גיוס עובדים ברשת החברתית – כך תהיו פשוט מבריקים!

גיוס עובדים ברשת החברתית – כך תהיו פשוט מבריקים!

בשבוע האחרון עלו כמה קמפיינים מעניינים, שיצרו הדים ברשת וכמובן הניבו תוצאות. אז למה שלא ניקח מהם דוגמה וניישם אותה במודעת הדרושים הבאה?

שיתוף
גיוס עובדים ברשת

93% מקרב הארגונים בעולם המערבי עושים שימוש, במידה זו או אחרת, ברשת החברתית. 93 אחוז! זה אומר שקשה למצוא היום ארגון שלא נעזר ברשת החברתית לגיוס עובדים אבל מצד שני, מי רוצה למצוא ארגון שלא נעזר ברשת החברתית? אנחנו הרי במאה ה-21!

אבל כמו בכל תחום, יש כאלה שעושים את זה ויש כאלה שעושים את זה ט-ו-ב. יש שפים שמבשלים ויש שפים שהם אמנים או אלילים. אז יש אנשים שיודעים לגייס ואפילו יודעים לגייס בחוכמה ברשת החברתית ויש מי שבנו לעצמם שם של מומחים. אתר משאבי אנוש ERE עקב אחר כמה מגייסים מוכשרים ברשת החברתית והציג כמה דוגמאות מוצלחות ובאופן מפתיעה – פשוטות. כן פשוטות. כך שגם אתם יכולים לקחת דוגמה ולהתחיל ליישם כבר במודעת הדרושים הבאה.

Nestlé Purina
חברת הבת של נסטלה, המתמחה במזון חיות, פנתה לפייסבוק לצורך פרסום מודעת דרושים חדשה. המודעה (מלווה בתמונה הראשית לכתבה) נועדה למשוך מעצב דיגיטלי בכיר. לצד התמונה, עם ההאשטג #JoinPurina נכתב: "תהיה לך הזדמנות לעבוד עם מעל 40 מותגים מובילים וקבוצות עסקיות בתפקיד שמהותו ליצור תוכן מקורי דיגיטלי לרשת החברתית – כך שיעורר השראה!". בתחתית היה לינק שדרכו ניתן להגיש בקלות מועמדות למחלקת הגיוס הממוקמת באורגן ארה"ב.

בשעה 15:45 של אותו יום, אחת הגולשות ברשת שאלה האם נדרשת השכלה פורמלית לתפקיד. בבוקר שלמחרת היא קיבלה תשובה אישית מהמגייס, שהזמין אותה לפנות אליו לכל נושא ושאלה נוספת באופן אישי. כל שאלה נוספת שהופנתה על ידי הגולשים זכתה למענה תוך פחות מחומש שעות. לסיכום, מודעת הדרושים הזו זכתה ל-316 לייקים, 19 שיתופים ו-11 הערות (כולל שאלות פרטניות על המשרה). 

Disney
החברה שכולנו גדלנו על המעשיות הקסומות שלה, פיות ונסיכות קסומות… נותנת למועמדים הפוטנציאליים טעימה מהמציאות כשזה מגיע לאסטרטגיית הגיוס שלה. כך, במסע פרסום מודעות אחרון בטוויטר, דיסני בחרה להציג למועמדים סרטון וידיאו של אחת המגייסות (בחורה בשם טניה). מודעה זו לא קוראת למועמדים בהמוניהם להגיש קורות חיים והיא לא מבטיחה להם תנאים טובים ואפשרויות קידום… או במילים אחרות, היא לא נוסחה בפורמט הקבוע שבו עושים שימוש ב-99% ממודעות הדרושים. במקום זאת, הסרטון כולו מציע למועמדים טיפים לחיפוש משרה. לדוגמה, טניה המגייסת מציעה למועמדים לערוך תחקיר קשר על החברה ולהגיע למגייסים עם רשימת שאלות ונושאים שעליהם הם (המועמדים) דורשים הבהרה או פירוט.

לכאורה, אף מגייס שפוי בדעתו לא היה רוצה להזמין את המועמדים להכין לו שאלות מתקילות או לעשות שיעורי בית יסודיים על החברה, על בעלי המניות ועל מעמדה בשוק. אך הדרך אל המועמדים של היום, אלה שנמצאים ברשת החברתית, היא דרך: שקיפות ויצירת ערך משמע העובדים יקשיבו לכם אם תתנו להם מידע וכלים לצבור יתרון.

לסיכום, תוך 24 שעות הציוץ הזה קיבל 4 ציוצים חוזרים ו-17 פייבוריטים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה