גילנות במקום העבודה

גילנות במקום העבודה

אפליית עובדים ומועמדים מבוגרים היא בעיה של ממש לנוכח השינויים הדמוגרפיים בכוח העבודה. תנו לנו לנפץ לכם כמה תפיסות מוטעות שקשורות לפלחי האוכלוסייה הבוגר

שיתוף
אפליה על רקע גיל

אפליה על רקע גיל

גילנות, אייג'יזם, היא אפליה על רקע גיל ומשתייכת למשפחה הלא כל כך מוכבדת של הגזענות והשוביניזם. גילנות במקום העבודה ובכלל הופכת לבעיה משמעותית על רקע העלייה בתוחלת החיים ודחיית גיל הפנסיה. אנשים מבוגרים רוצים או נאלצים להישאר חלק מכוח העבודה, ולרבים מהם יש הרבה מה לתרום. אולם, יש מעסיקים שמחזיקים ברעיונות שגויים לגבי עובדים מבוגרים, מה שמוביל להתנהגות מוטה כלפי הקבוצה הזאת. הנה כמה דוגמאות.

"הם ממילא יעזבו, אז למה לטרוח לגייס אותם?" גם כאשר למועמדים יש קורות חיים מרשימים ואת הכישורים הנדרשים, מעסיקים אינם טורחים להעיף מבט שני ושוללים מיד את המועמדים המבוגרים מכיוון שנראה להם שאין טעם להשקיע בגיוס ובקליטה של מישהו שהם יודעים לכאורה שיעזוב תוך כמה שנים.
המציאות: אלא אם אתם חוזי עתידות, אין לכם שום דרך לדעת האם עובד או עובדת, לא משנה באיזה גיל, יישארו בחברה לאורך זמן או יעזבו תוך תקופה קצרה. גם עובדים צעירים, בעצם בעיקר הם, נוטים לעזוב ולחפש לעצמם מקומות חדשים. אז למה להירתע מגיוס רק כאשר מדובר בעובדים מבוגרים?

"הם אינם מעודכנים בטכנולוגיה החדשה." ראשית, כאשר מגייסים מישהו, בודקים את התאמתו לתפקיד ולא שוללים אותו מראש על סמך ניחוש על אי התאמה. שנית – האם כל העובדים בארגון שלכם שולטים באופן זהה בטכנולוגיות מובילות? האם הכישורים האלה נדרשים עבור כל התפקידים? האם, לדוגמה, מנהל פס הייצור שלכם חייב להיות גיימר? לעתים קרובות עובדים צריכים לעבור הכשרה עם כניסתם לתפקיד, כך גם עובדים מבוגרים. אז עשו זאת איתם כמו עם כל עובד או עובדת אחרים.

"הם לא יהיו מרוצים עם בוס צעיר מהם." המציאות בשטח מראה שיותר ויותר עובדים מבוגרים כפופים למנהלים הצעירים מהם בימים אלה. סקר של CareerBuilder מ-2012 הראה שיותר משליש מהעובדים דיווחו שהם עובדים עבור בוס צעיר מהם. כך שאין מדובר בתופעה חדשה וסביר להניח שהמועמדים המבוגרים למשרה שנפתחה אצלכם כבר עבדו בעבר עם בוס צעיר מהם. אולי אתם צריכים לשאול את עצמכם האם אתם הם אלה שחשים לא בנוח.

"זמנם עבר." אם האדם שאתם מחפשים הוא קפטן לקבוצת הכדורגל שלכם, אז אתם צודקים, אבל אם לא זה המקרה, אז חשבו שנית. עובדים מבוגרים אכן עשויים להתקשות במשרות שכרוכות במאמץ גופני, אבל הדבר תלוי בסוג העבודה ובמצבו האישי של האדם. אבל כאשר מדובר באנשי תוכנה, שיווק, תוכן, הדרכה ועוד ועוד, דווקא ניסיון החיים והרקע המקצועי ארוך השנים יכולים להיות יתרון גדול ולא חיסרון.

"אין להם אנרגיה כמו לעובדים צעירים." העובדים שלכם אינם אמורים לרוץ מרתון במסגרת יום העבודה. איזו מין אנרגיה אתם מחפשים? לעובדים מבוגרים יש מוסר עבודה גבוה ולעתים הרבה יותר אנרגיה משיש לעובדים צעירים, כי הם אינם צריכים לקום באמצע הלילה להרגיע ילד בוכה וגם אינם הולכים לישון שעתיים לפני שעת הקימה אחרי לילה של שתייה במועדונים. רובם כבר השלימו את התארים שלהם, גם המתקדמים, לא עומדים להיכנס להיריון, להתגייס למילואים או לנסוע לחצי שנה להודו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה