ארה"ב: ניתן לשלוח הביתה 40% מהעובדים

ארה"ב: ניתן לשלוח הביתה 40% מהעובדים

כשעובד עובר מהבית, הוא חוסך לחברה 6,500 דולר בשנה. 40% מהעובדים יכולים לעבוד מהבית, 80% רוצים, אז מדוע זה לא עובד?

שיתוף
כח אדם
עבודה בשלט רחוק

על פי סקר שתוצאותיו פורסמו במגזין העסקי Business Week, למעלה מ-40% מהעובדים במשק יכולים לעבוד משרה מלאה או משרה חלקית מהבית, וזאת באמצעות תשתיות תקשורת ומערכות טכנולוגיות המאפשרות לעובדים לפעול בשלט רחוק. מסקר שנערך במקביל, למעלה מ-80% מציבור העובדים בארה"ב, מוכן לעבוד מהבית לו ניתנה לו האפשרות.

על פי המחקר, שנערך בחסות Telework Research Network, עולה כי על ידי שינוי מתכונת העבודה של עובד אחד לעובד חברה מהבית, ניתן לחסוך 6,500 דולר בשנה. אז מדוע לא ממהרות חברות בהן מועסקים עובדים בתפקידים שמוגדרים telework-compatible, לשלוח אותם הביתה ויפה שעת עבודה אחת קודם?

ברט קיין (Brett  Caine) נשיא חברת סיטריקס-און-ליין מקליפורניה, ממליץ לחברות קטנות עד בינוניות, הנדרשות לפעול לצמצום עלויות כדי לשרוד בשוק התחרותי מול החברות הגדולות, לשקול את האופציה כאפיק ראשי בדרך לחיסכון והתייעלות.

קיין: "אנחנו בחברה העברנו 30% מהעובדים, שיכלו ורצו כמובן, לעבוד מהבית. כעבור שנה שכרנו שטח משרדי קטן יותר וחסכנו כ-10% בהוצאות שכר דירה ומיסים. אני יכול לומר במפורש כי הצלחנו להעלות את התפוקה ולהוריד בהוצאות, כך שאנו צפויים לחסוך במסגרת מהלך זה כ-2 מיליון דולר. אני פונה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים וממליץ להם לבחון את מדיניות ההעסקה שלהם מחדש, בייחוד על רקע נזקי המשבר הכלכלי.

למעסיק יש אפשרות להגדיל את תפוקת העובד ובו בעת לצמצם עלויות עקיפות, בהן גם חיסכון בהוצאות שכר דירה ומיסים, באמצעות מעבר למשרדים קטנים יותר. כמו כן, קיים חיסכון אדיר בציוד ומכשור משרדי, אנרגיה, החזרי נסיעה וחנייה ועוד. כמו כן, מחקרים מראים שכאשר עובדי חברה עובדים מהבית, הם עובדים שעות מרובות בפועל. עובדים מהבית נעדרים פחות מטעמים אישיים ומנצלים פחות ימי מחלה מעובדי חברה המתייצבים לעבודה, כך שבעצם המודל של עבודה מהבית מצמצם את מודל הסיכון של היעדרויות בגלל מחלה, סידורים אישיים, איחורים בשל פקקים בדרך או תקלה ברכב ועוד.

לדבריו, החסמים שעוצרים מבעד חברות ליישם מודל זה, הם חוסר ביטחון בעובדים וכן אי היכולות של המנהלים לפקח על העובדים בשלט רחוק. זה לא שמנהלים לא מודעים לכך שהעובד מסוגל לבצע את עבודתו באופן מלא בביתו, אלא שהם חוששים מאבדן השליטה.

בעלי עסקים קטנים, דווקא אלו שיכולים להפיק רווחים משמעותיים מיישום המודל, חוששים מאבדן הקשר הישיר עם העובדים ומתקשים יותר להתרגל לרעיון של שינויים ושל טרנספורמציה בניהול כוח האדם. אולם בעידן בו עסקים נאלצים לצמצם עלויות כדי לשרוד, זה ערוץ כדאי שיכול לסייע וזה מודל שיכול אף להציל עסקים קטנים במשבר תזרים כספים.

חשוב לזכור כי העובדים בחברה הינם בעלי ידע, כישורים ויכולות וכן בעלי תשתיות הולמות לביצוע עבודתם מהבית. כדי שהמודל יעבוד לטווח ארוך, חשוב לא רק לצייד את העובדים בכל הכלים הדרושים להם לביצוע עבודתם (מחשב, גישה לחבילת אינטרנט, טלפון, פקס וכיו"ב), חשוב להשריש מדיניות עבודה, כחלק מהתרבות הארגונית, במסגרתה יושרשו מסגרות עבודה וכללי עבודה, וביניהם כללי תקשורת ברורים בין העובד לגורם בחברה ו/או בינו לבין לקוחות וספקים חיצוניים.

לסיכום, שינוי מדיניות העסקה של עובדים והמעבר לעבודה בשלט רחוק, טומנת בחובה יתרונות כלכליים שלא ניתן ואסור לחברות להתעלם מהן, אך בו בעת, זהו מערך ארגוני שצריך לתכנן ולבצע בצורה מושכלת ואף מומלץ להיעזר בשירותי חברות לייעוץ ארגוני או יועצים פרטיים בעלי ניסיון בתחום אד-הוק.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה