שיתוף

הטכנולוגיות המיועדות לארגונים מתפתחות בקצב מסחרר, התחרותיות בשוק גוברת, והזמן לגיוס טלנטים מבוקשים הולך ומתקצר.

כל אלה מגדילים משמעותית את מספר המשימות המוטלות על מנהלי משאבי האנוש, ומקצרים את משך הזמן שניתן להקציב לכל משימה.

כדי להספיק לבצע את כל המשימות בזמן ובאיכות גבוהה, על מנהלי משאבי האנוש לשפר מאוד את ניהול זמן העבודה שלהם.

יש 4 צעדים שמנהלי משאבי האנוש יכולים לנקוט בהם כדי לקצר את הזמן המושקע בכל משימה בלי להפחית את איכות הביצוע:

1 להגדיר סדרי עדיפויות ברורים:

על מנהל משאבי אנוש לזהות את המשימות החשובות ביותר שלו ולהתמקד קודם כל בהשלמתן. זה יכול לעזור לו להימנע מלבזבז זמן על משימות מורכבות הנמצאות בעדיפות נמוכה יותר, ולוודא שהוא מנצל את זמנו ביעילות מירבית.

2 להאציל משימות:

מנהלי משאבי אנוש לא צריכים לחשוש מפני האצלת משימות לחברי צוות אחרים או אף לעמיתים, כאשר יש טעם בכך. האצלת משימות וסמכויות יכולה לפנות להם זמן כדי להתמקד במשימות חשובות או אסטרטגיות יותר.

3 להציב גבולות:

מנהלי משאבי אנוש חייבים להציב גבולות למסגרת הזמן שהם משקיעים בעבודה, ולהקפיד להגן על זמן הפנאי שלהם. זה יעזור להם להימנע מתחושה שהם טובעים בעבודה ולשמור על איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים.

4 להמנע מהסחות דעת:

על מנהלי משאבי אנוש לנסות למזער למינימום את הסחות הדעת וההפרעות בעת שהם עובדים, על מנת להישאר ממוקדים ולהפיק מזמן העבודה שלהם את המירב והמיטב.

אחת הדרכים החשובות ביותר לניהול נכון ויעיל של זמן היא מיקסום היעילות בעבודה. כלומר, כדי להתייעל מבחינת הזמן המוקדש למשימות, על מנהלי משאבי האנוש  למקסם את היעילות של ביצוע המשימות ולנצל את זמנם ביעילות המירבית.

פלטפורמות לניתוח נתונים גולמיים והפקת תובנות מהם היא מרכיב מרכזי בניהול יעיל של זמן.

סביר להניח שבמהלך השנים הקרובות ילך תחום זה – של ניתוח נתונים והפקת תובנות מהם – ויתפתח במידה שתאפשר לקצר משמעותית את הזמן שלוקח למנהל משאבי האנוש לאתר נקודות תורפה (כמו למשל עובד ששוקל לעזוב) ולבצע את המשימות.

יש 5 דרכים בהן יכולות פלטפורמות ניתוח נתונים והפקת תובנות מהם לסייע למנהל משאבי האנוש:

1 עלייה באיכות של ניתוח הנתונים:

ככל שמתפתחות טכנולוגיות המאפשרות לנתח נתונים, כך יוכלו מנהלי משאבי אנוש להעלות את האיכות של ניתוח הנתונים כדי לייעל את עבודתם.

התקדמות הטכנולוגיה בכל הקשור לניתוח יעיל של הנתונים, תאפשר למנהלי משאבי האנוש להשתמש בפלטפורמה טכנולוגית שתנתח עבורם את הנתונים ותפיק מהם תובנות הכוללות דרכי פעולה.

מדובר בזיהוי מגמות ודפוסים בהתנהגות עובדים, ניהול טוב יותר של ביצועי העובדים, איתור נקודות תורפה במידת המחוברות של העובדים לארגון ועוד.

הפקת תובנות יעילה יכולה לסייע למנהלי משאבי האנוש לזהות מצבים בהם נדרש שיפור, ולקבל החלטות מושכלות יותר לגבי אופן הקצאת משאבים ותמיכה בעובדים.

2 ניהול טלנטים ובעלי מיומנויות:

התפתחות התחום של ניתוח נתונים והפקת תובנות מהם, יאפשר למנהלי להתמקד בזיהוי כישורים ויכולות של עובדים בעלי פוטנציאל גבוה ובאפשרויות לפיתוחם, על מנת למקסם את הפוטנציאל והתרומה של כל עובד לארגון.

התובנות שיופקו מהנתונים הגולמיים יאפשרו למנהל משאבי האנוש לדייק בכל הקשור ליישום תוכניות הכשרה ופיתוח, כמו גם תכנון רצף הכשרות ויוזמות לפיתוח מנהיגות.

3 תיעדוף תוכניות להגברת מחוברות עובדים:

ניתוח יעיל של הנתונים יאפשר למנהלי משאבי אנוש לתעדף יוזמות המקדמות מחוברות ושביעות רצון עובדים, בהן  גמישות בעבודה, תוכניות לאיזון בין עבודה לחיים אישיים, תוכניות הכרה ותגמולים, יוזמות בריאות עובדים.

4 ניהול ביצועים:

ניתוח יעיל של הנתונים בעזרת פלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות והפקת תובנות מהם, יאפשרו למנהלי משאבי אנוש להתמקד ביישום תהליכי ניהול ביצועים אפקטיביים, לרבות הגדרת יעדים וציפיות ברורים לעובדים, מתן משוב ואימון קבועים וביצוע הערכות ביצועים.

5 גיוון, שוויון והכלה:

פלטפורמות מתקדמות לניתוח נתונים, הפקת תובנות מהם והמלצה על דרכי פעולה, יאפשרו למנהלי משאבי אנוש להציב סדר עדיפויות התואם את חזון החברה בכל הקשור ליוזמות המקדמות גיוון, שוויון והכלה בתוך הארגון.

הצבת סדר עדיפויות כזה יאפשר ליצור סביבת עבודה מכילה ותומכת יותר עבור כל העובדים.

סדר עדיפויות יעיל יכול לכלול תוכניות הכשרה, הקצאת עובדים מגוונים לעתודה ניהולית ויוזמות אחרות שנועדו לתמוך ולהעצים קבוצות שאינן מיוצגות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה