שיתוף

סקירת ביצועי העובדים היא אחת המשימות החיוניות של מחלקת משאבי אנוש, ומטרתה היא לסייע למעסיקים ולעובדים לזהות היכן טמון הפוטנציאל לצמיחה ושיפור ביצועים.

מסקרים שנערכו בארגונים בארה"ב עולה, כי ארגונים שמאמצים הערכת ביצועים מתמשכת (ברמה השוטפת), עברו את המתחרים שלהם בתדירות גבוהה יותר.

על מנהלי משאבי אנוש לבחור בקפידה את השאלות שהעובדים נשאלים במסגרת סקירת הביצועים, כדי להבטיח שהתשובות יועילו לעובד ולארגון כאחד.

במסגרת הערכה רשמית (סקירת ביצועי העובדים) מעריך המנהל הישיר את ביצועי המשימות של כל עובד, מזהה נקודות חוזק ונקודות תורפה, מספק ביקורת בונה וקובע יעדים לביצועים עתידיים.

העבר היה נהוג לערוך סקירת ביצועים אחת לשנה. אבל כיום, יותר ויותר ארגונים עברו לעריכת ביקורות רבעוניות, חודשיות ואפילו שבועיות.

ויש אף ארגונים שהפסיקו לערוך ביקורת תקופתית רשמית של הביצועים, ובמקום זה מבצעים ביקורת שוטפת של המשימות המבוצעות.

סקירות ביצועים שנערכות כראוי, יכולות לסייע לעובדים להבין מהם נקודות החוזק שלהם, מהן הנקודות שבהן הם צריכים להשתפר, ואיך להשתפר, ואיך התפקיד שלהם משתלב במטרות הכוללות של החברה ובצמיחתה.

ככל שהערכת הביצועים היא ממוקדת יותר ואיכותית יותר, כך קל יותר למנהלים לזהות ביצועים מובילים, ובה בעת לטפל בבעיות לפני שהן הופכות לבלתי פתירות.

זאת ועוד, הערכת ביצועים מוצלחת מאפשרת לתקשר לעובדים את הציפיות מהם, לקדם את הצמיחה האישית והמקצועית שלהם ולהגביר את מחוברותם לארגון.

בארגונים בהם הערכות הביצועים מנוהלות ביעילות, העובדים יראו בהן משאב המקדם את הצלחתם.

למרות זאת, מסקר שנערך בארה"ב עולה, כי כ-65 אחוזים מהעובדים חושבים שלביקורות הביצועים שלהם יש השפעה מועטה על הקריירה שלהם. לכן, סקירת הביצועים חייבת להיות מתוכננת כך שהדוחות יהיו אובייקטיביים ואמיתיים.

אחד ההיבטים החשובים ביותר של סקירת הביצועים הוא ההבנה של כל אחד מהעובדים מה מייצג כל דירוג בהערכה. רק כך יוכל העובד לזהות מה עליו לעשות כדי להשתפר ואילו משימות הוא ביצע בהצלחה.

סקירת הביצועים צריכה לכלול רשימה של מיומנויות וחובות ספציפיים שיש לדרג אותם, ויעדים שיש לעמוד בהם.

עובדים חייבים להיות מודעים למטרות ולאתגרים הצפויים להם כדי להבין את דירוג הערכת הביצועים שעליהם להשיג.

בנוסף, כדאי לאפשר לעובד לבקש מידע נוסף ולתת לו הזדמנות להדגיש הישגים שהשיג, או להעלות מרכיבים בעבודה שהוא התקשה בהם.

סקירת הביצועים צריכה להיות בהירה לגבי מה שמצופה מהעובד בעבודה, יש לוודא שכל עובד קיבל את הציוד הדרוש לו, יש להכיר בהישגים שלו ולקדם אותו, ויש לעודד את העובד להתפתח.

כמו כן, יש לאפשר לעובדים להביע את דעתם ולתת מקום וחשיבות לדעותיהם, ויש לבצע ביחד עם העובדים, מעקב ודיון בצמיחה ובהתפתחותם. יש לתת לעובדים הזדמנויות ללמוד ולצמוח.

ולבסוף, יש להדגיש את החשיבות שבהצגת שאלות שמאפשרות להעריך את מידת המחוברות של העובד לארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה