הטרדה מינית – גם נשים יכולות

הטרדה מינית – גם נשים יכולות

ארה"ב: עובד שהוטרד מינית ע"י עמיתה הגיש תביעה לבית משפט פדרלי. השופט חייב את החברה להטמיע מדיניות הסברה בנושא הטרדה מינית

שיתוף
הטרדה מינית
הטרדה מינית

חברה בשם Prospect Airport Services, המספקת שירותי סיוע לאנשים עם נכויות בשדות התעופה ברחבי ארה"ב, חויבה על ידי בית המשפט לייסד מדיניות ארגונית להסברה, מניעה וטיפול בהטרדה מינית, בעקבות פרשה מביכה שהגיעה לכותרות.

ה-EEOC הגוף הפועל מטעם משרד העבודה הפדרלי במטרה להבטיח שוויון זכויות בעבודה, הגיש תביעה משפטית כנגד Prospect Airport Services בשם עובד חברה בשנת 2005. העובד, גבר שהתאלמן ב-2002, טוען שהוטרד מינית על ידי אחת העמיתות שלו זמן קצר לאחר מות אשתו. לטענתו, הוא ביקש מהעובדת המטרידה לחדול מספר פעמים אך ללא הועיל. בנוסף, לא רק שהעובדת המשיכה להטריד אותו, היא שידלה את חבריה לעבודה לפנות אל הגבר בשמה ולנסות לסייע לה בהשגת מטרותיה. כך, במשך תקופה, סבל העובד מהטרדות מתמשכות מצד כמה מהעמיתים שלו בו זמנית, והכול כמובן על רקע מיני.

העובד התלונן בפני הנהלת החברה אולם ההנהלה (המעסיקה למעלה מ-4,000 עובדים ברחבי ארה"ב) לא התערבה ולא זו בלבד שהיא לא עשתה דבר כדי לעצור את המקרה הזה – התברר שכלל לא קיימת בחברה מדיניות בנושא הטרדה מינית.

[adrotate banner="66"]

בשנת 2003 העובד החליט להתפטר כדי לשים סוף להטרדה המינית המתמשכת ובמקביל, הוא פנה ל- EEOC לצורך הגשת תלונה רשמית כנגד החברה. התביעה הוגשה לבית משפט פדרלי במדינת נוואדה. העובד טוען שנאלץ להפסיק את עבודתו על רקע הטרדה מינית בעבודה ותבע פיצוי כספי על הנזק שנגרם לו. 

כפי שדווח השבוע באתר משאבי אנוש Human Resources Journal, בעקבות התלונה שהגיעה לבית משפט פדרלי, השופט קנס את המעסיק לשעבר Prospect Airport Services בסכום של 75,000 דולר בגין אי מניעת הטרדה מינית במקום העבודה ובנוסף, חייב בית המשפט את החברה לייסד sexual harassment policy. על פי החלטת בית המשפט, על מנהלי החברה לדאוג למערך הסברה בקרב העובדים והמנהלים וכן ליצור שורה של נהלים ותקנות המסדירים את אופן הטיפול במקרים של תלונה על הטרדה מינית עד לנקיטת הליכים של בירור, השהייה, פיטורים ו/או הגשת כתב תביעה.

מה- EEOC נמסר כי 16% מכלל תלונות העובדים על הטרדה מינית הוגשו בשנה האחרונה על ידי גברים. החוק האוסר הטרדה מינית במקום העבודה מתייחס לגברים בדיוק באותה מידת רצינות בה הוא מתייחס לנשים ותפקידו של מנהל בארגון הינה לדאוג שאף עובד או עובדת לא יתמודדו עם הטרדה מינית במקום העבודה. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה