שיתוף

תוכניות לפיתוח מנהיגות מהוות נדבך חשוב ביותר ביכולת של ארגון ללמד עובדים ומנהלים כאחד, לרכוש כישורי מנהיגות ולשפר את כישורי המנהיגות שיש להם.

ארגונים זקוקים לתוכניות פיתוח מנהיגות כדי להשיג יתרון תחרותי בשוקי היעד, כדי לבנות תרבות ארגונית של למידה, כדי לוודא שהמנהלים פועלים בדרכים היעילות ביותר ותך כישורי מנהיגות, וכדי לקבל החלטות ניהוליות טובות.

לאור כל זאת, בארגונים רבים בעולם הולך ומתפתח תפקיד חדש במחלקת משאבי אנוש: מנהל פיתוח מנהיגות שתפקידו לתמוך בתוכניות הכשרת מנהלים ארגוניות.

מנהל פיתוח המנהיגות עובד בשיתוף פעולה הדוק עם מנהל ההכשרות הכללי, עם המנהל במשאבי אנוש שאחראי על שיוויון, גיוון והכלה, ועם בעלי תפקידים נוספים במחלקת משאבי אנוש, כדי להתאים, לתכנן, ולהעביר למידה בצורה מיטבית למנהלים עתידיים ולמנהלים קיימים של החברה.

תפקידו של מנהל פיתוח המנהיגות הוא להניע תוכניות ויוזמות של מנהלים במשאבי אנוש ויוזמות של מנהלים בכל הארגון, תוך שילוב תוכניות ויוזמות אלה בהכשרה לתפקידי ניהול ותוך דגש על ערכי הליבה של הארגון.

בעל תפקיד זה צריך שיהיו לו, בין השאר, כישורי מנהיגות וניהול ידע בתהליכים הסטנדרטיים בארגון, כישורים רכים, ניהול תפעולי וניסיון בנושאי הכשרה אחרים שאינם טכניים.

בעל תפקיד זה עובד במשותף עם צוותים חוצי תפקידים, לרבות צוותי מנהיגות בכירים, ועם השותפים העסקיים, ליצירת חומרי הדרכה והנחיית הדרכה נלווית.

כמו כן תפקידו הוא ליצור ולבדוק שגרות למידה כדי לתמוך ביוזמות, בתהליכים ובמתודולוגיות של החברה.

בנוסף, תפקידו של מנהל פיתוח המנהיגות הוא ליצור רשימות קורסים מומלצים למנהלים בהווה ובעתיד והמלצות להכשרה דיגיטלית בלמידה עצמית.

בעל תפקיד זה צריך להיות בעל יכולות לטפח קשרים ולפתח שותפויות חזקות בין העסקים, הספקים והעובדים שהינם שותפים בתוכניות הלמידה.

כדי להתמנות לתפקיד זה, על המועמד להיות לכל הפחות בעל ניסיון מקצועי של שלוש שנים בתחום ההכשרות, הפיתוח (של העובדים), הפיתוח ארגוני ופיתוח כישרונות או ניסיון מקביל.

כמו כן, כדי להתמנות לתפקיד זה יש צורך בהיסטוריה מוכחת של המועמד בהפעלת יוזמות ופרויקטים של כישרונות מתוחכמים, במיוחד בכל הקשור להבאת מוצרים חדשים או שירותים חדשים.

עליו להיות בעל כישורי ארגון, תכנון וניהול פרויקטים, כולל היכולת לתעדף משימות מרובות ולספק רמה גבוהה של תשומת לב לפרטים.

מאפיינים נוספים שצריכים להיות לבעל תפקיד זה כוללים ניסיון בתכנון הכשרות, בפיתוח תוכניות לימודים ובהנחיה. עליו להיות בעל יכולת להתחבר לאנשים וליצור קשרים לצורך שיתוף פעולה.

על מנהל פיתוח המנהיגות להיות בעל מיומנויות פרזנטציה חזקות ויכולת לתקשר בצורה מיטבית עם קהלים שונים, ולפעול בשיקול דעת, בטקט ותוך שכנוע.

בארה"ב, שם החל תפקיד זה להתגבש, מאפשרים הארגונים לבעתי תפקיד זה לעבוד מהמשרד או לפי המודל ההיברידי או לעבוד באופן מלא מהבית.

ארגונים רבים מסתמכים על אנשי מקצוע בתחומי ההדרכה והפיתוח כדי לבנות כוח עבודה פרודוקטיבי ומעורב.

כל מנהל או מנהלת בתחומי משאבי אנוש ששוקלים קריירה בתפקידי ניהול הדרכה ופיתוח, יכולים להרוויח רבות מכך שילמדו ככל האפשר על תחום זה (של פיתוח מנהיגות) שהולך והופך למקצוע בפני עצמו.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה