קורס טייס למנהלים

קורס טייס למנהלים

בפברואר הקרוב יפתח קורס ניהול המיועד למנהלי דרג הביניים - חדשים וותיקים כאחד. הקורס ממוקד מאוד ופרקטי ומאפשר לכל מנהל להמריא ולהיות מצוין, לא פחות

שיתוף
עמירם קאופמן

עמירם קאופמן

"קורס טייס למנהלים" יפתח בחודש פברואר הקרוב, והוא מיועד למנהלים בדרגי ביניים – חדשים וותיקים – מנהלים שארגונים מבקשים לשפר את ביצועיהם ולאפשר להם להיות מנהלים מצוינים. את הקורס מנחה עמירם קאופמן, מאמן למנהלים הנושא עמו ניסיון רב בתחום הניהול והאימון, ועד לפני 10 שנים טייס בחיל האוויר.

כל מנהל צריך לרכוש יכולות ניהול שונות, ועל כל ארגון להשקיע במנהלים כדי שיהיו מצוינים. מנהלים טובים הם אלה שמנהלים את עצמם ואת הכפיפים שלהם טוב יותר, ומנהלים היטב את כל תהליכי העבודה בארגון מול כל מי שבא עמם במגע – עובדים, עמיתים, לקוחות וספקים. מובן שבסופו של דבר מנהלים טובים יותר נותנים תפוקות גבוהות יותר לארגון.

הקורס מכוון לשתי תתי אוכלוסיות: הראשונה היא מנהלים ותיקים, שקודמו עם השנים ושיכולים להיות אנשי מקצוע נהדרים, אך הם אינם מסתדרים עם הניהול. הם בינוניים בניהול, ולרוב זה עושה הרבה "רעש" בארגון.

תת האוכלוסייה השנייה היא מנהלים חדשים. ארגונים רבים "זורקים" עובדים למים ומצפים מהם לנהל, אותם עובדים הולכים לאיבוד ולא יודעים כיצד לעשות זאת. יש אנשים שמתאימים יותר או פחות, כאשר לא משנה מהו סל המיומנויות שאתו העובד מגיע – תמיד אפשר לשפר אותם.

שיפור ברמה האישית, המקצועית והניהולית

לדבריו של עמירם קאופמן, מנהל מצליח נשען על שלוש רגליים: הרגל האישית, הרגל המקצועית, והרגל הניהולית.

הרגל האישית היא למעשה להיות בנאדם. מנהל שיודע להשיג תוצאות, להיות ממוקד, מפוקס, לנהל מערכת יחסים טובה עם אנשים, מי שיש לו את כל מיומנויות החיים הבסיסיות. יתרה מכך, אנו לא יכולים לנהל אנשים טוב יותר ממה שאנו מנהלים את עצמנו. לא מספיק טייטל המנהל, צריך לתת דוגמא אישית.

הרגל השנייה, המקצועית, כוללת את חובתו של כל מנהל להיות מקצוען בתחומו, כזה שמסוגל לנהל את הכפיפים שלו באופן אינטיליגנטי. נדרשת הבנה עמוקה של החומר המקצועי של הכפיפים, ויחד עם זאת הבנה שאין צורך שהמנהל ידע לתכנת במקום העובדים. הידע המקצועי צריך להסתכם בכך שידע לנהל אותם היטב.

הרגל השלישית – הניהולית, מהווה את החלק המרכזי של הקורס:

  • תפיסת עולם – כיצד רואה כל משתתף את תפקיד הניהול. מתפיסת העולם נגזור את ההתנהגויות שלנו. המטרה היא לכתוב על הקיר את כל התפיסות האפשריות, וכל אחד יבחר לאמץ תפיסה אחת שתואמת את חשיבתו.
     
  • מיומנויות ניהול – יש אינסוף מיומנויות הקשורות בניהול, והן נחלקות לשלוש הקבוצות הבאות: מיומנויות ניהול אישיות המתייחסות ליכולת של מנהל לנהל עצמו, לדוגמא ניהול זמן, קבלת החלטות. מיומנויות ניהול בינאישיות הכוללות את כל הקשור ביחסים עם אנשים, ביכולת לנהל את הצוות, לדוגמא: תקשורת בין אישית, מוטיבציה, מנטורינג וכל מה שקשור בניהול הצוות. מיומנויות הניהול הארגוניות מצריכות את המנהל להיות בעל ראייה רחבה, כמי שמבין את התפקיד שלו בכל הארגון בכלל, לדוגמא: הבנה של כל הקשור לפוליטיקה הארגונית (במובנה החיובי) במטרה לקדם דברים, כיצד מנהלים ב- 360 מעלות כאשר יש יכולת לראות את כל ממשקי הארגון.

יתרונות הקורס מתמקדים בהיותו קצר וממוקד, ועוסק בכל המיומנויות והכלים הניהוליים באופן מאוזן ושלם. הוא נותן את "התמונה הגדולה" העונה על השאלה מה זה להיות מנהל. בנוסף, הקורס מתמקד ביישום הפרקטי של הדברים הנלמדים לאחר כל מפגש.  

יתרון משמעותי נוסף הוא שעמירם קאופמן בעצמו מנחה את כל הקורס מתחילתו ועד סופו, כך שהוא מכיר היטב כל משתתף ואת צרכיו ומעניק לכל אחד מהם ערך אישי.

הקורס מיועד לארגונים שונים, כך שנוצרת קבוצת מנהלים הטרוגנית, כך מתאפשר ביצוע סיעור מוחות אמיתי בין תפיסות עולם שונות, תרבויות ארגוניות – דבר המפרה ומרחיב את החשיבה והראייה של כל משתתף.

עמירם קאופמן, בן 50, הוא מאמן בכיר העוסק בעשור האחרון של חייו באימון, חבר בלשכת המאמנים בישראל, ומומחה לעולם העבודה – ארגונים, מנהלים, עסקים וקריירה. בעל תואר ראשון בהנדסה ותואר שני במנהל עסקים, בוגר לימודי יעוץ ארגוני וקורסי אימון רבים. בשנים האחרונות אימן מאות אנשים ומנהלים, העביר סדנאות והרצאות, ואת שני הקורסים "קורס טייס לעסקים" ו"קורס טייס לקריירה".

בקריירה הראשונה שלו בחיל האוויר סיים עמירם קורס טייס, ושירת 20 שנים כאיש צוות אוויר – טייס משנה מוביל בטייסת יסעורים – במהלכם ביצע שורה של תפקידים בכירים בערוץ התכנון והשליטה במטה המבצעי, ופרש בדרגת סא"ל. 

לפרטים נוספים על "קורס טייס למנהלים" לחצו כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה