חמש דרכים לגיוס אנשי טכנולוגיה בהאקאתון

חמש דרכים לגיוס אנשי טכנולוגיה בהאקאתון

אם אתם מחפשים אנשים טכניים לארגון, האקאתון (מרתון תכנות) זה כנראה המקום, אך יש דרכים מומלצות לעשות זאת

שיתוף
גיוס עובדים בהאקאתון

מחפשים מתכנתים או מהנדסי תוכנה לארגון שלכם? מעבר לדרכים המקובלות של גיוס עובדים ישנה דרך נוספת וייחודית לגיוס אנשי טכנולוגיה כאלה: האקאתון (מרתון תכנות). האקאתון הוא אירוע שבו אנשי טכנולוגיה לרבות מהנדסים ומהנדסי תוכנה נפגשים כדי לעבוד ביחד על פרויקטים שונים. לכל האקאתון יש נושא טכנולוגי משלו והמשתתפים בו מחולקים לצוותים שכל אחד מהם עובד על פתרון הבעיה הקשורה לנושא ההאקאתון.

אירוע שכזה, היכול להימשך ליום אחד או יותר יכול להוות במה טובה לחברות הזנק לנסות רעיונות חדשים שיש להן או גם חידושים וזוויות שונות לרעיונות אחרים. גם חברות גדולות יכולות להרוויח מהאקאתונים כאלה. הרעיונות שלהן כבר הפכו למוצרים אמנם, אך מוצרים אלה יוכלו לקבל בהאקאתון מימדים חדשים ומפתיעים שיגרמו להם לעבוד טוב יותר.

אז מהם חמשת הכללים החשובים ביותר לגיוס בהאקאתון?

בחרו את ההאקאתון הרלוונטי – כמעט כל האקאתון מטרתו היא לייצר איזושהי תוכנה שתוכל לתרום במשהו חוץ מכאלה שאורגנו למטרות לימודיות של העברת ידע לעולם התוכנה. האקאתונים כאלה מתרכזים כל אחד בנושא מסוים, חלק ביצירת משחקים, חלק באפליקציות ועוד. התייעצו עם מארגני האקאתונים או כאלה שהשתתפו בהם בעבר כדי לוודא שאתם אכן מתכוונים ללכת להאקאתון הרלוונטי ביותר עבורכם.

הכירו את המוצר שלכם – תחשבו טוב איזה פיתוח הכי מתאים לחברה שלכם. ברגע שתבינו איזה פתרון טכנולוגי יכול לעבוד בפרויקט שלכם תוכלו לבחור את ההאקאתון המתאים ללכת אליו ולמצוא בו את האיש הטכנולוגי המתאים.

למדו את השפה – אתם אולי מומחים בגיוס עובדים אבל אם אתם הולכים לגייס בהאקאתון כדאי שתהיו מעודכנים בשפת התכנות. אם אין לכם ידע כלל בנושא אזי המקום הכי טוב להשיג אותו במהירות הוא מדריכים כתובים בנושאי תוכנה כגון "The Complete Idiot’s Guide to Programming Basics או ‘SQL for dummies’. השמות של המדריכים אולי נשמעים קצת מעליבים, אך הם בהחלט יעשו את העבודה עבורכם…

נסו ליצור כמה שיותר קשרים במהלך ההאקאתון – מעל 80% מהאנשים שמגיעים למפגשים הללו עושים זאת כדי להכיר אנשים. אל תתמקדו רק בחיפוש המועמד המתאים, דבר עם כולם, שאלו שאלות, תחקרו את תחומי העניין שלהם ותנו כמה עצות משלכם. תרשמו בפניכם את הדברים החשובים ותוודאו לשמור על קשר עם האנשים שהכרתם גם בהמשך, בין השאר דרך הרשתות החברתיות. גם אם מישהו מסוים שדיברתם איתו לא מחפש שינוי כרגע ייתכן והוא כן יחפש בעוד חודשיים או שלושה נניח אז תיצרו קשרים ושמרו עליהם.

צרו קשר טוב עם המארגנים של ההאקאתון – תהיו חלק מהקבוצות שהם משתייכים אליהן ובנו דוח"ות משותפים כך שתהיו חלק מרשימת המוזמנים שלהם לכל המפגשים שהם עורכים. תעשו מה שצריך כדי להבטיח שהם יחשבו עליכם ראשונים כאשר הם ייתקלו במועמד בעל פרופיל מרשים שיכול לעזור לכם.

המארגנים מטבע הדברים הם בדרך כלל האנשים המחוברים ביותר לכולם ואלה שמכירים כל אחד בהאקאתון אז הם אלה שיוכלו לכוון אתכם למועמדים המתאימים ביותר. חוץ מזה שיש להם את רשימת אנשי הקשר המלאה של כל מי שמגיע למפגשים, אז כל המידע הנחוץ לכם נמצא אצלם. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה