ראש בראש עם צבירן: AKT משיקה סקר שכר לשוק הישראלי

ראש בראש עם צבירן: AKT משיקה סקר שכר לשוק הישראלי

ראיון עם יוסי גולן, מנהל תחום השכר הההטבות ב-AKT המספר על סקר שכר שמשיקה החברה כחלק נוסף משירותיה: "לראשונה בישראל, הסקר מציע מידע מפורט, נרחב, מדויק וחדשני"

שיתוף
akt סקר שכר

סקר שכר הנו אמצעי מחקרי לבניית תוכניות שכר, הטבות ותגמולים, התומך במנהלי משאבי אנוש ומנהלי שכר והטבות בארגונים. הסקר משמש ככלי השוואתי ותומך החלטות הבוחן את המציאות בארץ ובעולם בנוגע לרמות השכר והתגמולים. לאחרונה חברה AKT לחברת Radford האמריקאית, והיא מציעה את סקרי השכר שלה לארגונים כאן בישראל. יוסי גולן, מנהל תחום השכר הההטבות ב-AKT, מספר מה עומד מאחורי ההחלטה להשיק את המוצר ומה הוא מציע.

איך אתם מתכוונים להשיק את הסקר בשוק?

בתאריך 2 לאוגוסט אנו מקיימים כנס מקצועי לאנשי משאבי אנוש. זו הולכת להיות חגיגה מקצועית עם מרצים מחו"ל ומיטב המומחים בשוק הישראלי. כותרת הכנס היא "האם אנחנו עושים שימוש חכם בנתונים על מנת לקבל החלטות נכונות בסוגיות ההון האנושי שלנו". אישרו את השתתפותם כבר עשרות רבות מבכירי המקצוענים בתחום השכר וההטבות, וזו לבדה סיבה טובה לצאת מהמשרד ולהגיע לכנס. ההשתתפות בכנס ללא תשלום ונשמח לארח בו את כל מי שהנושא מעניין אותו.

מה דחף אתכם להוסיף למוטת השירותים שלכם סקר שכר?

"אנחנו ב-AKT מאמינים שחברות מצליחות כאשר הן מבססות החלטות על נתונים אנליטיים. לכן, כפעילות משלימה לפעילות הענפה שלנו בליווי חברות סביב תהליכי ומדיניות התגמול שלהן, היה לנו ברור כי עלינו לפתח ולהשיק סקר מתקדם לאיסוף נתוני ומדיניות שכר והטבות".

 אז מדוע לחבור ל-Radford ולא להשיק סקר עצמאי?

משאבי אנוש היא סוגיה גלובלית ולא לוקלית. יותר ויותר חברות במשק הישראלי מקיימות או בוחנות פעילויות מחוץ לגבולות ישראל. רצינו להציע לשוק הישראלי סקר שכר המספק נתונים על השוק הישראלי, אך יושב על פלטפורמה גלובלית שתוכל לספק להם נתונים גם עבור פעילויות שלהם המתקיימות מחוץ לגבולות ישראל. רצינו להציע לשוק הישראלי את הפתרון המתקדם ביותר, במתודולוגיה המתקדמת ביותר על גבי מערכות המחשוב המתקדמות ביותר.

כאשר יצאנו לתכנן את המהלך, היה אך טבעי לנו לחבור לחברת Radford, המובילה הגלובלית בתחום על מנת להציע לשוק המקומי את הפתרון המתקדם ביותר. ל–Radford סקרי שכר במעל 80 מדינות בעולם. היא נחשבת למובילה הבלתי מעורערת בתחום. AKT חברה ברשת המשרדים הבינלאומית של Aon Hewitt, חברת הייעוץ הגדולה בעולם בתחום המשאבי אנוש ו-Radford היא חברת בת של Aon Hewitt.

 יש היום בשוק הישראלי פתרונות לסקרי שכר, כגון חברת צבירן, פתרונות שנראים כאילו הם מספקים היטב את צרכי השוק. מדוע אתם חושבים שהשוק צריך את הפתרון שלכם?

עולם משאבי אנוש עובר קפיצת מדרגה בשנים האחרונות. אנחנו רואים את זה על פני כל מוטת השירותים ש – AKT מספקת. ארגונים מתמודדים עם אתגרים מורכבים ביותר, ונדרשות המתודולוגיות והטכנולוגיות המתקדמות ביותר על מנת לתת מענה לאתגרים אלו. זו הסיבה שהצטרפנו לפני כמה שנים לרשת המשרדים של Aon Hewitt.

אנחנו עובדים עם האנשים הכי בכירים בתחום בעולם ומביאים את הכלים הכי מתקדמים. כשזה מגיע לניהול ההון האנושי ולהשגת תוצאות עסקיות ברורות, Aon Hewitt, והחברות מסוגה, "כתבו את הספר". נדרשת קפיצת מדרגה גם בתחום המידע על שכר ועלויות עבודה בשוק. הלקוחות שלנו פנו אלינו וביקשו שניכנס לתחום ונשיק פתרון בסטנדרט הגבוה ביותר. סקר השכר שלנו מבוסס על המערך הגלובלי של רדפורד, ומציע פתרון מתקדם ומוביל לשוק הישראלי:

  • נתונים ברמת דיוק ופירוט שלא מוכרים בשוק הישראלי. זהו הסקר הגדול והמוביל בעולם.
  • פלטפורמה גלובלית: הגשה אחת, במתודולוגיה אחידה, לכל האתרים שלך בעולם.
  • תשתית טכנולוגית חדשנית: גישה לנתונים Online ופורטל מתקדם הכולל מחולל דוחות חדשני.

 מה זאת אומרת רמת פירוט ודיוק שלא הכרנו – אתה טוען שהסקרים הקיימים היום בשוק אינם מדויקים?

לא. אני טוען שארגון שמבקש לנהל את עלויות העבודה שלו ברמה גבוהה צריך פשוט הרבה יותר נתונים. רדפורד מספקת מידע על כל היבט אפשרי בתחום השכר ועלויות העבודה בשוק. חלק גדול מהנתונים לא נגישים היום לארגונים ובלעדיהם קשה לנהל את מדיניות השכר שלך באופן אפקטיבי. אני אתן לך דוגמא קטנה שתמחיש שימחישו את הרעיון:

כשהייתי מנהל שכר והטבות וניגשתי לגבש מדיניות תגמול, לא הספיק לי לדעת מהם הבונוסים המשולמים בשוק בפועל אלא גם מה שיטת התגמול (בונוס חלוקת רווחים או בונוס מבוסס ביצועים אישיים וכו'). כשנדרשתי להגדיר מסגרת תגמול לתפקיד נתון, לא הספיק לי לדעת רק מה סכום הבונוס ששולם בפועל בשוק לאותו תפקיד. הייתי צריך לדעת גם מה רמת היעד של הבונוסים המוצעים בשוק לאותו תפקיד, וסביב אלו יעדים. בלי אלו אתה רואה רק תמונה חלקית של מה קורה בשוק. הסקר שלנו מספק נתונים מסוג אלו, שהיו חסרים עד כה ללקוחות שלנו, ולכן ביקשו מאתנו להיכנס לעולם הסקרים. 

עוד דוגמאות?

הלקוח יכול להפיק מהמערכות שלנו באופן עצמאי כל דו"ח השוואתי שהוא רק רוצה. השוואה של הנתונים שלו מול כלל השוק, או רק מול חברות בגודל שלו, רק מול חברות בתעשייה שלו, רק מול חברות לפני הנפקה, רק מול חברות ציבוריות וכיו"ב.

הפתרונות היום סוקרים כמה מאות תפקידים שונים. רדפורד מספקת מידע על 2,800 תפקידים. מידע על תגמול באופציות ומניות, שכל כך נהוג בשוק שלנו, לא מופיע בסקרים הקיימים כאופציה סטנדרטית, כי הוא מסובך ודורש מומחיות גבוהה. אצלנו בהחלט כן. אנחנו מציגים נתונים סופר מפורטים על האופן בו ארגונים אחרים מתגמלים את העובדים שלהם באופציות ומניות. אנחנו מספקים גם מידע על המדיניות והתהליכים בתחום התגמול הנהוגים בקבוצת החברות אליהם הארגון משווה את עצמו. מידע שלא נגיש היום למנהלי שכר והטבות בשוק.

כל זה אומר שדרך הסקר שלנו אתה יודע הרבה יותר על מה מתגמלים ארגונים אחרים בשוק, ואיך הם מנהלים את התגמול שלהם, ויכול לקבל החלטות מדויקות יותר. כל פסיק שאתה מוסיף או גורע מעלויות השכר שלך שווה הון תועפות, ולכן זה כל כך קריטי. 

מדוע אתם מדגישים כל כך את הפלטפורמה הגלובלית? למה זה אמור לשנות למנהל שכר והטבות ישראלי מה קורה בסניף החברה בהודו?

קודם כל בוא נעשה סדר – גם אם אתה ארגון הפועל בכמה מדינות, בכל מדינה מתקיים סקר נפרד ואת התוצאות אתה רואה בנפרד. מה שכן, הארגון מגיש את הנתונים שלו, בפעם אחת, בפורמט אחד, במתודולוגיה אחידה, לכל האתרים שלו בעולם; ומקבל חזרה את הנתונים בפורמט אחד, במקום אחד ועם יכולת לחתוך דוחות על כל המדינות יחד ולחוד.

האלטרנטיבה היא שבכל מדינה בה אתה רוצה נתוני שכר השוואתיים, על מנת לקבל החלטות על רמות השכר שאתה מציע באותה מדינה, תבחר ספק אחר ותשתתף בסקר שלו – לכל סקר יש מתודולוגיה ומבנה משלו, כל ספק יגיש לך את הנתונים בצורה ופורמט אחר. תאמין לי, אני הייתי שם בתור מנהל שכר והטבות בארגונים שפועלים גלובלית – זה כאב ראש בלתי רגיל. זה גם לא מאפשר לך לקבל תמונה אחת אחידה על הארגון שלך אל מול השווקים בהם הוא פועל.

ומהי אותה טכנולוגיה של האלף השלישי אליה התייחסת קודם?

הלקוחות שלנו מקבלים גישה לפורטל ממוחשב אשר מאפשר להם להגדיר דו"חות, חיתוכים ופילוחים כאוות נפשם. הנתונים נשמרים ברמת אבטחה המתחייבת מחברת ענק ציבורית, הנסחרת בבורסה בארה"ב וחשופה לבקרות המחמירות ביותר. בפורטל ימצאו הלקוחות שלהו גם גישה למחקרים, קורסים ומסמכי מתודולוגיות בתחום התגמול. אלו דברים שעולים עשרות אלפי דולרים בחוץ ונגישים לכל לקוח שלנו בחינם. אתה בעצם מתחבר לסביבה מקצועית ברמה שלא מוכרת בשוק הישראלי. הלקוחות שלנו נלהבים מאוד.

לארגון העובד כבר כמה שנים עם סקר שכר מסוים, מעבר לעבודה עם סקר אחר דורש המון מאמץ. מה יש לך להגיד על זה?

אני לא מסכים שזה דורש המון מאמץ. אני מסכים שזה דורש מהלך חד פעמי ואני חושב שהוא יחזיר עצמו עשרות מונים עם רמת המידע והניתוחים שיקבל הארגון.  

בוא נדבר באמת על הלקוחות המשתתפים בסקר. הרי ככל שיש יותר חברות משתתפות כך הסקר מייצג יותר. מי משתתף בסקר שלכם השנה?

נכון לרגעים אלו, עוד טרם ההשקה הרשמית, אישרו 160 ארגונים את השתתפותם בסקר. כל השמות הגדולים בפנים. אנחנו צופים שישתתפו השנה מעל 200 ארגונים ושכל הארגונים החשובים יהיו בפנים.  בכל שנה הרשימה תגדל, אני בטוח בזה.

***

 יוסי גולן משמש כמוביל תחום שכר והטבות ב-AKT . ב-15 השנים האחרונות ביצע יוסי שורת תפקידים בגופי משאבי אנוש של חברות מובילות במשק הישראלי והינו אחד מבכירי אנשי השכר וההטבות במשק. בתפקידו האחרון שימש יוסי כמנהל משאבי אנוש ושכר גלובלי של חברת צים ובתפקידו זה הוביל את בניית התשתית הארגונית הגלובאלית ותהליכי העבודה הגלובליים בתחום משאבי האנוש. לפני כן שימש יוסי בתפקידי מפתח בתחום השכר וההטבות ומשאבי האנוש בחברות ההיי-טק המובילות במשק – ECI, Amdocs, Comverse, Check Point. יוסי מחזיק בתואר MBA מאוניברסיטת Bradford ובתואר BA בכלכלה וסוציולוגיה מאוניברסיטת תל אביב. כמו כן, סיים יוסי לימודי ניהול משאבי אנוש אסטרטגי באוניברסיטת Cornell.

AKT הינה חברת הייעוץ למשאבי אנוש הגדולה בישראל. החברה מעסיקה כ–100 יועצים ומשרתת מעל 100 לקוחות, מהארגונים הגדולים בשוק הישראלי, שרואים באנשיהם את המשאב החשוב ביותר שלהם וסומכים עלינו שנסייע להם להפיק את המרב מההשקעה שלהם בניהול ההון האנושי. AKT חברה ברשת המשרדים הבינלאומית של Aon Hewitt, חברת הייעוץ למשאבי אנוש הגדולה בעולם, עם 28,000 יועצים הפזורים ב – 90 משרדים בעולם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה