החשיבות בביטוחי בריאות פרטיים לעובדים

החשיבות בביטוחי בריאות פרטיים לעובדים

ד"ר אודי פרישמן, מייסד חברת 'פרש קונספט', מספר על יתרונות ביטוחי הבריאות הקבוצתיים לעובדים בחברות

שיתוף
ד

ד"ר אודי פרישמן

מאת:  ד"ר אודי פרישמן

ד"ר אודי פרישמן, מייסד חברת 'פרש קונספט', ינחה פנאל בכנס משאבי אנוש שיתקיים ב- 8 בפברואר 2017 במרכז הירידים.

העובדה היא שבמדינת ישראל, בדומה ליתר המדינות המפותחות בעולם, הממשלה לא יכולה לממן את כל הוצאות הבריאות של אזרחיה. מעולם לא היה מצב ולא יהיה מצב בו הממשלה תוכל לממן את כל הוצאות הבריאות של כל אזרחי המדינה.

הפיתוח של הטכנולוגיה הרפואית מתקדם בקצב מטורף, ומביא לכך שתוחלת החיים עולה, דבר שמעלה את המוטיבציה הכלכלית של היזמים ואנשי העסקים להשקיע יותר בפיתוח הטכנולוגיה, וכך כמו מעגל סגור, היזמים משקיעים יותר, הטכנולוגיה מתקדמת יותר, תוחלת החיים עולה, ובסוף היום הדבר מביא לכך שעלויות הבריאות מרקיעות שחקים.
המצב שנוצר הוא שהמדינה לא יכולה לשאת על עצמה את עלויות הבריאות הללו.

מחקרים מראים כי ככל שהרמה הסוציו אקונומית גבוהה יותר כך אנשים רזים ובריאים יותר. מחקר מקיף שנערך ע"י קופת חולים 'כללית' בקרב 2.5 מיליון מטופלים גילה את הקשר בין השמנה וסביבת המגורים. נמצא כי בפריפריה לעומת המרכז, האוכלוסייה סובלת מעודף משקל הרבה יותר מאשר במרכז הארץ. במחקר נמצא כי גבעתיים היא העיר הרזה בישראל.

מדוע זה קורה?

ככל שהרמה הסוציו אקונומית גבוהה יותר, לאנשים יש יותר אפשרויות לרכוש מזון בריא ופחות ומשמין. לעומת זאת כשתוחלת החיים נמוכה, נשענים יותר על מזון מסובסד ע"י הממשלה כגון: אורז, קמח לבן, שמן, לחם לבן וכד', מוצרים בריאים פחות ומשמינים יותר. ציבור שחי במקומות בהן הרמה הסוציו אקונומית נמוכה, ניזון מאוכל לא בריא בעיקרו.

בדומה לכך גם מבחינת שירותי הרפואה.

אנשים החיים ברמה סוציו אקונומית גבוהה יקבלו שירותי רפואה טובים יותר וזמינים יותר, והתולדה של כך היא תוחלת חיים ארוכה יותר בהתאם.

כיום נמצא פער של 7 שנים בתוחלת החיים הממוצעת בין ערים כגון גבעתיים, כפר סבא, הרצליה לבין ערים כגון חצור, נצרת, דימונה וכד'. הדבר מהווה בעיה משמעותית כיוון שאם היום הפער הוא 7 שנים, מה יקרה כשהוא יגדל ל- 15 שנה? זה עשוי ליצור בעיה חברתית קשה במדינה.

כאן נכנסים לתמונה הביטוחים הרפואיים הקבוצתיים.

ביטוחי הבריאות הקבוצתיים נותנים הזדמנות לכל קצוות האוכלוסייה לזכות בשירותי בריאות מקיפים וברמה הגבוהה ביותר, מבלי שיצטרכו לשלם על כך מכיסם.

ארגון שמבטח את עובדי הייצור שלו, לדוגמה, מספק לאנשים ברמות סוציו אקונומיות נמוכות יחסית ביטוח שיאפשר להם לקבל בעת הצורך טיפוליים והליכים רפואיים מתקדמים, תרופות חדשות שאינן בסל הבריאות, השתלות, ניתוחים וטיפולים בחול, טיפולים באמצעות בטכנולוגיות מתקדמות, וכד'. וזה התפקיד הסוציאלי החשוב ביותר של ביטוח הבריאות הקבוצתי, אותו מעסיקים רוכשים עבור העובדים.

האפקט של ביטוחי בריאות קבוצתיים אינו מסתיים באפשרויות הטיפול המתקדמות לעובדים גם ברמות סוציו אקונומיות נמוכות, ההשלכה רחבה בהרבה. אנשים אלו אשר זוכים לטיפולים טובים ומתקדמים בהרבה, משפרים באופן משמעותי את תוחלת החיים שלהם, ובכך משנים ומצמצמים בהדרגה את אותו פער חברתי בתוחלת החיים בין הערים השונות. הדבר משפיע כמובן על כל המציאות החברתית במדינה, ומושגת בין היתר באפשרות ביטוחי הבריאות הקבוצתיים הפותחות בפני המעסיק אפשרויות תשלום נוחות יותר ותנאים טובים יותר לעובדים כגון: ויתור על ההכרח למלא שאלון בריאות.
ד"ר אודי פרישמן, מומחה מוביל בישראל בתחום ביטוחי הבריאות והסיעוד, יו"ר ומייסד חברת 'Fresh Concept' אשר מייצגת ארגונים מול חברות הביטוח להתאמת ביטוחי בריאות קבוצתיים מיטביים לעובדים.
בטרם הקמת 'פרש קונספט', מילא ד"ר פרישמן מגוון רחב של תפקידים בעולם הרפואי, ובכלל זה מנהל אגף הבריאות בחברת "הפניקס", ראש המטה בקופת חולים לאומית ומנכ"ל "לאומית לעתיד" (מנהלת הביטוח המשלים של הקופה), וסגן מנהל בית החולים "אסותא". ד"ר פרישמן הינו מומחה לחיתום רפואי, מרצה לניהול סיכונים וביטוחי בריאות ושימש כיועץ שר הבריאות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה