הדרכה: מודל ה-N.E.W.S. בקונגרס בינלאומי

הדרכה: מודל ה-N.E.W.S. בקונגרס בינלאומי

רוני ראטנר, מנכ"לית מומנטום, חזרה מקונגרס N.E.W.S. בו נפגשו וחלקו חוויות נציגי 24 מדינות המשתמשות במודל

שיתוף
רוני ראטנר מומנטום

 רוני ראטנר, מנכ"לית מומנטום המייצגת את מודל N.E.W.S. בישראל, השתתפה לפני פחות משבועיים בקונגרס שארך יומיים בשוויץ. הקונגרס, שמתקיים אחת לשנתיים, כינס נציגים מ-24 מדינות ברחבי העולם המשתמשות במודל וביניהן ארה"ב, צרפת, סינגפור, הודו, אוסטרליה, ניו זילנד, אנגליה, גרמניה וספרד.

"כל אחד הציג את השימוש שלו במודל, וזה היה מלהיב", מספרת ראטנר. "ישראל נתפסת בעיני כולם כזכיינית יצירתית, כי בארץ אנו עושים שימוש נרחב במודל: פיתוח קריירה לאנשי מפתח בארגון, בנייה וניווט של צוותים ועוד. כולם ביקשו שקונגרס הבא יהיה בארץ הקודש".

דוגמה לישום המודל הוא בניית תהליכי פיתוח של עובדים בעלי תפקידי מפתח בארגונים. מומנטום מלמדת את המודל ונותנת כלים לפיתוח קריירה דרך כלים מובנים, הכוללת גם השתתפות בקבוצות חשיבה שונות ולימוד מעמיתים.

מודל ניהול כוח אדם וארגונים
קונגרס ה-"N.E.W.S.", לפני שבועיים

אפליקציה נוספת היא ניווט של עסקים קטנים ובינוניים. הנהלת ארגון, עסק קטן או אדם בעל שלוש חנויות שנמצאים בנקודה מסוימת של חייהם העסקיים משתמשים ב- N.E.W.S. כאנלוגיה של מצפן, ומחליטים: לאן הם הולכים ולמה דווקא לשם? מה יכול לעצור אותם בדרך, ואיך הולכים להוציא לפועל תוכניות במגבלות התקציב שיש להם?

המשתמשים במודל הם ארגונים הנמצאים במשבר או בצומת דרכים, או כאלה שיש להם את הרצון להתקדם או להתרכז בפיתוח קריירה. אנשי מפתח בארגון ו"טאלנטים" עדיין לא חושבים על התפקיד הבא, אך כן רוצים לראות אופק בהתפתחותם ויש צורך חזק להשאיר אותם בארגון. לכן ארגונים חושבים על עתידם של עובדים אלה, על הצרכים שלהם, אל מול הצרכים של הארגון. אחד הדברים שמזהים הוא שהם לא חייבים לדעת מה יהיה התפקיד הבא שלהם, אלא אם ידעו מה הם צריכים לפתח וללמוד כדי שיוכלו להתקדם בציר שהתוו.

"המודל יודע לעשות את זה אחד על אחד וגם יודע לבנות תהליך ארגוני שמתווה שפה אחידה ומאפשר לארגון לבנות תהליכי פיתוח קריירה לאנשים בארגון", אומרת ראטנר. "בנוסף, הכלי הזה הוא פשוט מאוד ונגיש למשתמש. ישנה אפשרות לתת למנהלים את המודל כך שיוכלו ליישם אותו בעצמם עם העובדים ושיוכלו להוביל תהליכים שלמים בעצמם, ללא תלות במומנטום".

ראטנר מסכמת: "יש לנו יכולת לתת לארגון פתרון באותה שפה על ידי מנחה מקומי בשפה המקומית וזה משמעותי. אם מחר חברה גדולה תצטרך פתרון באוסטרליה בתחום של הדרכה או משאבי אנוש, יש לנו קשרים בינלאומיים לחברות הדרכה ויעוץ בכל העולם, ויש לנו את היכולת לפתח תוכנית שיכולה להיות מיושמת במספר לוקיישנים בשפה המקומית".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה