המניע החזק ביותר במקום העבודה

המניע החזק ביותר במקום העבודה

המניע החזק ביותר במקום עבודה: מדידת הביצועים שלנו כנגד ביצועים של אחרים

שיתוף
גורמים להנעת עובדים

גורמים להנעת עובדים

אנשים לעתים קרובות פועלים מתוך מניע הכסף כשזה מגיע לעבודה, אולם מנהלים יכולים להפיק את הביצועים הטובים ביותר של העובדים ע"י מניעים אחרים מאשר כסף.

על פי הפרסומים, מנכ"ל סאן מיקרוסיסטמס לשעבר, סקוט מק'נילי, היה ידוע כאחד המותח ביקורת על הצוות על היותו "מופעל מכסף" במקום שיהיה מונע על ידי המשימה. הבנת מה מניע ביצועים טובים הינה קריטי למנהלים. להלן כמה מהסיפורים של ארכיון בית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד, לגבי מוטיבציה.

המניע הכי חזק במקום העבודה

המניע החזק ביותר במקום העבודה הוא הנטייה הטבעית שלנו למדוד את הביצועים שלנו נגד הביצועים של אחרים.

מניעים נוספים שנחשפו:

כדי להניע עובדים, יש לתת בונוס בלתי צפוי (או סנקציה שלילית לא צפויה כנגד התנהגויות שליליות).

עובדים יכולים להיות מונעים יותר על ידי ציפייה לפרס או לעונש מאשר לקבלת התמורה בפועל.

מחקרים מראים כי דחיפות פסיכולוגיות לביצוע מעשים טובים, יכולה להיות דרך חסכונית עבור ממשלות כדי לגרום לאזרחים לעשות את הדבר הנכון.

להסתיר את העבודה מהמנהלים עשוי להגדיל את הפרודוקטיביות של העובדים.

צמצום השקיפות במקום העבודה יכול להגדיל את הפרודוקטיביות של העובדים.

כסף מניע את כוח המכירות באופן הטוב ביותר

תוכניות בונוסים הן יעילות כדי להניע אנשי מכירות, אבל גם יקרות עבור חברות כדי לשמר עובדים.

חברות רבות מחלקות הפרסים כגון עבור "עובד החודש" אולם לא תמיד זה מייצר הנעה לעובדים
לדעת כמה הבוס שלך מרוויח יכול לגרום לך לעבוד קשה יותר.

ללמוד כמה עמית לעבודה שלך מרוויח יכול לגרום לך להיות פחות פרודוקטיבי, אבל לדעת מהי המשכורת של המנהל שלך יכול להניע אותך לעבוד קשה יותר.

אנשים בסיכון הגבוה ביותר לעשות הערכות עצמית חיוביות יתר על המידה כאשר הקריטריונים של ההערכה שלהם אינם מוגדרים בבירור. עם זאת, אפילו בתוך תחומים מעורפלים, מתן קריטריונים ברורים לגבי מה שעושה עובד יצרני, מנהיג יעיל וצוות יעיל, עשויים לסייע לאנשים לכייל את תפיסתם העצמית במציאות.

מומחים אומרים, לגבי הנעת עובדים, כי: אם העובד מרגיש שהוא נותן קצת יותר כי הוא חושב שכך הוא ירוויח יותר, אז הוא ינסה ללכת מעל ומעבר כדי לשחזר את המאזן הזה.

מנגנוני תמריץ להנעת עובדים יכולים לנקוט צורות רבות, בין אם מדובר בתגמולים מוחשיים או בעונשים, בהשוואת המוניטין של עובד אחד לעומת של אחרים, או לחץ חברתי לעבוד בשם הקבוצה הגדולה. כל אלו הן צורות של תמריץ שנוצרו כדי להשפיע על החלטות אישיות, אשר מונעות מתוך הציפיות לתוצאות עתידיות.

אנחנו עושים בחירות מתוך הבנה של מה תהיינה התוצאות של הבחירות הללו. אם אני עובד קשה, אני אקבל בונוס או כבוד גדול יותר מעמיתיי או פשוט אישור לכך שאני עובד טוב – אז אני אעשה את הבחירות שלי כדי להציג רמות גבוהות של מאמץ.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה