שיתוף

אם פעם מרכזי הכושר היו מחוץ לחברה בלבד ועובדים נאלצו לנסוע למועדון הכושר לאחר שעות העבודה או מוקדם בבוקר, כיום יותר ויותר חברות מאמצות את הרעיון של חדר כושר פנימי בתוך בניין החברה.

מרכזי כושר באתר החברה מחזקים קשרים. מחקר שנערך לאחרונה בנושא בארה"ב מצא, כי 75% אחוזים מהעובדים מחפשים התאמה ומגע אישי, בתכניות הרווחה שלהם. אלו הם הגורמים המניעים מעורבות עבור עובדים רבים, ובמקרים רבים, חדר כושר באתר החברה יכול לשפר את הקשרים האישיים בין העמיתים לעבודה, ולסייע להם להעלות רעיונות יצירתיים חדשים.

מרכזי הכושר באתר כיום הינם מותאמים ונוחים. הם אף מקלים על העובדים להתמיד בפעילויות ספורט ולהטמיע בריאות ביומיום שלהם.

מרכזי כושר באתר מסייעים בבניית תרבות משמעותית של בריאות. על ידי הכללת שיעורי ספורט ואימוני כושר קבועים באתר, ארגונים יכולים לעסוק באופן ישיר יותר בבריאות העובדים ולייצר תרבות חברה התומכת בבריאות ובספורט. הדבר תורם באופן משמעותי למותג המעסיק, ומרחיב מאוד את האפשרות למשוך ולגייס כישרונות, לצד שימור העובדים הקיימים.

חברות שהגדילו לעשות ופתחו את חדר הכושר ופעילויות הספורט באתר החברה בעלות מצומצמת לבני הזוג ובני המשפחה של העובדים, תורמות אף באופן ניכר לאיזון בין העבודה והבית. כאשר בני המשפחה של העובד יכולים להגיע ולהתאמן בחדר הכושר יחד עם העובדים, ולזכות לשעה נוספת של פעילות משותפת במשך היום.

מרכזי כושר באתר יכולים ליצור חיסכון רפואי. ארגונים רואים תוצאות אמיתיות מהשקעה בבריאות העובדים שלהם. עובדים המקפידים על פעילויות גופנית קבועה ואפקטיבית, חולים פחות. הם נעדרים פחות מהעבודה, עובדים טוב יותר ובאופן פרודוקטיבי יותר, וע"י כל אלו, תורמים משמעותית לרווחי החברה ולהצלחתה.

מנהיגים ארגוניים רבים כיום אשר רואים את מרכז הכושר של החברה שלהם, יותר מאשר מקום להרים משקולות "ולהזיע את הלחץ" של יום העבודה החוצה. הם מבינים שיש לכך פוטנציאל גדול בהרבה לבריאות העובדים ואף לבריאות הקהילה. הם גם מבינים כי תכנית רווחה מוצלחת צריכה לשתף פעולה עם הרצונות והצרכים של העובדים, ולספק את הכלים והמשאבים הדרושים להם כדי להתקדם עם המטרות שלהם. לאור הגידול בעבודה מרחוק, לוחות זמנים גמישים, ושאיפה כללית בקרב העובדים לגמישות, ארגונים חייבים גם לשכפל משאבי תמיכה בבריאות, אשר יכולים להיות זמינים בכל עת ובכל מקום – בין אם זה מנוי לחדר כושר גם מחוץ למשרד ובסביבה הביתית של העובדים.

פעילות גופנית כאמור, מפחיתה היעדרויות מהעבודה. אנשים שמתעמלים באופן קבוע בדרך כלל בריאים יותר מאלו שלא. כתוצאה מכך שהם בריאים יותר, הם פחות נדבקים במחלות ווירוסים, פחות עייפים וחלשים ולכן נעדרים מהעבודה הרבה פחות. גם התרומה החיובית של הספורט על הנפש, הופכת אותם לנמרצים ובעלי יותר אנרגיה לעבודה.

מתח ודיכאון קשורים למרבה הצער להיעדרויות מהעבודה. הפחתת המתחים והלחץ וההרגשה החיובית שהפעילות הספורטיבית מייצרת, מפחיתה את מידת ההיעדרות אף היא.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה