיחות והבריאות בעבודה הבינלאומי, כדי לתת דגש על פעילות למניעת תאונות עבודה ומחלות מקצוע ושמירה על בריאות העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה