אוסטרליה פותחת את שעריה להון אנושי זר

אוסטרליה פותחת את שעריה להון אנושי זר

אוסטרליה: רפורמה במערכת ההגירה תקל על מעסיקים לאייש משרות ולהוביל את המשק לצמיחה

שיתוף
הגירת עבודה
הגירת עבודה

אוסטרליה הרחוקה לא תמיד הזמינה אורחים במהלך העשור האחרון, חוקי ההגירה הנוקשים שלה הרחיקו מהגרים זרים. אולם כיום, נעתרת הממשלה לדרישות המעסיקים במשק באמצעות שורת שינויים בחוקי ההגירה.

הרפורמה במערכת ההגירה צפויה לצאת לפועל כבר ביולי 2012 ומטרתה העיקרית הינה להפוך את תהליך קבלת אשרת העבודה לקצר ופשוט יותר וכן להקל על העובדים והמעסיקים בשלבי הארכת אשרת עבודה זמנית או הפיכתה לקבועה, וזאת כדי לתת מענה מידי לצרכי המשק.

הרפורמה תכלול בין היתר את הסעיפים הבאים: קיצור ההארכת ויזת עבודה זמנית ו/או הפיכתה לקבועה וצמצום זמן ההמתנה, העלאת הגיל המקסימאלי לדורשי עבוד מ-45 ל-50, הרחבת רשימת תחומי העיסוק והכישורים המקצועיים הנחוצים להגשת מועמדות לוויזה. כמו כן יבוטלו מבחני הסף באנגלית.

השר האוסטרלי לענייני הגירה ואזרחות, כריס בראון, יזם את הרפורמה במערכת ההגירה בעקבות זיהוי צורך של המעסיקים בבעלי מקצועות וכישורים ספציפיים אשר אינם בנמצא בקרב אזרחי המדינה.

סאם וולש, מנהל בכיר ב-Rio Tinto Australia (תאגיד קלניטק) צוטט בריאיון לתקשורת: "המחסור בכוח אדם מקצועי הוא האתגר הגדול ביותר העומד בפני הכלכלה האוסטרלית. כדי למנף את המשק אנחנו צריכים לפתוח את שערינו בפני מהגרי עבודה בעלי ידע, כישורים וניסיון מקצועי ולשם כך אנחנו צריכים מערכת הגירה גמישה ונוחה. אנחנו זקוקים למערכת שתאפשר למעסיקים לקלוט עובדים זרים ומאידך – אנחנו צריכים לשכנע עובדים זרים להגיע עד אלינו. ככל שהמנגנון יהיה פשוט יותר כך יהיה למעסיקים קל יותר לגייס עובדים. זה אתגר לא פשוט."

אינס ווילוקס, מנהל חברת ייצור, מברך על יוזמת הממשלה להחיל רפורמה במערכת ההגירה: "המחסור בהון אנושי עצר את המשק. לכן, השתלבות של בעלי מקצועות זרים בשוק העבודה תהיה בעלת אימפקט אדיר. העלאת הגיל המקסימאלי ל-50 תתרום אף היא לצמיחת המשק שכן היא תאפשר לעובדים בעלי ניסיון רב להשתלב בשוק ולתרום מהידע והניסיון הרב שלהם. יש לנו צורך עצום בעיקר במהנדסים, בעובדי ענף האנרגיה והתשתיות וכן מקצועות הפיננסיים למיניהם."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה