האם בארזים נפלה השלהבת? – משרד עורכי דין מואשם בעבירות על חוק...

האם בארזים נפלה השלהבת? – משרד עורכי דין מואשם בעבירות על חוק התעסוקה

משרד התמ"ת הגיש לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת כתב אישום נגד משרד עורכי דין, בגין עבירה על רישום שעות עבודה ומנוחה.

שיתוף
חתימת מסמכים

משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (התמ"ת), באמצעות הלשכה המשפטית, פנה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת בכתב אישום כנגד משרד עורכי דין רכס, רוזנזפט, נורקין מעפולה, העוסק במגוון תחומי וביניהם דיני משפחה, דין אזרחי ואף דיני עבודה.

על פי האישום, במהלך שנת 2010 נערכו במשרד עורכי הדין שני ביקורי פתע במועדים שונים, ובהם מצאו מפקחי התמ"ת כי המשרד העסיק עובדים מבלי לנהל פנקס עובדים תקין, המכיל דוחות שעות עבודה, שעות עבודה ומנוחה שבועיות, שעות נוספות, גמול שעות נוספות וגמול עבודה במנוחה שבועית, כפי שנדרש על פי חוקי העבודה והמנוחה במדינת ישראל.

התמ"ת מאשים את משרד עורכי הדין בעבירה על חוקי התעסוקה בסעיף של אי-ניהול פנקס שעות עבודה ובהנפקת תלושי שכר לעובדים, אשר לא נכללו בהם מלוא פרטי השכר ששולם להם כנדרש בחוק הגנת השכר.

עו"ד דרור רכס, הבעלים ומנהל המשרד, מואשם בכך שבתוקף תפקידו כנושא משרה במשרד, הפר את חובת הפיקוח המוטלת על נושא משרה בתאגיד למניעת העבירה.

עו"ד יעל נורקיס אמרה היום למערכת HRus, כי כתב האישום טרם התקבל וכי היא לא מעוניינת להגיב באופן רשמי עד שכל הנתונים יהיו בידיה. אולם היא משוכנעת כי לאחר חקירה, ימצאו לכל יותר "כשלים טכניים בדיווח ולא עבירה משמעותית על חוקי העבודה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה