צעד קדימה – כיצד להתקדם בתפקיד משאבי האנוש

צעד קדימה – כיצד להתקדם בתפקיד משאבי האנוש

במחלקת משאבי האנוש יש לרב כמה תפקידים ועמדות, חלקן בכירות וחלקן בכירות יותר

שיתוף
קריירה של העובדים

קריירה של העובדים

אם החלטתם כי הגיע הזמן להתקדם בתפקיד ואתם מרגישים מוכנים ובעלי כישורים וידע מספקים לשם כך, להלן כמה דברים שתוכלו לעשות על מנת לייעל את אפשרויות הקידום שלכם

בקשו קידום

אף אחד לא יודע שאתם רוצים להתקדם בתפקיד מבלי שתצהירו זאת.
אם החלטות בנושא קידום במחלקה מבוצעות על ידי המנהל הישיר שלכם, כנסו אליו לשיחה ועדכנו אותו על שאיפתכם להתקדם בתפקיד.

במידה וההחלטות הללו מתבצעות ע"י גורם בהנהלה הבכירה, התאמצו להשיג לעצכם פגישה עם הגורם הבכיר ואל תוותרו, על מנת להתקדם בתפקידים על המנהלים לדעת שאתם רוצים בכך.

קבלו משוב כל הזמן

האדם שיודע מה דרוש לך על מנת להתקדם בתפקיד, הוא זה שיש לו את הכוח לקדם אותך. שאל את המנהל שלך מה היה עליו להציג כדי להתקדם לתפקידו הנוכחי, ואמץ את עצתו כך שתוכל להתחיל פעול בדיוק כמוהו. חשוב – לא להיות אובססיבי.

השאלות הללו צריכות להיות חלק טבעי בעבודתכם המשותפת, וצריכות להישאל "על הדרך". תוכל לשאול אותו כל כמה חודשים אילו כישורים עליך לאמץ ואילו הוכחות עליך לספק כדי להראות עם הזמן שאתה מתאים לתפקיד בכיר.
משוב קבוע מאפשר לך לגעת היכן אתה עומד ואם אתה מדשדש במקום, המשוב יכול לספק לך כלים כיצד לשנות זאת. על הדרך תוכל להבין גם מדוע עברו 3 שנים מאז העלאת השכר האחרונה שלך..
גם את עמיתיך לעבודה תוכל לשאול כיצד נתפש בעיניהם מנהל בכיר בתחום משאבי האנוש. מה עליו לשדר? אילו כישורי מנהיגות עליו להציג? איזה ידע עליו לבסס? ככל שהתשובות יהיו מגוונות ורבות יותר כך יהיה לך מידע רב יותר לשימוש.

לפתור את הבעיות של הבוס שלך

דרך פנטסטית להתקדם בתפקיד ולהיות מוערך לכל אורך הדרך, היא לעמוד לרשות המנהל שלך בעניינים המורכבים ולנסות לסייע לו בעת הצורך. אנשים רבים התקדמו בתפקיד בעת שנכנסו למשרד של הבוס שלהם ופרסו בפניו הצעות גרנדיוזיות לשיפורים מבלי להבחין שהוא בכלל לא מקשיב כיוון שטרוד בבעיה אקוטית. כשהם גילו אמפתיה וניסו לעזור לו בבעיה מולה ניצב, דווקא אז הגיע הקידום המיוחל.

חשבו שלושה צעדים קדימה

כל יום בו אתה עובד עליך ליצור הזדמנויות עתידיות לקריירה שלך. אם מדובר ביצירת קשרים עם גורמים בכירים בארגון, בהתעניינות בשינויים בעמדות מפתח ועזיבת מנהלים כך שתפקידים בכירים עתידיים להתפנות, לימוד קורסים והטמעת ידע שיספקו עבורכם כישורים נוספים בתחום בו אתם שואפים להתקדם, ביסוס הערכים שלכם באמצעות הצלחות שונות שמוכרות ע"י המנהלים, שימוש והצגת הכישורים יוצאי הדופן שלכם, ועוד. תמיד חשבו הלאה מה עוד תוכלו לעשות על מנת להתקדם לתפקיד הבא, ואל תחששו לעקוף את הדרך הקונבנציונלית, דווקא בדרכים העוקפות תוכלו להתבלט יותר.

היו מציאותיים

אם ניסיתם את כל הדרכים להתקדם בתפקיד ונכשלתם, ייתכן והמנהל הנוכחי חושש על התפקיד שלו, או שמדיניות החברה אינה מעודדת קידום מבפנים. כך או כך עליכם להיות מציאותיים ולא להיאבק לעד בתחנות רוח. אם ברור לכם שמגיע לכם קידום, שהוכחתם את עצמך בלי סוף, שיש לכם את הידע והכישורים המתאימים לכך וכי המנהלים שלכם מודעים לרצון החזק שלכם להתקדם בתפקיד ובכל זאת נמנע מכם, יש לשקול לעבור לחברה אחרת שתאפשר לכם את הקידום המיוחל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה