איך אומרים מפוטר בצרפתית?

איך אומרים מפוטר בצרפתית?

שף במסעדה צרפתית סרב לעבור לעבוד במסעדה אסייתית של אותם בעלים ובאותם תנאי העסקה. בית הדין: דינו כדין מפוטר.

שיתוף
מניעת תאונות עבודה
מניעת תאונות עבודה

 שף במסעדה צרפתית סרב לעבור לעבוד במסעדה אסייתית של אותם בעלים ובאותם תנאי העסקה. בית הדין לעבודה פסק כי דינו כדין מפוטר.

כאשר שריפה כילתה את המטבח במסעדה הצרפתית "פאגו פאגו" באילת, בעל המסעדה הציע לשף הראשי לעבור לעבוד, באותם תנאי העסקה, במסעדה אסייתית בבעלותו.  השף, שטען כי אינו מבין ואף אינו מתמצא במטבח האסייתי, סרב להצעה ודרש שהמסעדה תכיר בו כמפוטר. הבעלים של המסעדה, שכאמור הציע לו עבודה חילופית ואף באותם תנאי העסקה, טען כי לא מדובר בפיטורין.

המקרה נידון בבית הדין לעבודה בבאר שבע אצל השופט יוסף יוספי, שפסק כי יש לראות בתובע כמתפטר בדין מפוטר, זאת לאחר שנפסק כי ההצעה לעבור לעבוד במסעדה אסיאתית מהווה הרעה בתנאים, שכן כישוריו המקצועיים והתמחותו במטבח הצרפתי אינם הולמים את דרישות התפקיד החילופי. מעמדו המקצועי של השף היה נפגע וסביר להניח, לאור העובדה שבמסעדה האסייתית כבר היה שף, שהתובע היה מוצא עצמו בתפקיד עובד מטבח זוטר.

השופט יוספי המשיל את המקרה לתחום המשפטי ואמר, כי לו היו מציעים לעורך דין המתמחה בנזיקין לעבור לעבוד במחלקה אחרת בתחום של מקרקעין למשל, בוודאי שמעמדו המקצועי היה נפגע בשל חוסר הידע ו/או הניסיון ולכן המקרה הינו בגדר 'הרעה בתנאים'.

השופט יוספי פסק לטובת התובע פיצויי פיטורין בסך 60,475 ₪ ועוד 17,664 ₪ פדיון ימי חופשה. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה