היזהרו מהתמקדות ביעדים קצרי טווח

היזהרו מהתמקדות ביעדים קצרי טווח

כאשר לוקחים צעד לאחור ומגדירים את מטרת הארגון, ניתן לשמר על החיוניות במקום העבודה גם זמן רב לאחר ההצלחות הקטנות

שיתוף
מטרה Photo by Master isolated images

החיוניות של מקום עבודה מתרחשת במפגש בין רווחה, שיתוף, מעורבות ותפוקה. זהו המקום שבו עובדים נמצאים בשיאם, והתרבות הארגונית משגשגת. כדי ליצור שינוי ולהתקדם לעבר מצב זה, על הארגון ליצור נורמות שיוצרות סביבת עבודה תומכת, ולדאוג לשימורה. 

האנה אליס ג'ונס מ-Great Place To Work מדגישה כי הדבר שונה מקביעת יעדים לינאריים לצורך הגשמת החזון. זאת, לדבריה, משום שיעדים לינאריים אינם מניעים לשינוי התנהגותי ארוך טווח. כאשר העבודה ממוקדת ביעד יחיד, מה יניע את העבודה לאחר השגתו? זוהי שאלה מאתגרת שעל ההנהלה לתת עליה את הדעת כדי להבטיח שינוי תרבותי והתנהגותי מוצלח.

אנו מבלים בעבודה זמן רב יותר מאשר בבית או עם חברים. לטוב או לרע, אלו החיים. אם כך, האם עשויה להיות מטרה טובה יותר מאשר להפוך את חיי העבודה לטובים יותר? כידוע, ארגונים שיצרו תרבות חזקה וחיונית הם אלה שיש להם מטרה מעבר להכרה או לרווח. הם אלה שאינם רואים מטרה גדולה יותר מאשר לשרת את צוות העובדים. ארגונים אלה מכירים בעובדה הפשוטה לפיה עובדים מאושרים, מונעים ומטופחים הם חדשניים ופרודוקטיביים יותר, תורמים יותר ועוזרים לארגון לנצח.

חתירה Photo by hinnamsaisuy

איתור שורש ההתנהגות
כדי ליצור חיוניות במקום העבודה, על ארגונים לעמוד על המשמר ולהגיב לדרישות התעשייה שלהם, עבודתם ועובדיהם. מעבר לפעולה של ביצוע יעדים המופיעים ברשימה, אורח חשיבה המונע באמצעות מטרה מאפשר לחברות ולאנשים לשגשג יחד במקום עבודה מצוין. השגת מטרה זו עלולה להיות קשה, אולם עבור ארגונים רבים האתגר האמיתי טמון בהגדרת אותה מטרה ובניצול אותנטי שלה לשימור שינוי ברמה עמוקה יותר מאשר מוכוונות ליעדים קצרי טווח.

מטרה שונה מחזון, מערכים ומיעדים. מטרה מתמקדת בשורש העמוק של ההתנהגות. כלומר, לא באופן שבו מטלות מתבצעות, אלא בצורך בביצוען. כאשר מנהיגים שואלים 'מדוע' בנוגע לאחת ממטרותיהם, הצלחתם רבה הרבה יותר ביחס לאלו שמתחילים ב'מה'. מנהיגים וארגונים חדורי השראה מתחילים תמיד במטרה.

ניסוח מטרה ופעולה החותרת אליה אינן משימות קלות לביצוע. בחיים הפרטיים והמקצועיים אנו נתקעים בחשיבה הרווחת לפיה על מנת ליצור שינוי – עלינו לקבוע יעדים ולנקוט צעדים לינאריים כלפי מצב רצוי. אף אם זה אכן כך – לעתים קרובות ארגונים ופרטים מתמקדים יתר על המידה בצעדים ספציפיים אלה, ובסופו של דבר מאבדים מגע עם מטרת העל שלהם.

יום עיון בנושא מימוש אסטרטגיה ותכניות עבודה יתקיים ב-22 באוקטובר בכפר המכביה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה