שיתוף

תחום ההכשרה המקוונת מרחוק הופך יותר ויותר לשיטת הלמידה המועדפת על עובדים ומנהלים בכל הקשור להכשרות בארגון.

כאשר מיישמים בארגון את השיטה של הכשרה מקוונת מרחוק, המטרות והיעדים של תוכניות ההכשרה חייבים  להיות מוגדרים בבירור ומתואמים לאסטרטגיה הכוללת של החברה.

חשוב לוודא שתוכניות הלמידה האלקטרונית אינן רק יוזמה עצמאית אקראית של מנהל מסוים, או אף של מנהל משאבי האנוש, אלא הן משולבות בתוכנית האסטרטגית הרחבה יותר של החברה.

שילוב זה בתוכנית האסטרטגית יסייע להבטיח שתוכניות הלמידה המקוונת יהיו יעילות בהשגת התוצאות הרצויות ויתרמו להצלחתה הכוללת של החברה.

זאת ועוד, יש לבדוק ולמדוד את מידת האפקטיביות של ההכשרות המקוונות. מדידת האפקטיביות וההשפעה של תוכניות למידה מקוונת הינה חיונית כדי להעריך את הצלחתן ולזהות תחומים לשיפור.

הארגון צריך לקבוע כיצד יש למדוד את האפקטיביות של התוכניות שלו להכשרה מקוונת מרחוק ובאילו מדדים ישתמש כדי להעריך את מידת ההצלחה.

בין המדדים הנפוצים המשמשים למדידת יעילות ההכשרה המקוונת מרחוק ניתן למנות אחוזי השלמת ההכשרה, שביעות רצון הלומדים, שימור ידע, שיפור מיומנויות והשפעה על התוצאות העסקיות.

שיעור השלמת ההכשרה הינו מדד שבודק את אחוז הלומדים שסיימו בהצלחה את תוכנית ההכשרה המקוונת. מדד זה יכול לעזור להעריך אם התוכן מעניין ורלוונטי ללומדים.

סקרי שביעות הרצון של הלומדים יכולים לספק משוב על איכות התוכן, שיטות העברת החומר וחווית המשתמש. מבחני שימור ידע יכולים לעזור להעריך אם הלומדים שומרים ומיישמים את המידע שלמדו.

ניתן למדוד את מידת השיפור של המיומנויות על ידי הערכת האופן שבו הלומדים מיישמים את הידע והמיומנויות החדשים שלהם בתפקידיהם בארגון. אפשר לעשות זאת על ידי הערכות ביצועים, תצפיות או סימולציות.

ולבסוף, מדידת מידת ההשפעה של תוכניות הלמידה המקוונות על התוצאות העסקיות יכולה לעזור להעריך את היעילות הכוללת שלהן.

חברות יכולות למדוד את ההשפעה של למידה מקוונת על פרודוקטיביות העובדים, שביעות רצון לקוחות, גידול בהכנסות ומדדי ביצועים מרכזיים אחרים.

מדידת האפקטיביות ומידת ההשפעה של תוכניות ההכשרה המקוונת, מאפשרת לארגון לזהות תחומים לשיפור ולקבל החלטות מונחות נתונים כדי לייעל את תוכניות ההכשרה שלהן.

איך להחליט לגבי התוכן עצמו: פיתוח תוכן ללמידה מקוונת דורש גישה מקיפה הכוללת ניתוח צורכי ההכשרה של החברה, עיצוב אסטרטגיית למידה אפקטיבית, יצירת תוכן מרתק ואינטראקטיבי והערכת יעילות התוכנית.

כדי להבטיח שתוכן ההכשרה המקוונת יענה על הצרכים הספציפיים של החברה ושל עובדיה, חיוני לערב בהליך הפיתוח, מומחים בנושא הנלמד ומתכנני הדרכות.

שילובם של אלה יאפשר יצירת תוכן מותאם המתאים למטרות ויעדי החברה, כמו גם לצרכים ולהעדפות של הלומדים.

מתכנני הדרכות ומומחים בנושא עובדים יכולים לפתח ביחד תוכן מרתק, אינטראקטיבי ויעיל.

לשם כך הם משתמשים במגוון סוגי מדיה, לרבות סרטונים, סימולציות, חידונים אינטראקטיביים ומשחקים, כדי להבטיח שהלומדים יוכלו ליישם את הידע והמיומנויות שהם רוכשים במצבים זהים בעולם האמיתי.

לאחר פיתוח התוכן המקוון חשוב לבדוק אותו בפיילוט ביטא עם קבוצת לומדים מצומצמת, כדי להעריך את יעילותו ולזהות תחומים שיש לשפר.

המשוב שיספקו הלומדים בגרסת הביטא ישמש כדי לחדד את התוכן ולהבטיח שהוא עונה על צרכי הלומדים והארגון.

לסיכום, פיתוח תכנים להכשרות מקוונות צריך להיות מאמץ שיתופי הכולל מומחים בנושא הנלמד, מתכנני הוראה והדרכה, וקבוצת לומדים בגרסת הביטא.

חיוני להקפיד על התאמת התוכן לצרכים הספציפיים של החברה ועובדיה, ולמדוד את יעילותו באמצעות מדדי משוב והערכה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה