שיתוף

טכנולוגיית המציאות המדומה (VR) התפתחה לכלי מתוחכם המשמש למהפכה של ממש בכל הקשור לניהול המשאב האנושי.

זה החל בסיוע משמעותי בתחום ההכשרות והמשיך לתחומים רבים נוספים של העבודה בארגון.

בימים אלה, כאשר המציאות של מגיפת הקורונה מציבה אתגרים חדשים בפני שוק העבודה, הטכנולוגיה של מציאות מדומה צפויה להכניס מהפיכה של ממש לכל מה שכרוך בעבודה מהבית.

משבר הקורונה אילץ את שוק העבודה להסתגל במהירות לסביבה שהשתנתה מקצה לקצה בתוך טווח זמן מיידי.

לפתע, כל כוח העבודה, או לפחות רובו המכריע, הפך מרוחק (עבודה מהבית, גיוס עובדים מהבית, מיון עובדים מהבית, קליטת עובדים מהבית וכו).

המשמעות היא שנוצר צורך גדול מאוד בטכנולוגיה שתאפשר להמשיך לעבוד מהבית, תוך יצירת סביבת עבודה המדמה מצב בו כל העובדים ומנהליהם נמצאים במשרד.

לאור שינויים סביבתיים אלה, תאגידים ועסקים קטנים כאחד, מחפשים אחר דרכים להטמיע דרכים חדשניות לתמיכה בפיתוח מיומנויות.

הכשרות באמצעות כלים של מציאות מדומה נמצאות בחזית המסע הזה, ומציעות הזדמנויות מבטיחות לעתיד הכשרת העבודה.

עד עתה, ארגונים ממגזרים מאוד ספציפיים (תעופה, בריאות וכד) השתמשו בכלים של מציאות מדומה  כדי לאפשר לעובדיהן להתאמן, תוך התמודדות עם תרחישים המדמים במדויק את התרחישים בעולם האמיתי.

כיום, כבר יש תחומים רבים מאוד שבהם כלים אלה של מציאות מדומה מאפשרים לעובדים הלומדים, לפתח הבנה טובה יותר של כלי או מוצר ולהשתתף בסמינרים וירטואליים.

לדוגמה, יש רשתות קמעונאיות בארה"ב שהשתמשו בטכנולוגיית המציאות המדומה כדי להכשיר את העובדים להתמודד עם ציבור הקונים הענק ב"יום שישי השחור".

רשתות אלה מאפשרות לעובדים להתאמן תוך דימוי-כמו-אמיתי של סביבת עבודה עמוסה, באופן שהעובדים יכולים לנווט את דרכם בחנות כדי לחוש בכמה חושים (ולא רק שמיעה וראייה) את האתגרים, וללמוד כיצד להתגבר עליהם.

חברות שהשתמשו בכלים של מציאות מדומה כדי להכשיר את עובדיהן, דיווחו על שביעות רצון של עובדים שעלתה ב-30 אחוזים לעומת המצב של הכשרה בשיטות המסורתיות, ועל שימור הידע שעלה בכ-10%-15%, לעומת המצב ששרר בעת הכשרות, טרם שנכנסו הכלים של מציאות מדומה.

רבים חושבים שכלים של מציאות מדומה משמעם אוזניות מגושמות ותמונות מעוותות של סביבה תלת מימדית.

אלא שלמעשה, הטכנולוגיה של מציאות מדומה התפתחה מאוד והפכה לכלי מתוחכם ונגיש המשתמש בתמונות תלת מימד כדי 'להכניס' את המשתמש אל תוך סביבה המדמה את העולם האמיתי, עד כדי כך שהם מרגישים שזו אכן המציאות האמיתית.

ניתן לחלק את הכלים של המציאות המדומה לשלושה ערוצים:

1 כלים ניידים של מציאות מדומה, המאפשרים למשתמשים לחבר את המכשירים הניידים שלהם לאוזניות של כלי המציאות המדומה.

השילוב של כלי המציאות המדומה עם מכשיר טלפון חכם (נייד) מאפשר ליצור משקפי מציאות מדומה תלת-ממדיים ואוזניות שניתן להשתמש בהם באמצעות טלפונים חכמים מאוד מסויימים בעלי יכולות מתאימות.

2 כלים עצמאיים של מציאות מדומה: אוזניות שאינן דורשות כבלים או מכשירים נוספים להפעלתן.

3 מציאות מדומה באמצעות המחשב הנייח: הכלי מופעל על ידי מחשבים מתקדמים ודיבורית של מציאות מדומה.

אין ספק שכלים אלה של מציאות מדומה הם לא זולים, ומטילים עלויות על הארגון. ועם זאת, במקרים רבים, עלויות המכשיר מחזירות את עצמן כבר מההכשרה השנייה או השלישית לעובדי הארגון.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה