ארה"ב: תביעה כנגד עירייה על אפליה תעסוקתית בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר

ארה"ב: תביעה כנגד עירייה על אפליה תעסוקתית בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר

העמותה האמריקאית לשיוויון זכויות: זו הפעם הראשונה שהעמותה מגישה כתב תביעה כנגד עירייה על רקע גזענות

שיתוף
הפליה כנגד מוסלמים בעקבות ה-11 בספטמבר
הפליה כנגד מוסלמים בעקבות ה-11 בספטמבר

עובד רווחה מוסלמי שהועסק במחלקת שירות הציבור בעיריית סקרמנטו (בירת קליפורניה) הגיש תביעה בגין אפליה על רקע גזע. בכתב התביעה הוא טען כי משנת 2001, בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר, הוא התחיל לסבול מיחס עוין ואף מהטרדות בקרב עמיתיו בעירייה. כראיה להתנהגות העוינת, טען העובד כי עובדים קראו לו 'אוסמה' (על שם אוסמה בין-לאדן). העובד טוען כי בכירים בעירייה לא רק שלא מנעו את ההתעללות בקרב העובדים, אלא שגם הם העירו הערות גזעניות והשיא היה כאשר אחד מהנהלים הגיע למסיבת 'ליל כל הקדושים' מחופש למוסלמי.

בנוסף טוען העובד כנגד העירייה, כי היא לא עשתה את ההתאמה הנדרשת כדי לאפשר לו לשמור על אמונתו בזמן העבודה, כך למשל לא אפשרו לו לצאת למשך שעה, בימי שישי אחד לשלושה שבועות, כדי להשתתף בתפילה וזאת בניגוד לחוקי העבודה המותירים לעובדים לקיים טקסים דתיים במסגרת העבודה.

בשנת 2006 התלונן העובד בקרב ההנהלה על ההתנהגות המחפירה של העובדים, שלדבריו נהגו לדבר ואף להתכתב באמצעי התקשורת הפנים ארגוניים כשהם מכנים אותו 'המתנקש', 'הטרוריסט' או 'קרוב המשפחה של בן לאדן'. העובד חשש שכינויים אלו יעוררו את חששם של חוקרי ה-FBI וכי הוא עלול למצוא את עצמו במרכזה של  חקירה פדרלית.

לאחר פנייה לאגודה האמריקאית לשיוויון זכויות, הגיש העובד כתב תביעה על אפליה תעסוקתית על רקע דת וגזע, על פגיעה בחופש הדת, על התנכלות והתעללות במקום העבודה.  

בכתב ההגנה טענה העירייה, כי היא עשתה כל מאמץ למנוע התנהגות בוטה כלפי העובד, על רקע מתקפת הטרור שהובילה להתעוררות פרץ עוינות כלפי אזרחים אמריקאים מוסלמים וכי בקרב עובדי העירייה, לא הייתה אפליה על רקע דת ומוצא וכי טענותיו מנופחות ומוגזמות מעבר לכל פרופורציה.

רייצ'ל רוברטס, הממונה על זכויות האיסלמים בעמותה האמריקאית לשיוויון זכויות: "בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר נרשמו לא מעט מקרים של אפליה במקום העבודה כנגד אמריקאים מוסלמים, אולם תביעה זו היא הראשונה מסוגה בסדר גודלה. זו הפעם הראשונה שהעמותה מגישה כתב תביעה כנגד עירייה על רקע גזענות."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה