היתרונות בגיוס עובדים מבוגרים

היתרונות בגיוס עובדים מבוגרים

מוסר עבודה גבוה, כישורי תקשורת גבוהים ונאמנות לחברה, הן רק חלק מהתכונות החיוביות של עובדים מבוגרים. מהן הסיבות לכך שכדאי לך לגייס עובדים מבוגרים יותר?!

שיתוף
עובד מבוגר Photo by stockimages

עובדים מעל גיל 50

נכון שעובדים מבוגרים לא תמיד יוכלו להדביק את הקצב המהיר והמיומנות הטכנולוגית של הדור הצעיר. אך הדור המבוגר יותר מציג תכונות אחרות, אותן לא תמצאו אצל עמיתיהם הצעירים. ניסיון תעסוקתי רב שנים, כישורים ניהוליים ועוד, להלן כמה מתכונות אלו:

כישורי מנהיגות

עובדים מבוגרים מציגים כישורי מנהיגות טובים יותר מאשר לדור הצעיר. לרב זה מתקשר ליציבות שהם משדרים, שהיא תכונה המצופה ממנהיג וכן בטחון ושקט נפשי שמקרינים על הסביבה. נכון שלדור הצעיר יש את יתרונות התזזיתיות , וקצב הלימוד המהיר, אך כשתרצה לקדם עובד שלך לתפקיד ניהולי, אתה תרצה לבחור במישהו מחושב ויציב יותר.

מיומנויות תקשורת

לעובדים מבוגרים יש בדרך כלל מיומנויות תקשורת חזקות יותר מאשר לעמיתיהם הצעירים. המבוגרים זכו לחיות בתקופה בה התקשורת היתה ורבלית ולא נשלטה ע"י אמצעים אלקטרונים כגון: דואר אלקטרוני, הודעות SMS ורשתות חברתיות. קשה להאמין, אבל אנשים היו מדברים פעם, ומנהלים קשר לא אמצעי. יכולת גבוהה של תקשורת פנים מול פנים, היא מיומנות חשובה בעולם העסקים, בפגישות עם לקוחות וספקים, במשא ומתן ובשיחות עם עובדי החברה, שהדור הצעיר ניחן בה פחות.

יציבות

העובדים המבוגרים יותר, לרב יותר יציבים. הם יודעים מה הם רוצים, הם למדו להבין שיש חיים בנוסף לעבודה והם לרב יעבדו במסירות ויציבות אין קץ, ע"מ לחסוך ולבסס את היכולת לחיות חיי הפנאי בהמשך. בניגוד לעובדים צעירים, העובד המבוגר לא יהיה טרוד כל הזמן ב"לחפש את ההזדמנות התעסוקתית הבאה". חברות רבות סובלות מכך שהן משקיעות זמן ומשאבים בהכשרת עובדים, שלאחר מספר חודשים נוטשים אותן ללא מחשבה כמעט, למען תפקיד טוב יותר או חברה נחשקת יותר. מרבית הסיכויים שזה לא יקרה לחברות שישקיעו בעובד המבוגר. עובדים מבוגרים מעריכים יציבות תעסוקתית וכלכלית, ומציעים את אותה היציבות בתמורה.

הנעה

סקרים שנעשו בעבר גילו, כי אחוז העובדים מעל גיל 65 שמממשיכים לעבוד, עובדים בשל הרצון להמשיך ולייצר, יותר מאשר הם זקוקים לכסף. עובדים מבוגרים מונעים בצורה שונה מהעובדים הצעירים. בעוד שהצעירים מונעים לרב מכסף, אתגרים ומעמד, את העובדים המבוגרים מניעה יכולת העשייה, החברות עם הקולגות במקום העבודה, סדר היום הקבוע והתחושה שהם יעילים וממשיכים לתרום בעשייתם.

נאמנות

הנאמנות של עובדים מבוגרים לחברה בה הם עובדים, אינה מוטלת בספק. עם השנים, המבוגרים למדים כי ערכים חשובים בהרבה יותר, מאשר אגו וכסף. את הערכים הללו הם מביאים איתם למקום העבודה והנאמנות שלהם מורגשת מידיי יום, בצורה בה הם מבצעים את עבודתם, באווירת המורל שהם מייצרים, וברוח הערכית שהם מייצרים, המשפיעה על סביבתם.

איכות העבודה

העובדים המבוגרים, שאולי יתקשו לעמוד בקצב משימות מהיר ומענה מיידי לפרויקט חדש, מביאים כחלופה לכך, עבודה איכותית ומדויקת, שבסופו של דבר מתורגמת לחסכון כספי לחברה. הסיכוי שעובד מבוגר ירוץ קדימה, בפזיזות ובאי דיוק למשימה שקיבל, הוא נמוך מאוד ביחס לעובדים צעירים יותר. העובד המבוגר לוקח על עצמו משימה שיודע שהוא יעמוד בה, והוא יבצע אותה בצורה המדויקת, המחושבת והמקצועית ביותר שניתן. בצורה זו הסיכון של החברה להפסיק כסף על משימות שלא בוצעו כהלכה, יורד משמעותית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה