שיתוף

איילת פליישמן – סטולרו, סמנכ"ל משאבי אנוש, סודקסו B&R ישראל:

"השנה החולפת הייתה עבורי בסימן מעבר והתחדשות, כאשר עברתי מתפקיד מנהלת משאבי האנוש ב"ישראל היום" לתפקיד סמנכ"ל משאבי האנוש ב SODEXO ישראל.

החברה בישראל מהווה אחת מעשרות שלוחות של החברה בעולם והיא עוסקת במתן שירותי איכות חיים, פתרונות ניהול והנעת עובדים לעסקים ומשמשת שותפה אסטרטגית לארגונים ומוסדות ברחבי העולם, אשר שמים בראש מעייניהם את ביצועי הארגון ורווחת העובדים, תוך אפיון והתאמה אישית לצורכי הלקוחות.

בתפקידי החדש, אני ניצבת בפני אתגרים מרתקים שעיקרם הינו הקמתה של מחלקת משאבי אנוש תוך התאמתה לצרכים הלוקאליים מחד ולדרישות הגלובאליות ממטה החברה בצרפת מאידך. זאת, תוך כדי גדילה מתמדת של החברה ותהליכי שינוי משמעותיים דוגמת מהלכים משמעותיים בעולמות ההדרכה והפיתוח הארגוני, הכנסת מערכות ממוחשבות לניהול תהליכים וגל גיוסים.

מבין מכלול האתגרים הרבים שעמדו בפניי השנה וימשיכו להעסיק אותי ואת שאר חברי ההנהלה המשמעותי ביותר הינו ללא ספק נושא שימור העובדים בפרט לאור התחרות, הדינמיות ופערי הדורות שמשליכים על מתודולוגיות לחיזוק מחויבות ונאמנות ארגונית, נושא הצורך "בהמצאת הגלגל" כל פעם מחדש, בייחוד כשמדובר בנושאים כמו רווחה, הטבות ואפילו הדרכות תוך כדי התאמה ממוקדת לצרכי כל עובד/קבוצת עובדים, ונושא התקשורת הפנים ארגונית שיש לה מקום חשוב כל כך בעולם של רשתות חברתיות ומדיה דיגיטלית, בו כולם יודעים הכל ומהר.

אני מאחלת לכלל העובדים באשר הם שהעקרונות המנחים את סודקסו של רווחה ואיזון בין חיים פרטיים לעבודה, יוטמעו בשגרות העבודה וההתנהלות של כולנו ויהפכו לאבן יסוד בכלל החברות במשק הישראלי.

לעצמי ולאנשי משאבי אנוש באשר הם אני מאחלת שנמשיך לבסס את מעמדנו בעולם הארגוני כשותפים אסטרטגיים מלאים שיש להם השפעה ישירה על התוצאות העסקיות של הארגון , שנעשה זאת עם הרבה להט ושנלמד (ונלמד…) כל יום משהו חדש."

עמית רשף, מבעלי ומייסדי קבוצת "מעוף" המתמחה במשאבי אנוש:

עמית רשף
עמית רשף

"בשנה החולפת, ראינו את דור הZ משתלט לאט-לאט על אספקטים רבים בשלל התחומים הקיימים: התקשורת, התעשייה, ואפילו הפוליטיקה. גם בתחום משאבי האנוש, הדור הזה השאיר חותם משמעותי, וגרם למערכת המיושנת לשנות את עצמה ואת מהותה מיסוד.

השינוי הגדול ביותר שחל הוא השינוי בתפיסה. "מנהל משאבי אנוש" של פעם התעסק בעיקר בגיוס העובדים, בעוד כל מנהל בתחומו היה אחראי על הפיתוח. הדור החדש שם לזה סוף.

עולם משאבי האנוש החל להתעסק במהות עובדי הארגון ובשמירתם. פיתוח ההון האנושי הוא נושא הדגל של כל חברה במשק והקושי המרכזי: לשמר את העובדים לאורך זמן. בעוד הורינו, וסבינו עבדו באותה העבודה עשרות שנים ברצף, היום העובד הזוטר מבין שבאפשרותו לשנות את התנאים שלו באמצעות שינוי מתמיד של מקומות עבודה. בעקבות כך, מלאכת מנהלי משאבי האנוש הפכה למסובכת הרבה יותר- פרויקטים ומסלולים לשימור עובדים, בונוס התמדה, ואפילו שי בכניסה לתפקיד חדש הפכו לשגורים בעבודתם.

לצד השינוי המהותי, ואולי אף בעקבותיו, מנהל משאבי האנוש הפך לאחת הדמויות המשמעותיות ביותר בחברות. מחלקת משאבי האנוש הפכה ממחלקה אדמיניסטרטיבית שהתעסקה בעיקר בשכר העובדים, גיוס וקליטה, למחלקה שהיא חלק בלתי נפרד באסטרטגיה הארגונית ששותפה ליצירת החזון הארגוני ויצירת התחזית השנתית. הראיה שהמשאב האנושי הוא חלק בלתי נפרד ומשמעותי ביותר בפיתוח הארגון התפתחה פלאים במהלך השנה, ותקציבים רבים מושקעים דווקא במקום זה.

גם ב"מעוף" המתמחה בשאבי אנוש, יישרנו קו עם הרפורמה הזו. כחלק מערכי היסוד שלנו אנחנו חברה של אנשים שחושבים אנשים וכפועל יוצא מכך, אנחנו מפתחים את התמיכה בעובדי החברה ובמנהליה, בפן האישי והמקצועי. החל מהכשרה מתאימה ומקצועית לכל מועסק וכלה בפיתוח אישי שיאפשר למגויס להתמודד על משרות בכירות יותר בהמשך.

כחלק מהתהליך, תפקיד ניהול משאבי אנוש שינה את פניו והפך לתפקיד מרכזי בפיתוח העובד והעשרתו. מנהל משאבי אנוש הפך לשותף מלא בפיתוח הארגון המבוסס על אנשיו. גם פנים הארגון וגם בפעילות הייעוץ וההשמה שלנו, אנחנו עובדים בתוכניות שנבנות מהיום הראשון עבור כל עובד בחברה, על מנת לספק למועסק את האופק שלו בארגון ברמה המקצועית והאישית ואת יכולות הפיתוח שלו."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה