במוקד המהפיכות של שנת 2018: תחום משאבי האנוש מזנק לעידן הבא

במוקד המהפיכות של שנת 2018: תחום משאבי האנוש מזנק לעידן הבא

מטכנולוגיות חדשות ומגמות חדשות, ועד שדרוג סביבת העבודה – מנהלי משאבי אנוש יהיו בעין הסערה

שיתוף
 ניהול עובדים עתידי

 ניהול עובדים עתידי

שנת 2018 מביאה איתה כמה מהפיכות משמעותיות ביותר בתחום משאבי אנוש. אחרי שהניצנים הראשונים החלו להראות כבר במחצית השנייה של 2017, נראה כי שנת 2018 תהיה שנת הפריצה בכל התחומים, החל מטכנולוגיות חדשות שיגבירו את כניסתן אל לב ליבו של תחום משאבי האנוש, דרך מגמות כמו מחוברות עובדים שתעבור טרנספורמציה לחווית עובד וחווית מועמד, ועד הזדמנויות חדשות להובלת שינויים ארגוניים, טיפול הדוק יותר בצרכי העובד הבודד וטיפוח פרטני של עובדים בעלי מיומנויות וכישרונות.

המשמעות המעשית של כניסתן של טכנולוגיות חדשות אל תחום משאבי אנוש היא הגברה משמעותית של היכולת לעבוד מהבית או מסניפים הממוקמים בצידו השני של האוקיינוס, קפיצת מדרגה משמעותית בכל מה שקשור להדרכות הכשרות ולמידה יעילות יותר, ופתיחת אפשרויות לשימוש בכלים ואסטרטגיות שיובילו את העובדים מדור המילניום ודור האלפא לדרגות יעילות שאיש לא חלם עליהן לפני כעשור. זאת ועוד, הטכנולוגיות החדשות מאפשרות לשפר מהותית את חווית העובד, שכן המעבר לדיגיטל מאפשר לנתח בצורה מדויקת יותר מאי פעם את מכלול הנתונים הקשורים לכל עובד.

בראש הרשימה יצעדו טכנולוגיות כמו מציאות וירטואלית, בינה מלאכותית, וכלים נוספים. כל אלה ישדרגו את תהליך הגיוס ויהפכו אותו מדויק יותר, עם הרבה פחות עלויות גיוס, ויאפשרו לארגונים לגייס את המועמדים בעלי ההתאמה המקסימלית. בד בבד ישדרגו טכנולוגיות אלה את כל תהליכי ההכשרות והלמידה בארגונים, שיעברו שינויים מרחיקי לכת. הודות לכניסת הדיגיטל לכל תחומי הארגון צפויה לגבור מאוד גם השקיפות בארגון. כתוצאה מכל אלה, עבור מנהלי משאבי אנוש, 2018 תהיה שנה מאתגרת ומרתקת כאחת. לראשונה הם יוכלו להיעזר בהרבה מאוד כלי טכנולוגיה זולים יחסית, שישדרגו את יעילות העבודה שלהם.

מהפיכה בניהול

בתחום הניהול, הודות לטכנולוגיות החדשות, יכולים כיום מנהלים להבין טוב מבעבר את מנועי הצמיחה של עובדיהם, הם יודעים איך לעודד מוטיבציה והם יודעים איך לרתום את הצוותים להשגת המטרות והיעדים. התוצאה צפויה להיות שוק תחרותי הרבה מעבר למה שהיה בשנים האחרונות, גם במישור העסקי וגם במישור שוק העבודה והתחרות על טלנטים. המשמעות היא שמנהלים יצטרכו יותר מאי פעם להפגין כישורי ניהול ויכולת לסחוף אחריהם את העובדים הכפיפים להם. מנהלים שיתעקשו להמשיך לנהל בכוח השררה ואי השיוויון מול עובדיהם, ימצאו עצמם מחוץ למעגל הניהול. בתוך כך, גם סביבת העבודה צפויה להשתנות השנה במידה רבה. המירוץ להפיכת סביבת העבודה לידידותית יותר מאי פעם, פרודוקטיבית, מגוונת ופתוחה לרעיונות יעבור להילוך גבוה, הודות למעורבות הדוקה יותר של המנהלים ושיטות הניהול החדשות.

בתחום מחוברות העובדים לארגון ומיתוג מעסיק, מנהלי משאבי אנוש ימשיכו לחפש דרכים יצירתיות לחדד ולשדרג את מיתוג המעסיק, את מחוברותם של העובדים לארגון, את חווית העובד ואת חווית המועמד. ארבעת הנושאים הללו יהפכו ארוגים זה בזה ויהיו לארבעה היבטים של נושא אחד משולב, שיתייצב בראש סדר העדיפויות של מנהלי משאבי אנוש. כל שאר הנושאים יתפתחו סביב המבנה המרובע הזה.

השפעת דור המילניום והאלפא

השפעתם של בני של דור המילניום על הארגונים תלך ותגבר, ואליהם יצטרפו בני דור האלפא שנכנסים השנה לשוק העבודה. שני אלה ימשיכו להביא איתם צורת חשיבה חדשה לארגונים. המאבק על עובדים ילך ויגבר, ובד בבד צפוי לעלות שלב כל נושא עצמאותו של העובד בארגון. כמו כן התרבויות הארגוניות יהפכו חיוביות יותר מאי פעם. יתר על כן, לאור העובדה שבשנת 2018 יתחילו בני דור המילניום להשתלב בדרגות ההנהלה, הם יביאו איתם רוחות חדשות לשיטות הניהול. אחת מהן תהיה כנראה הרבה יותר מעורבות של המנהלים בכל הקשור לקידום העובדים הכפיפים להם ונטייה לאיזון טוב יותר בין בית לעבודה.

בשורה התחתונה, שנת 2018 צפויה להביא איתה רוחות חדשות, מגמות חדשות, אפשרויות חדשות לייעול עבודתם של מנהלי משאבי האנוש, כמו גם אתגרים חדשים והתפתחויות מעניינות. מה שבטוח, משעמם לא יהיה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה