הושג הסכם שכר: עובדי "נייר חדרה" שבו לעבודה הבוקר

הושג הסכם שכר: עובדי "נייר חדרה" שבו לעבודה הבוקר

העובדים יקבלו תוספת שכר, תוספת קידום ותוספת דרגות בשיעור 11.5% בשנים 2012 ו-2013

שיתוף

24 שעות של השבתה ושבועיים של סכסוך עבודה הספיקו לעובדי מפעל נייר חדרה כדי לשוב הבוקר (ג') לעבודתם.

במהלך הלילה סוכם במשא-ומתן בין נציגי העובדים וההנהלה, כי הראשונים יקבלו תוספת שכר, תוספת קידום ותוספת דרגות בשיעור 11.5% בשנים 2012 ו-2013. בנוסף ייושמו כל ההסכמים הקיבוציים וההסדרים שהונהגו עד כה ביחסי העבודה בחברה.

את העובדים ייצג מטעם ההסתדרות  יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן. עוד נכחו נציגי ועד העובדים ונציגי ההסתדרות במרחב חדרה וכן מנהלי המפעל.

הללו קבעו כי העובדים יקבלו תוספת שכר, תוספת דרגות ותמריץ בגין אי-היעדרות מהעבודה, כמו גם תוספת קידום בשיעור 11.5% שתשולם במהלך השנה וחצי הקרובה.

עוד סוכם על מימוש ההסכמים הקיבוציים וההסדרים שהיו קיימים עד כה, עד לתום תוקף ההסכם בסוף 2013. זאת לרבות מלגות לילדי העובדים לשכר לימוד אקדמי והשתתפות שכר לגני ילדים, רווחה ועוד.

מנגד, נציגי העובדים הסכימו ל"הקרבה" של מחצית ממשכורת 13 לשם ייעול ושיפור מצב המפעל, במקרה של היעדר רווח תפעולי של החברה.

 

המצרים אשמים

צעדי ההתייעלות של נייר חדרה שגרמו לצעדים הארגוניים נובעים בעיקר מצמצום באספקת הגז המצרי לישראל, כך על-פי הדיווחים, החיוני לתפעולו. בחברה מעריכים, לפי ההודעה שמסרה, כי הפיטורים המתוכננים יביאו לחיסכון שנתי של 20 מיליון שקל. הנימוק לצעדים הללו הוא "הגידול החד בהוצאות האנרגיה של החברה, בשל הצמצום באספקת הגז הטבעי".

תוכנית ההתייעלות כוללת במקביל גם קיצוץ בשכר הבכירים (שכבר בוצע); ביצוע תוכנית פרישה מוקדמת והתייעלות הליכי רכש, לוגיסטיקה ושילוח.

נייר חדרה הציגה הפסד של 1.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012, בהשוואה לרווח נקי של 41.2 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד, בנטרול הכנסות והוצאות חד פעמיות הסתכם ב-11.1 מיליון שקל לעומת רווח מקביל של 15.6 מיליון שקל בשנה שעברה. המעבר להפסד מקורו ישירות בירידה ברווח התפעולי שנבע מהתייקרות עלויות האנרגיה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה